Ja, du er på vidda.hehehehe....d.strand skrev:Jeg føler meg litt truffet den der, hehe.Relax skrev:Til slutt har jeg lyst å erte noen litt ved å si at grus som kommer overraskende i svingen skyldes for stor fart/ feil teknikk inn i svingen!?
Ikke 100% sant, men det er MYE i det også!
Jeg vet ikke helt om det skyldtes teknikken, eller for stor fart da jeg traff på grus i svingen, og endte med å dra rett frem og ut på jordet forrig sesong. For den grusen hadde vell vært like mye i veibanen uansett om jeg hadde kommet i 40 eller i 80 km/t, og enten om jeg hadde stirra ned i asfalten eller på utgangen av singen?
Men jeg kan si meg enig at det ligger mye i hva slags fart og teknikk man har og holder når man er i en svingen når folk "stivner". For da snakker vi om at folk overskrider sine personlige begrensninger. Noe som desverre skjer alle i løpet av en mc-karriere.. For som kjørelæreren min sa; "Det finnes to typer mc folk: De som har hatt et uhell, og de som kommer til å ha det. Desverre."
Men at man treffer på grus midt i svingen, er ikke noe man kan trene på for å unngå. Eller senke farten og teknikken for å unngå. (med mindre man går av sykkelen for å sjekke svingen før man kjører igjennom i den da.)
Eller er jeg helt på vidda nå?
neida,,,, uventede tings skjer oss alle, hvertfall meg....MEN, teorien er jo at vi bør tar det sekundet det tar å se på både vegforhold( dumper & grus m.m.) , og eventuelle obstruksjoner...FØR vi gir gass gjennom eller ut av svinge,,
Saken er jo også at hvis man gjør det på den måten, så kan man tryggere brekke sykkelen MER ned når man første starter "action"..."kappe" svingen mer og dermed også kjøre svingen kortere ,raskere og sikrere.
Og jeg kan love deg en ting......DET er det hvertfall morsomt å øve på!
"øvelse gjør mester" hehehe..
Så når jeg får øvet 4-5 år til så kan jeg kanskje vise deg dette og hehehe..
Hele poenget mitt er at det er noe i dette som kan være morsomt å fundere litt på ....