Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Omdal
Innlegg: 65
Registrert: 31 jan 2020, 16:31
Motorsykkelen din: Suzuki dl 1000 2019.
Sted: Sira. Flekkefjord

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Omdal »

Gratulerer med flott sykkel!! Sjikkelig muskelbunt
Suzuki dl 1000 v strom 2019.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.

Online
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Jompa »

Gratulerer med lettsykkeln.
Underkant av 300 kg er ingenting for en voksen mann.
Skikkelig beist du har skaffet deg :thumleft

Har du noen bilder av sykkelen fullt rigga med koffertene ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Takk takk :)

Kom akkurat hjem etter å ha besøkt tor2502 i Hvittingfoss og tok oslofjord tunellen hjem. Ca. 17 mil i strekk er vertfall null problem med tanke på sittestilling. Behagelig kjørestilling :)

Motoren er jo bare helt rå. Rolig og snill når man tar det pent og et skikkelig brøl når man vil bruse litt hårene.

Bensinforbruket kommer veldig ann på kjørestil i langt større grad enn andre sykler jeg har hatt har jeg merket. Men snittforbruket på den turen jeg har hatt nå har ligget på 0.72. Forbruket synker nok betraktelig ved motorvei kjøring i 6. gir.

Keyless systemet funker dog ikke som det skal, så det skal jeg ta med Graarud motor. Skikkelig irriterende. Men regner med det fikser seg.

Nå har jeg parkert i garasjen, etter en kjølig tur, og sitter i skrivende stund i sofaen under ett pledd :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev: 06 mar 2022, 11:04 Gratulerer med lettsykkeln.
Underkant av 300 kg er ingenting for en voksen mann.
Skikkelig beist du har skaffet deg :thumleft

Har du noen bilder av sykkelen fullt rigga med koffertene ?
Det ligger noen bilder på nett, men har ikke fått koffertene enda så får ikke vist min sykkel.

Men her er et bilde av hvordan sideveskene ser ut på sykkelen:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38176
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 14:41
Keyless systemet funker dog ikke som det skal, så det skal jeg ta med Graarud motor. Skikkelig irriterende. Men regner med det fikser seg.
Fikk problemer med nøkkelløssystemet på 1290'en helt på tampen av 2019 sesongen - https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=368895#p368895 - . Skjedde etter en vask (med hageslangetrykk...), så vanninntrengning kan muligens ha vært årsaken.
Fikk montert ny og forbredet enhet på høyre styreholke, på garantien. Ingen problemer siden.

Selv om jeg synes keylessløsningen er behagelig, heller jeg nok mest til at dette er en ganske unødvendig "nymotens" greie, som er en risiko for flere fuksjonsfeil på nye sykler.

Alt fikses, selvfølgelig. Men like fullt ergerlig når noe helt eller delvis svikter og i verste fall går i stykker. Og naturligvis spesielt på nye sykler.
Men dette ser altså ut til å skje stadig oftere.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 06 mar 2022, 15:13
Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 14:41
Keyless systemet funker dog ikke som det skal, så det skal jeg ta med Graarud motor. Skikkelig irriterende. Men regner med det fikser seg.
Fikk problemer med nøkkelløssystemet på 1290'en helt på tampen av 2019 sesongen - https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=368895#p368895 - . Skjedde etter en vask (med hageslangetrykk...), så vanninntrengning kan muligens ha vært årsaken.
Fikk montert ny og forbredet enhet på høyre styreholke, på garantien. Ingen problemer siden.

Selv om jeg synes keylessløsningen er behagelig, heller jeg nok mest til at dette er en ganske unødvendig "nymotens" greie, som er en risiko for flere fuksjonsfeil på nye sykler.

Alt fikses, selvfølgelig. Men like fullt ergerlig når noe helt eller delvis svikter og i verste fall går i stykker. Og naturligvis spesielt på nye sykler.
Men dette ser altså ut til å skje stadig oftere.
Ja, keyless er faktisk ganske behagelig, når det funker. Man slipper liksom å fikle med de nøklene. Men som du sier kan man virkelig irritere seg over det også når det ikke funker.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38176
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 15:28
AJ skrev: 06 mar 2022, 15:13
Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 14:41
Keyless systemet funker dog ikke som det skal, så det skal jeg ta med Graarud motor. Skikkelig irriterende. Men regner med det fikser seg.
Fikk problemer med nøkkelløssystemet på 1290'en helt på tampen av 2019 sesongen - https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=368895#p368895 - . Skjedde etter en vask (med hageslangetrykk...), så vanninntrengning kan muligens ha vært årsaken.
Fikk montert ny og forbredet enhet på høyre styreholke, på garantien. Ingen problemer siden.

Selv om jeg synes keylessløsningen er behagelig, heller jeg nok mest til at dette er en ganske unødvendig "nymotens" greie, som er en risiko for flere fuksjonsfeil på nye sykler.

Alt fikses, selvfølgelig. Men like fullt ergerlig når noe helt eller delvis svikter og i verste fall går i stykker. Og naturligvis spesielt på nye sykler.
Men dette ser altså ut til å skje stadig oftere.
Ja, keyless er faktisk ganske behagelig, når det funker. Man slipper liksom å fikle med de nøklene. Men som du sier kan man virkelig irritere seg over det også når det ikke funker.
Javisst. Og hvis det svikter mens du kanskj er på langtur og langt fra nærmeste verksted, så har du sjelden noen nødløsning. Som f.eks. en tenningslås du kan stikke nøkkelen i og vri om for å få startet.
En annen ting med keylesssystmet er jo også dette med lokket til bensintanken... Denne "fantastiske" nøkkelløse løsningen kan jo også feile og svikte.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Ja foreløpig er jeg ikke helt overbevist om at keyless er noe jeg ønsker, men hvis dem fikser det og det funker etterpå, kan det hende jeg ombestemmer meg :)

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38176
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 15:37 Ja foreløpig er jeg ikke helt overbevist om at keyless er noe jeg ønsker, men hvis dem fikser det og det funker etterpå, kan det hende jeg ombestemmer meg :)
Det blir nok fikset og vil etter all sannsynlighet funke feilfritt når fiksingen er gjort.
Det har det jo gjort på 1290'en min siden oktober 2019 :) .
Bank-i-bordet, sånn for sikkerhet skyld :overtro

:knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 06 mar 2022, 15:40
Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 15:37 Ja foreløpig er jeg ikke helt overbevist om at keyless er noe jeg ønsker, men hvis dem fikser det og det funker etterpå, kan det hende jeg ombestemmer meg :)
Det blir nok fikset og vil etter all sannsynlighet funke feilfritt når fiksingen er gjort.
Det har det jo gjort på 1290'en min siden oktober 2019 :) .
Bank-i-bordet, sånn for sikkerhet skyld :overtro

:knegg
Jada, jeg er ikke veldig bekymret for det :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Nei dra meg baklengs inn i fuglekassa!

Tror du jaggu ikke jeg klarte og finne problemet vedrørende keyless systemet selv! :twothumbs:

Jeg byttet jo til nytt batteri i denne men når jeg byttet tilbake til batteriet som sto i som var et 2032 duracell batteri så funket det som bare det. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men den er tydeligvis kresen på batteri....

Nå har jeg prøvd flere ganger og fremprovosere feilen, men det funker som bare det :twothumbs: :twothumbs:

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av biker7 »

Kom tilfeldigvis over denne posten :knegg :
Bjerknez skrev: 23 aug 2021, 20:39 Min mening er at kubikksyken forsåvidt er en artig greie som gir en mye glede en god stund. Jakten på mest mulig motor og ellers alle egenskaper man ønsker blir større og større og til slutt ender man med svindyre sykler som har alt både på papiret og i praksis. Det er artig en god stund, helt til man (vertfall jeg da) kjenner at man ikke kan få så veldig mye mer i pose og sekk og den faktiske gleden ved å kjøre ebber litt ut i takt med at man blir vant til og kanskje litt lei den sykkelen man har og vil ha noe nytt og bedre etc.

Nå har jeg tatt valget med å gå NED i kubikk. Eller faktisk gikk jeg opp i kubikk, men poenget er at jeg gikk ned i motorytelse. Nå har jeg fått så sinnsykt lyst på den sykkelen jeg kommer jeg til å kjøpe at jeg helt overser motorytelsen jeg er vant med fra før. Det er ikke lenger viktig. Rett og slett forsi sykkelen har alle andre egenskaper jeg er ute etter. Nemlig å gi meg tilbake cruiser genet med stil, og det med en skikkelig flott posørsykkel som jeg bare gleder meg til å vise frem.

Det beste av alt er at den ikke koster skjorta. Den runder vel riktig nok 220 laken før listen er krysset av, men det er jo ikke all verden. På toppen av det hele kan jeg ta service i sverige og spare mye penger. 4.800 kroner for hovedservice og 2.800,. For vanlig service. (SEK).

Så jeg tror at jeg med sikkerhet kan si at jeg aldri har gledet meg mer til å kjøre sykkel igjen (kanskje bortsett fra den første sykkelen jeg hadde). Så får vi se om gleden varer. :)
Kan vel si at saken plutselig har forandret seg "noget" igjen på et halvt års tid :lol ;)
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

biker7 skrev: 06 mar 2022, 16:31 Kom tilfeldigvis over denne posten :knegg :
Bjerknez skrev: 23 aug 2021, 20:39 Min mening er at kubikksyken forsåvidt er en artig greie som gir en mye glede en god stund. Jakten på mest mulig motor og ellers alle egenskaper man ønsker blir større og større og til slutt ender man med svindyre sykler som har alt både på papiret og i praksis. Det er artig en god stund, helt til man (vertfall jeg da) kjenner at man ikke kan få så veldig mye mer i pose og sekk og den faktiske gleden ved å kjøre ebber litt ut i takt med at man blir vant til og kanskje litt lei den sykkelen man har og vil ha noe nytt og bedre etc.

Nå har jeg tatt valget med å gå NED i kubikk. Eller faktisk gikk jeg opp i kubikk, men poenget er at jeg gikk ned i motorytelse. Nå har jeg fått så sinnsykt lyst på den sykkelen jeg kommer jeg til å kjøpe at jeg helt overser motorytelsen jeg er vant med fra før. Det er ikke lenger viktig. Rett og slett forsi sykkelen har alle andre egenskaper jeg er ute etter. Nemlig å gi meg tilbake cruiser genet med stil, og det med en skikkelig flott posørsykkel som jeg bare gleder meg til å vise frem.

Det beste av alt er at den ikke koster skjorta. Den runder vel riktig nok 220 laken før listen er krysset av, men det er jo ikke all verden. På toppen av det hele kan jeg ta service i sverige og spare mye penger. 4.800 kroner for hovedservice og 2.800,. For vanlig service. (SEK).

Så jeg tror at jeg med sikkerhet kan si at jeg aldri har gledet meg mer til å kjøre sykkel igjen (kanskje bortsett fra den første sykkelen jeg hadde). Så får vi se om gleden varer. :)
Kan vel si at saken plutselig har forandret seg "noget" igjen på et halvt års tid :lol ;)
Haha, ja pipa fikk en annen lyd når jeg ble "tvunget" til å velge en annen sykkel. Når jeg nå først har kjøpt en rocket så blir man jo litt opphengt i kubikk allikevel :lol

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1341
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Gammelsmurfen »

Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 16:29 Nei dra meg baklengs inn i fuglekassa!

Tror du jaggu ikke jeg klarte og finne problemet vedrørende keyless systemet selv! :twothumbs:

Jeg byttet jo til nytt batteri i denne men når jeg byttet tilbake til batteriet som sto i som var et 2032 duracell batteri så funket det som bare det. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men den er tydeligvis kresen på batteri....

Nå har jeg prøvd flere ganger og fremprovosere feilen, men det funker som bare det :twothumbs: :twothumbs:
Har opplevd at nye batterier av den typen har feil/er dårlige. Sjekk spenningen på det du tok ut igjen.
Friske nye batterier av CR2032 har ofte hvilespenning som er godt over nominell 3V gjerne 3.4x-ish, mens litt slitne ofte ligger på ca. 3V blank.
Kan være du har hatt et "DOA" batteri.
Sist redigert av Gammelsmurfen den 06 mar 2022, 16:40, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Gammelsmurfen skrev: 06 mar 2022, 16:37
Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 16:29 Nei dra meg baklengs inn i fuglekassa!

Tror du jaggu ikke jeg klarte og finne problemet vedrørende keyless systemet selv! :twothumbs:

Jeg byttet jo til nytt batteri i denne men når jeg byttet tilbake til batteriet som sto i som var et 2032 duracell batteri så funket det som bare det. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men den er tydeligvis kresen på batteri....

Nå har jeg prøvd flere ganger og fremprovosere feilen, men det funker som bare det :twothumbs: :twothumbs:
Har opplevd at nye batterier av den typen har feil/er dårlige. Sjekk spenningen på det du tok ut igjen.
Friske nye batterier av CR2032 har ofte hvilespening som er godt over 3V gjerne 3.4x-ish, mens litt slitne ofte ligger på ca. 3V blank.
Kan være du har hatt et "DOA" batteri.
Spenningen på det jeg satt inn igjen var 3.07V. Kanskje jeg burde invistere i et nytt batteri allikevel. Hva er DOA?

Svar