Ikke det?
Kjenner ikke til karen annet enn at jeg har sett ham på TV et par ganger for lenge siden i forb. med sak.
Ikke det?
Høres ikke spesielt bra ut, nei...erik m skrev: ↑05 des 2021, 21:26 Reint bortsett fra at redaktøren har fått påtale for å ha brutt god advokatskikk i en disiplinær klagesak mot ham selv (og det er en rimelig streng reaksjon fra advokatforeningen mot en av sine egne) har han sitter 45 dager for overtredelse av bokføringsloven, ligningsloven, tolloven og mva-avgiftsloven. Ikke helt bra for noen å ha såpass mange lovbrudd, men spesielt ikke veldig bra for en advokat som også har vært politijurist.
Advokat Sylte har som noen har fått med seg tatt skrittet videre fra protestgruppe på FB - til "nyhetsavis" om energi. Jeg har fulgt FaceBook sida ei stund og blir sikkert tatt med i de mange som støtter saken.
Hm...abc nyheter skrev:Coronasmitten økte med 42 prosent i forrige uke, en åttedobling siden midten av oktober, ifølge Folkehelseinstituttet (FHI), som sier økningen er størst blant barn.
Siden du spør AJ, om hvem barn flest omgås i det daglige og som de mest sannsynlig blir smittet av? Som vi veit er svaret på spørsmålet ditt: andre barn. Som heller ikke er vaksinert. En voksen (kanskje) vaksinert for snitt 28 uvaksinerte barn i Osloskolen, tre (kanskje) vaksinerte voksne for 18 uvaksinerte barn i barnehagene. (Barnehagepersonale og lærere sto forresten langt bak i vaksinekøen og måtte presse hardt gjennom fagforeningene for å bli hørt!).I tillegg er barna når det ikke er røde soner i nærkontakt med langt flere uvaksinerte barn i leik ute enn de andre 17/28 i klassen/gruppa.AJ skrev: ↑09 des 2021, 19:50Hm...abc nyheter skrev:Coronasmitten økte med 42 prosent i forrige uke, en åttedobling siden midten av oktober, ifølge Folkehelseinstituttet (FHI), som sier økningen er størst blant barn.
Hvem er det barn flest omgås i det daglige og som de mest sannsynlig blir smittet av? Fullvaksinerte barnehageansatte, lærere, foreldre og andre fukllvaksinerte voksenpersoner eller andre og stadig færre uvaksinerte voksenpersoner?
Jeg bare spør...
Og hvor mange vaksiner må vi ta før vi får stoppet denne smittespredningen, som aldri har vært høyere enn nå? Ser ikke akkurat ut til at tre doser holder...
For det første: ta med deg hele overskriften og ikke bare den ene setningen.AJ skrev: ↑13 des 2021, 22:38 https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge ... -per-i-dag
"Vi vet ikke veien ut av pandemien per i dag"
sier helsedirektøren idag.
Men har vi ikke i løpet av det siste året blitt fortalt gjentatte ganger av helsetopper og politikere at det er vaksinen som er eneste vei ut av pandemien ?
Så hva har gått galt nå som pandemien er på sitt mest intense her i Norge med en av de høyeste vaksinasjonsgradene i verden og som til tross for dette nå har det høyeste smittetrykket i Europa her til lands?
Jeg vet det er mange flere enn meg som ikke lenger vet hva vi skal tro og hvem og hva vi kan stole på.
Dessverre...
Andre nasjonaliteter, kanskje spesielt de fra de gamle østblokklandene, har opplevd å bli lyget for og rævkjørt av myndighetene i et halvt århundre eller mer, så det er veldig naturlig at de er skeptiske til alle påbud, forbud og retningslinjer som kommer ovenfra. Spesielt hvis det kommer fra Brussel kanskje, det minner dem om det gamle Sovjet.Gammelsmurfen skrev: ↑14 des 2021, 22:24 I kveldens nyhetssendinger også var leger og andre helsearbeidere rimelig klare i sin tale.
Og statistikken fra sykehusenes sier at det er flest uvaksinerte som er innlagt, og nesten utelukkende de som trenger pustehjelp er uvaksinerte.
Utover normenn så er en stor andel fra Øst-europa hvor skepsisen til vaksinering er stor, uten å stigmatisere noen men det er bare fakta-tall.