En stund siden sist jeg kjørte ned og opp igjen fra Lysfjorden. En fin tur begge veier når det er lite trafikk.Solo-rider skrev: 13 mar 2022, 12:09 Det er vel fremdeles lov å håpe på mcturer fremover...Har har Lindesnes ,Lysebotn , Sulaskarvegen på lista over hvor jeg har lyst til å kjøre.
Litt uklart om det er vært å ta ferge inn Lysefjorden eller eventuelt kjøre ned og opp til Lysebotn.
Ser at det går turistferge og kombibåt inn fjorden i sommersesongen. Noen her som har erfaring med å tatt mc med på noen av disse ?
Samme gjelder forsåvidt Suleskarveien. Men turen over der i fjor sommer var ingen stor opplevelse akkurat. Årsaken til det kan kort oppsummeres med ordet bobiler...
Åpenbart uerfarne og lite samarbeidsvillige bobilsjåfører med altfor god kredittverdighet og dermed for store bobiler.
Så skal man ov er Suleskaret gjør man klokt i å velge rett tidspunkt - uten at jeg våger meg på å anslå når dette kan være...
Jeg valgte åpenbart helt feil tid.
Kan man kanskje håpe på færre bobiler til sommeren med de dieselprisene vi har nå om dagen?
Ellers anbefales fergeturen i Lysefjorden, både hele fjorden fra Forsand til Lysebotn og halvveis til Songesand og fortsette derfra videre mot Hardanger.
https://lysefjorden365.com/no/