Det er akkurat det jeg egentlig mener. Man jakter hele tiden på noe som er "bedre" ut fra kravene og forutsetningene man har. Du har vurdert en sykkel lik den jeg har bestillt. Interresant. HVORFOR vurderer du evt. en slik? Hva er "galt" med sykkelen du har? Det er slike ting som er litt interresant å diskutere synes jeg.Subsea79 skrev: 01 feb 2022, 14:18Da jeg såg bilder av sykkelen din, var det nettopp en av de gangene jeg tenkte....skulle man ha bytta til en slik da??Bjerknez skrev: 01 feb 2022, 13:07 Altså, grunnen til at jeg til stadighet finner det litt givende og skrive slik jeg gjør er fordi jeg ønsker å dra frem hvilke argumenter man hadde for å velge en en slik type sykkel som man gjorde. Jeg synes også det er interresant og høre om andres erfaringer med samme sykkel som en jeg krittiserer/har prøvekjørt etc. Altså om erfaringene er like, eller evt. om andre ikke finner de samme "problemene" som meg etc.
Dette blir det litt diskusjoner og debatter rundt og de ter jo det man ønsker her inne. Eller vertfall JEG da.
Jeg orker ikke slik overfladisk pjatt hele tiden hvor man sier hvor flott andres sykler hvis man ikke mener det. Men det er selvsagt en balansegang mellom saklige sidespark og direkte uhøffelige.
Jeg føler jeg har argumenter til det meste når det kommer til egne sykkelvalg. Kjøpene mine er derfor gjennomtenkte og nøye planlagt. Men så kan jeg selvsagt endre mening underveis etter å ha bygget egne erfaringer. Å slik går no dagan :)
Det er altså IKKE noe vondt ment med det jeg skriver. Jeg forventer ikke at alle like de samme syklene som meg. Men jeg forventer kanskje at kjøpene som blir gjort er gjennomtenkte og de ter nemlig rundt dette jeg ønsker litt debatter.
Om noen ikke skulle like sykkelen jeg har valgt meg ut, så kan man fjerne repetere en missnøye rundt dette i kjedsommelige her inne. Det bryr meg svært lite. Annet enn grunnlag for å sparke litt tilbake ved behov. Det er jo det som er litt gøy synes jeg. :)![]()
Derfra har det blitt til at jeg i det siste har sett litt mer på speed twin og street twin, enn det lommeboken (og fruen) setter pris på.
Men, bra det er flere av oss....
Når det gjelder GS`en, så ser det ut som en fantastisk sykkel, men det er også en sykkel med en veldig definert hensikt, slik jeg ser det ihvertfall.
Lommeboken har selvsagt en vesentlig innvirkning på hva mange av oss velger, men jeg mener at kanskje de fleste voksne mennesker kan ta seg råd til en motorsykkel til rundt 200.000,- med litt prioriteringer og samt flytting av penger etc. Derfor tror jeg kanskje at økonomi blant de fleste av oss ikke burde by på de største problemene hvis lysten er stor nok på en drømmesykkel.
Jeg har heller aldri ment at GS er en dårlig sykkel. Snarere tvert i mot. Det er nok en kjøremaskin uten like. Det JEG henger meg opp i er utseendet og det faktum at man finner dem i hopetall. Vindskjerm har jeg heller aldri skjønt poenget med på slike sykler.
Det å kjøpe motorsykkel koster jo egentlig ikke så mye. Spesielt ikke hvis man sammenligner med biler. Der skjønner jeg at pengene fort kan ta slutt. Jeg har feks. lyst på en BMW M5. Men ikke lyst nok til å pantsette hele kåken og tape 300.000 kroner før jeg har kjørt ut døra hos forhandler. De absolutt dyreste syklene koster vel opp mot rundt 400.000,- Noen sikkert mer, men har man 250 laken, så kan man velge og vrake blandt 90% av alle sykler i dag hvis man skal ha flungende nytt. Det tror jeg de fleste av oss kan ta seg råd til hvis man absolutt vil :)