Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
-
- Innlegg: 98
- Registrert: 31 jan 2020, 16:31
- Motorsykkelen din: Suzuki dl 1000 2019.
- Bosted: Sira. Flekkefjord
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Gratulerer med flott sykkel!! Sjikkelig muskelbunt
Suzuki dl 1000 v strom 2019.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.
Honda cbr 1000 f 1987.
Suzuki dr650 1993.
Kawasaki kle 500 2002.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Gratulerer med lettsykkeln.
Underkant av 300 kg er ingenting for en voksen mann.
Skikkelig beist du har skaffet deg
Har du noen bilder av sykkelen fullt rigga med koffertene ?
Underkant av 300 kg er ingenting for en voksen mann.
Skikkelig beist du har skaffet deg

Har du noen bilder av sykkelen fullt rigga med koffertene ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Takk takk :)
Kom akkurat hjem etter å ha besøkt tor2502 i Hvittingfoss og tok oslofjord tunellen hjem. Ca. 17 mil i strekk er vertfall null problem med tanke på sittestilling. Behagelig kjørestilling :)
Motoren er jo bare helt rå. Rolig og snill når man tar det pent og et skikkelig brøl når man vil bruse litt hårene.
Bensinforbruket kommer veldig ann på kjørestil i langt større grad enn andre sykler jeg har hatt har jeg merket. Men snittforbruket på den turen jeg har hatt nå har ligget på 0.72. Forbruket synker nok betraktelig ved motorvei kjøring i 6. gir.
Keyless systemet funker dog ikke som det skal, så det skal jeg ta med Graarud motor. Skikkelig irriterende. Men regner med det fikser seg.
Nå har jeg parkert i garasjen, etter en kjølig tur, og sitter i skrivende stund i sofaen under ett pledd :)
Kom akkurat hjem etter å ha besøkt tor2502 i Hvittingfoss og tok oslofjord tunellen hjem. Ca. 17 mil i strekk er vertfall null problem med tanke på sittestilling. Behagelig kjørestilling :)
Motoren er jo bare helt rå. Rolig og snill når man tar det pent og et skikkelig brøl når man vil bruse litt hårene.
Bensinforbruket kommer veldig ann på kjørestil i langt større grad enn andre sykler jeg har hatt har jeg merket. Men snittforbruket på den turen jeg har hatt nå har ligget på 0.72. Forbruket synker nok betraktelig ved motorvei kjøring i 6. gir.
Keyless systemet funker dog ikke som det skal, så det skal jeg ta med Graarud motor. Skikkelig irriterende. Men regner med det fikser seg.
Nå har jeg parkert i garasjen, etter en kjølig tur, og sitter i skrivende stund i sofaen under ett pledd :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Det ligger noen bilder på nett, men har ikke fått koffertene enda så får ikke vist min sykkel.Jompa skrev: 06 mar 2022, 11:04 Gratulerer med lettsykkeln.
Underkant av 300 kg er ingenting for en voksen mann.
Skikkelig beist du har skaffet deg![]()
Har du noen bilder av sykkelen fullt rigga med koffertene ?
Men her er et bilde av hvordan sideveskene ser ut på sykkelen:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Fikk problemer med nøkkelløssystemet på 1290'en helt på tampen av 2019 sesongen - https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=368895#p368895 - . Skjedde etter en vask (med hageslangetrykk...), så vanninntrengning kan muligens ha vært årsaken.Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 14:41
Keyless systemet funker dog ikke som det skal, så det skal jeg ta med Graarud motor. Skikkelig irriterende. Men regner med det fikser seg.
Fikk montert ny og forbredet enhet på høyre styreholke, på garantien. Ingen problemer siden.
Selv om jeg synes keylessløsningen er behagelig, heller jeg nok mest til at dette er en ganske unødvendig "nymotens" greie, som er en risiko for flere fuksjonsfeil på nye sykler.
Alt fikses, selvfølgelig. Men like fullt ergerlig når noe helt eller delvis svikter og i verste fall går i stykker. Og naturligvis spesielt på nye sykler.
Men dette ser altså ut til å skje stadig oftere.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Ja, keyless er faktisk ganske behagelig, når det funker. Man slipper liksom å fikle med de nøklene. Men som du sier kan man virkelig irritere seg over det også når det ikke funker.AJ skrev: 06 mar 2022, 15:13Fikk problemer med nøkkelløssystemet på 1290'en helt på tampen av 2019 sesongen - https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=368895#p368895 - . Skjedde etter en vask (med hageslangetrykk...), så vanninntrengning kan muligens ha vært årsaken.Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 14:41
Keyless systemet funker dog ikke som det skal, så det skal jeg ta med Graarud motor. Skikkelig irriterende. Men regner med det fikser seg.
Fikk montert ny og forbredet enhet på høyre styreholke, på garantien. Ingen problemer siden.
Selv om jeg synes keylessløsningen er behagelig, heller jeg nok mest til at dette er en ganske unødvendig "nymotens" greie, som er en risiko for flere fuksjonsfeil på nye sykler.
Alt fikses, selvfølgelig. Men like fullt ergerlig når noe helt eller delvis svikter og i verste fall går i stykker. Og naturligvis spesielt på nye sykler.
Men dette ser altså ut til å skje stadig oftere.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Javisst. Og hvis det svikter mens du kanskj er på langtur og langt fra nærmeste verksted, så har du sjelden noen nødløsning. Som f.eks. en tenningslås du kan stikke nøkkelen i og vri om for å få startet.Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 15:28Ja, keyless er faktisk ganske behagelig, når det funker. Man slipper liksom å fikle med de nøklene. Men som du sier kan man virkelig irritere seg over det også når det ikke funker.AJ skrev: 06 mar 2022, 15:13Fikk problemer med nøkkelløssystemet på 1290'en helt på tampen av 2019 sesongen - https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=368895#p368895 - . Skjedde etter en vask (med hageslangetrykk...), så vanninntrengning kan muligens ha vært årsaken.Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 14:41
Keyless systemet funker dog ikke som det skal, så det skal jeg ta med Graarud motor. Skikkelig irriterende. Men regner med det fikser seg.
Fikk montert ny og forbredet enhet på høyre styreholke, på garantien. Ingen problemer siden.
Selv om jeg synes keylessløsningen er behagelig, heller jeg nok mest til at dette er en ganske unødvendig "nymotens" greie, som er en risiko for flere fuksjonsfeil på nye sykler.
Alt fikses, selvfølgelig. Men like fullt ergerlig når noe helt eller delvis svikter og i verste fall går i stykker. Og naturligvis spesielt på nye sykler.
Men dette ser altså ut til å skje stadig oftere.
En annen ting med keylesssystmet er jo også dette med lokket til bensintanken... Denne "fantastiske" nøkkelløse løsningen kan jo også feile og svikte.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Ja foreløpig er jeg ikke helt overbevist om at keyless er noe jeg ønsker, men hvis dem fikser det og det funker etterpå, kan det hende jeg ombestemmer meg :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Det blir nok fikset og vil etter all sannsynlighet funke feilfritt når fiksingen er gjort.Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 15:37 Ja foreløpig er jeg ikke helt overbevist om at keyless er noe jeg ønsker, men hvis dem fikser det og det funker etterpå, kan det hende jeg ombestemmer meg :)
Det har det jo gjort på 1290'en min siden oktober 2019 :) .
Bank-i-bordet, sånn for sikkerhet skyld


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Jada, jeg er ikke veldig bekymret for det :)AJ skrev: 06 mar 2022, 15:40Det blir nok fikset og vil etter all sannsynlighet funke feilfritt når fiksingen er gjort.Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 15:37 Ja foreløpig er jeg ikke helt overbevist om at keyless er noe jeg ønsker, men hvis dem fikser det og det funker etterpå, kan det hende jeg ombestemmer meg :)
Det har det jo gjort på 1290'en min siden oktober 2019 :) .
Bank-i-bordet, sånn for sikkerhet skyld![]()
![]()
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Nei dra meg baklengs inn i fuglekassa!
Tror du jaggu ikke jeg klarte og finne problemet vedrørende keyless systemet selv!
Jeg byttet jo til nytt batteri i denne men når jeg byttet tilbake til batteriet som sto i som var et 2032 duracell batteri så funket det som bare det. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men den er tydeligvis kresen på batteri....
Nå har jeg prøvd flere ganger og fremprovosere feilen, men det funker som bare det

Tror du jaggu ikke jeg klarte og finne problemet vedrørende keyless systemet selv!

Jeg byttet jo til nytt batteri i denne men når jeg byttet tilbake til batteriet som sto i som var et 2032 duracell batteri så funket det som bare det. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men den er tydeligvis kresen på batteri....
Nå har jeg prøvd flere ganger og fremprovosere feilen, men det funker som bare det


- biker7
- Innlegg: 1309
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Kom tilfeldigvis over denne posten
:


Kan vel si at saken plutselig har forandret seg "noget" igjen på et halvt års tidBjerknez skrev: 23 aug 2021, 20:39 Min mening er at kubikksyken forsåvidt er en artig greie som gir en mye glede en god stund. Jakten på mest mulig motor og ellers alle egenskaper man ønsker blir større og større og til slutt ender man med svindyre sykler som har alt både på papiret og i praksis. Det er artig en god stund, helt til man (vertfall jeg da) kjenner at man ikke kan få så veldig mye mer i pose og sekk og den faktiske gleden ved å kjøre ebber litt ut i takt med at man blir vant til og kanskje litt lei den sykkelen man har og vil ha noe nytt og bedre etc.
Nå har jeg tatt valget med å gå NED i kubikk. Eller faktisk gikk jeg opp i kubikk, men poenget er at jeg gikk ned i motorytelse. Nå har jeg fått så sinnsykt lyst på den sykkelen jeg kommer jeg til å kjøpe at jeg helt overser motorytelsen jeg er vant med fra før. Det er ikke lenger viktig. Rett og slett forsi sykkelen har alle andre egenskaper jeg er ute etter. Nemlig å gi meg tilbake cruiser genet med stil, og det med en skikkelig flott posørsykkel som jeg bare gleder meg til å vise frem.
Det beste av alt er at den ikke koster skjorta. Den runder vel riktig nok 220 laken før listen er krysset av, men det er jo ikke all verden. På toppen av det hele kan jeg ta service i sverige og spare mye penger. 4.800 kroner for hovedservice og 2.800,. For vanlig service. (SEK).
Så jeg tror at jeg med sikkerhet kan si at jeg aldri har gledet meg mer til å kjøre sykkel igjen (kanskje bortsett fra den første sykkelen jeg hadde). Så får vi se om gleden varer. :)


Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Haha, ja pipa fikk en annen lyd når jeg ble "tvunget" til å velge en annen sykkel. Når jeg nå først har kjøpt en rocket så blir man jo litt opphengt i kubikk allikevelbiker7 skrev: 06 mar 2022, 16:31 Kom tilfeldigvis over denne posten:
Kan vel si at saken plutselig har forandret seg "noget" igjen på et halvt års tidBjerknez skrev: 23 aug 2021, 20:39 Min mening er at kubikksyken forsåvidt er en artig greie som gir en mye glede en god stund. Jakten på mest mulig motor og ellers alle egenskaper man ønsker blir større og større og til slutt ender man med svindyre sykler som har alt både på papiret og i praksis. Det er artig en god stund, helt til man (vertfall jeg da) kjenner at man ikke kan få så veldig mye mer i pose og sekk og den faktiske gleden ved å kjøre ebber litt ut i takt med at man blir vant til og kanskje litt lei den sykkelen man har og vil ha noe nytt og bedre etc.
Nå har jeg tatt valget med å gå NED i kubikk. Eller faktisk gikk jeg opp i kubikk, men poenget er at jeg gikk ned i motorytelse. Nå har jeg fått så sinnsykt lyst på den sykkelen jeg kommer jeg til å kjøpe at jeg helt overser motorytelsen jeg er vant med fra før. Det er ikke lenger viktig. Rett og slett forsi sykkelen har alle andre egenskaper jeg er ute etter. Nemlig å gi meg tilbake cruiser genet med stil, og det med en skikkelig flott posørsykkel som jeg bare gleder meg til å vise frem.
Det beste av alt er at den ikke koster skjorta. Den runder vel riktig nok 220 laken før listen er krysset av, men det er jo ikke all verden. På toppen av det hele kan jeg ta service i sverige og spare mye penger. 4.800 kroner for hovedservice og 2.800,. For vanlig service. (SEK).
Så jeg tror at jeg med sikkerhet kan si at jeg aldri har gledet meg mer til å kjøre sykkel igjen (kanskje bortsett fra den første sykkelen jeg hadde). Så får vi se om gleden varer. :)![]()
![]()

- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1680
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Har opplevd at nye batterier av den typen har feil/er dårlige. Sjekk spenningen på det du tok ut igjen.Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 16:29 Nei dra meg baklengs inn i fuglekassa!
Tror du jaggu ikke jeg klarte og finne problemet vedrørende keyless systemet selv!![]()
Jeg byttet jo til nytt batteri i denne men når jeg byttet tilbake til batteriet som sto i som var et 2032 duracell batteri så funket det som bare det. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men den er tydeligvis kresen på batteri....
Nå har jeg prøvd flere ganger og fremprovosere feilen, men det funker som bare det![]()
![]()
Friske nye batterier av CR2032 har ofte hvilespenning som er godt over nominell 3V gjerne 3.4x-ish, mens litt slitne ofte ligger på ca. 3V blank.
Kan være du har hatt et "DOA" batteri.
Sist redigert av Gammelsmurfen den 06 mar 2022, 16:40, redigert 1 gang totalt.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Spenningen på det jeg satt inn igjen var 3.07V. Kanskje jeg burde invistere i et nytt batteri allikevel. Hva er DOA?Gammelsmurfen skrev: 06 mar 2022, 16:37Har opplevd at nye batterier av den typen har feil/er dårlige. Sjekk spenningen på det du tok ut igjen.Bjerknez skrev: 06 mar 2022, 16:29 Nei dra meg baklengs inn i fuglekassa!
Tror du jaggu ikke jeg klarte og finne problemet vedrørende keyless systemet selv!![]()
Jeg byttet jo til nytt batteri i denne men når jeg byttet tilbake til batteriet som sto i som var et 2032 duracell batteri så funket det som bare det. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men den er tydeligvis kresen på batteri....
Nå har jeg prøvd flere ganger og fremprovosere feilen, men det funker som bare det![]()
![]()
Friske nye batterier av CR2032 har ofte hvilespening som er godt over 3V gjerne 3.4x-ish, mens litt slitne ofte ligger på ca. 3V blank.
Kan være du har hatt et "DOA" batteri.