Bjerknez skrev: 04 mar 2022, 04:31
AJ skrev: 03 mar 2022, 22:02
Bjerknez skrev: 03 mar 2022, 21:54
Glemte og nevne varmeholker, cruice control etc.
Og selvfølgelig quickshifter

?
Denne så jeg ikke før nå :)
Quickshifter vurderte jeg å legge til og prisen var 6.500 fersig montert. Men etter en prøvetur så føltes dette som et bortkastet invistering. Man trenger nesten ikke gire med denne.
Quickshifter er selvfølgelig ingen livsnødvendighet. Men er uten særlig tvil en ganske behagelig greie å ha.
Samme gjelder også cruisekontroll, men for egen del må jeg si at jeg ikke bruker den spesielt ofte...
Andre ting som varmeholker og tre-trinns (overkill...) varme i salen er også noe jeg sjelden bruker.
Derimot har jeg i flere situasjoner hatt god nytte av bakkestartassisten. Så den har jeg lært å sette pris på.
Synes for øvrig det var en stiv pris på quickshifteren til Rocket'en.
Samme forsåvidt med Duke 390'en jeg hvor prisen var 4000,- kr. Mener prisen var under dette for øvrig, på 1290'en som jeg kjøpte ny i april 2018.
Men på Duke'en fikk jeg den med på kjøpet. Samme med 1. gangs service. I tillegg til et prisavslag på ca. 9000,- inkl. klargjøring i forhold til hva som sto på nyprislappen. Og altså quickshifter til 4000,- kr. og 1. gangsservice, som jeg ikke kjenner prisen på. Kanskje en drøy tusenlapp, vil jeg tro.
Et brukbart godt kjøp på en demosykkel, som ingen hadde demokjørt før jeg gjorde det. Altså 0 km. på telleren

.