Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av Cutless »

Har plutselig hatt mc lappen i 8 år, og har en kompis som skal ta mc lappen. Så spørsmål om øvelseskjøring har presentert seg. Og det må vi selvfølgelig få til.

Men så til poenget med posten:

Forsikring: Er det min forsikring som gjelder hvis det skjer noe med han som øvelseskjører?

Fart: Feks: Hvis han kjører forbi. Og blir tatt i laserkontroll ifb med forbikjøring. Hvem får boten?

Og er det andre ting som er viktig å vite om ift ansvaret man tar på seg?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av AJ »

Interessant og ikke minst viktig tema.

Kan hende Trygg Trafikk sitter på svaret:
Ansvar.JPG
https://www.tryggtrafikk.no/ovelseskjor ... eskjoring/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av Cutless »

Takk for tipset.

Men for å ta forsikring først. I denne situasjonen, og sikkert i de fleste andre, så har han kjøpt seg en motorsykkel. Og for å få registrert den på seg så må han vel tegne forsikring?

Så da har jo den som øvelseskjører forsikring, men samtidig så sier alt jeg har googlet meg frem til at det er ledsager sin forsikring som gjelder. Men igjen, finner bare info om øvelseskjøring med bil..

Må vel høre med forsikringsselskapet :)

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av SilverSmurfer »

Det ville nå ha vert veldig merkelig hvis det er din forsikring som skal gjelde ettersom forsikringen følger kjøretøyet. Og når han har sin sykkel og du har din så vil jo hans forsikring gjelde hans kjøretøy. Men det kan hende det feks er slik at hans forsikring gjelder, mens det er din bonus som reduseres og du som står ansvarlig for ulykken mtp egenandel og liknende.

Altså at det regnes som din ulykke. På samme måte som om du selv skulle ha hatt en ulykke mens du kjørte hans sykkel.

Men når det kommer til akkurat det spørsmålet, så ville jeg rett og slett ha spurt forsikringsselskapet.

Det er også et spørsmål om hvilket nivå av kjøreopplæringen han er på, det var nylig en sak mellom en kjøreskoleelev og en kjøreskole hvor læreren hadde unnlatt å gripe inn når han kjørte for fort under opplæringen fordi han var på nivå 4 (bil) som medførte at han skulle kjøre individuelt med minimal input fra kjørelærer. Og når han da fikk en fartsbok så kom vel retten frem til at det var hans ansvar, ikke kjørelærerens ansvar, ettersom han var på nivå 4. Mens hvis han var på nivå 1, 2 eller 3, så ville det ha havnet på kjørelærer.

Så jo lengre han har kommet i opplæring med kjøreskole, jo mindre ansvar har ledsager.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev: 30 mai 2022, 19:51 Har plutselig hatt mc lappen i 8 år, og har en kompis som skal ta mc lappen. Så spørsmål om øvelseskjøring har presentert seg. Og det må vi selvfølgelig få til.

Men så til poenget med posten:

Forsikring: Er det min forsikring som gjelder hvis det skjer noe med han som øvelseskjører?

Fart: Feks: Hvis han kjører forbi. Og blir tatt i laserkontroll ifb med forbikjøring. Hvem får boten?

Og er det andre ting som er viktig å vite om ift ansvaret man tar på seg?
Et veldig bra spørsmål som jeg ikke har sett tidligere.

Slik jeg har forstått det, så må den som øvekjører på MC selv betale boten. Det er hans oppgave slik jeg ser det at kjøretøyet han kjører er i forskriftsmessig stand og har gyldig skilt inkludert forsikring. Det samme gjelder hvis du har med deg passasjerer i bilen som ikke bruker bilbeltet. Det er passasjerene som får boten hvis dem er over 16 år. (Tror det var 16 år aom var grensen)

Jeg ser det som et større problem hvis den som øvekjører kjører din sykkel mens du som ledsager sitter på. Da er det din forsikring som gjelder hvis uhellet er ute og dette blir da en intern sak mellom dere hvem som betaler hva. En fartsbot derimot er det han selv som får, siden dette følger personen og ikke kjøretøyet.

Så lenge vilkårene for øvekjøringen er oppfyllt.

Men hvis en ulykke som rammer øvelseskjlrer oppstår grunnet fart eller uforsvarlig kjøring melleom ledsager og elev, så kan jeg se for meg at ledsager også kan få pisk på pung.

Men altså, boten er det øvelseskjører som får. Akkurat som de som stjeler en bil og kjører bjass. Det er bajassen som får boten og straffen og forsikringen dekker skaden inkludert egenandel hvis forsikringsselskapet får et bevis på at politiet har mottatt en anmeldelse vedrørende tyveriet og bilen var forskriftsmessig låst og parkert før tyveriet.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev: 30 mai 2022, 23:00 Takk for tipset.

Men for å ta forsikring først. I denne situasjonen, og sikkert i de fleste andre, så har han kjøpt seg en motorsykkel. Og for å få registrert den på seg så må han vel tegne forsikring?

Så da har jo den som øvelseskjører forsikring, men samtidig så sier alt jeg har googlet meg frem til at det er ledsager sin forsikring som gjelder. Men igjen, finner bare info om øvelseskjøring med bil..

Må vel høre med forsikringsselskapet :)
For å få registrert en motorsykkel og få skilter på den må man som minimum har ansvarsforsikring. Har man lån med sikkerhet i sykkelen krever mange banker at det tegnes full kasko forsikring.

På bil fungerer det annerledes fordi der kjører man gjerne bilen til ledsager. Det er uansett den som eier bilen som har ansvaret vedrørende utgifter rundt en forsikringssak på bilen. Så får dte være opp til han som øvekjører om han er ryddig nok til å ta sin del av kaken, men rent juridisk er det eier som får regningen ja.

men kjører man egen motorsykkel registrert på en selv som elev så er man dekket gjennom sin egen forsikring og har selv ansvaret for eget kjøretøy og generelt andre ting når det kommer til fartsbøter og andre ting.

Så sant ikke politiet finner ut at ledsager har en finger med i spillet vedrørende den høye farten og vil straffeforfølge deg i samme slengen.

Det samme gjelder jo hvis eleven kjører DIN sykkel mens du sitter bakpå. Da blir det som med bil. Det er DU som er eier av kjøretøyet og er ansvarlig vedrørende forsikringen og hakket mer ansvarlig vedrørende farten siden du mer eller mindre fysisk kan forhindre dette på en langt bedre måte når du sitter bak føreren (eleven).

men selv da er det nok eleven som får boten i sitt navn.

Så det beste er at den du øvekjører med har egen sykkel. Det er opp til han/hun at sykkelen dem kjører er i forskriftsmessig stand.

Også må eleven ha gjennomført et trafikalt grunnkurs for å få lov til å øvekjøre. Altså et bevis fra trafikkskolen. Dette er dte eleven selv som har ansvaret for og ikke deg. men ellers må jo de andre kravene rundt øvekjøring vedrørende alder på ledsager, gul vest med L på ryggen for begge parter og at man har hatt lappen sammenhengede i 5 år et.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 30 mai 2022, 20:05 Interessant og ikke minst viktig tema.

Kan hende Trygg Trafikk sitter på svaret:

Ansvar.JPG

https://www.tryggtrafikk.no/ovelseskjor ... eskjoring/
Jeg tror vi må skille øvelseskjøring med bil og MC. Når eleven kjører egen motorsykkel og velger å dra på litt ekstra så er det veldig lite ledsager kan gjøre med det der og da.

Jajo82
Innlegg: 344
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Bosted: Sarpsborg

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av Jajo82 »

Nei det tror ikke jeg. Du har kommunikasjon med vedkommende, du har antakelig snakket på forhånd om hva som er greit og ikke. Du har et overordnet ansvar selv om du kjører bak.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av Bjerknez »

Jajo82 skrev: 31 mai 2022, 07:05 Nei det tror ikke jeg. Du har kommunikasjon med vedkommende, du har antakelig snakket på forhånd om hva som er greit og ikke. Du har et overordnet ansvar selv om du kjører bak.
Se for deg følgende scenario:
Personen som øvekjører (eleven) kjører for fort og kjører i fra ledsager som ligger bak. (jeg forutsetter her at ledsager ikke kjører like fort. Da vil dem i såfall få bot begge to uansett) Ledsager kan da si hvis eleven blir tatt at han kjørte fra han og at han mistet komunikasjonen. Jeg tror neppe politiet serverer den fartsboten til ledsager. Juridisk holder ikke dette vann.

Men siden ledsager uansett i de fleste tillfeller holder samme fart som eleven så vil begge uansett få en bot hvis begge blir tatt. Men om eleven ønsker å utfordre skjebnen på egen hånd så tror jeg ledsager lett kommer seg unna en bot.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av Bjerknez »

Eleven har også et ansvar. Han er et voksent menneske som har tatt førerutviklingskurset på kjøreskolen og ansett egnet for øvekjøring.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av Cutless »

Fikk svar fra forsikringen:

Når man kjører hver sin sykkel, og den som øvelseskjører har en ulykke, så er det forsikringen til den som øvelseskjører som gjelder. MEN den som er ledsager må legges inn som navngitt bruker i forsikringen til den som øvelseskjører...

Var ikke noe snakk om det når jeg øvelseskjørte, så denne var ny for meg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev: 31 mai 2022, 11:44 Fikk svar fra forsikringen:

Når man kjører hver sin sykkel, og den som øvelseskjører har en ulykke, så er det forsikringen til den som øvelseskjører som gjelder. MEN den som er ledsager må legges inn som navngitt bruker i forsikringen til den som øvelseskjører...

Var ikke noe snakk om det når jeg øvelseskjørte, så denne var ny for meg.
Hva menes med navngitt bruker?

Vil det si at dem bare skal ha slags bekreftelse på at ledsager var tilstede?

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av Cutless »

At han som skal øvelseskjøre må melde inn til sitt forsikringsselskap at du (den som er ledsager) skal stå som bruker på forsikringen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev: 31 mai 2022, 12:23 At han som skal øvelseskjøre må melde inn til sitt forsikringsselskap at du (den som er ledsager) skal stå som bruker på forsikringen.
Men det betyr bare at det skal registreres et navn ikke sant? Det har ikke noen økonomisk betydning for din del?

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Bosted: Skedsmokorset

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av supersic »

høres mer og mer ut som øvelsekjøring utgår

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av Bjerknez »

supersic skrev: 31 mai 2022, 14:37 høres mer og mer ut som øvelsekjøring utgår
Hvis dette juridisk sett setter meg som ledsager i en dårlig situasjon, så skal vertfall ikke jeg øvekjøre med noen heller. En ting er nære vener og kjente, men å øvekjøre med "fremmede" for å hjelpe til utgår vertfall. Man vet jo aldri... brått så sitter man der og er økonomisk ansvarlig for hele greia og en elev som får kalde føtter og nekter å gjøre opp for seg.

Altså hvis dette stemmer.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av SilverSmurfer »

Bjerknez skrev: 31 mai 2022, 14:43
supersic skrev: 31 mai 2022, 14:37 høres mer og mer ut som øvelsekjøring utgår
Hvis dette juridisk sett setter meg som ledsager i en dårlig situasjon, så skal vertfall ikke jeg øvekjøre med noen heller. En ting er nære vener og kjente, men å øvekjøre med "fremmede" for å hjelpe til utgår vertfall. Man vet jo aldri... brått så sitter man der og er økonomisk ansvarlig for hele greia og en elev som får kalde føtter og nekter å gjøre opp for seg.

Altså hvis dette stemmer.
Som jeg nevnte tidligere så har det vert noen rettssaker på dette temaet, blant annet en kjøreskole som hadde en elev som kjørte for fort og fikk bot. Da gikk spørsmålet om det var kjørelærer eller eleven som hadde ansvaret for boten for retten. Og det retten kom frem til var at fordi at eleven var på Nivå 4, altså siste nivå før oppkjøring hvor han skulle kjøre individuelt, så var det han selv som hadde ansvar for å betale boten.

På et veldig generelt nivå så er det ledsager som har ansvaret for at ting foregår på rett måte, altså at eleven kjører i forsvarlig hastighet (riktig hastighet sett opp i mot forholdene, ikke bare at han holder fartsgrensen), ikke tar unødvendige risikoer og følger trafikkreglene.

Det vil også være slik at dersom den som øvelseskjører er helt fersk, så vil det bety at ledsageren har mer ansvar. Mens hvis det er siste finpuss rett før oppkjøring, så vil det være eleven som har ansvaret. Og en gradvis overføring at ansvaret etter hvert som eleven blir mer selvstendig.

I all hovedsak kan du si at du har ansvar på samme måte som en kjørelærer har, og det er jo ikke akkurat slik at de blir totalt fucked helt regelmessig. Men du må se an den du skal øvelseskjøre med, og hvis du feks sier "Stopp" og den personen ikke gjør det så vil det være unsvarlig og risikabelt å fortsette.

For min del er et av de mer intressante spørsmålene om ledsageren kan være ansvarlig for valg at kjøretøy. Hvis en fersk MC fører feks kjøper seg en KTM Super Duke, og mister kontrollen over denne fordi at han ikke er forsiktig nok med gassen, var det da uansvarlig å være ledsageren hans og å la ham kjøre på en så ekstrem sykkel? I stedet for å velge noe som ligger i nedre rense av kl. A?

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av Cutless »

Bjerknez skrev: 31 mai 2022, 12:25
Cutless skrev: 31 mai 2022, 12:23 At han som skal øvelseskjøre må melde inn til sitt forsikringsselskap at du (den som er ledsager) skal stå som bruker på forsikringen.
Men det betyr bare at det skal registreres et navn ikke sant? Det har ikke noen økonomisk betydning for din del?

Ja. Kun registrere navn, ikke noe juridisk ansvar rundt forsikringen slik jeg forstod det.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av Cutless »

Interessant lesning silversmurf. Du har ikke link eller noe til den aktuelle rettsaken?

Men høres jo fornuftig ut at det er en skjønnsmessig vurdering vedr. bot/ansvar ift. kompetanse og forutsetningene til den som øvelseskjører.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev: 31 mai 2022, 16:42
Bjerknez skrev: 31 mai 2022, 12:25
Cutless skrev: 31 mai 2022, 12:23 At han som skal øvelseskjøre må melde inn til sitt forsikringsselskap at du (den som er ledsager) skal stå som bruker på forsikringen.
Men det betyr bare at det skal registreres et navn ikke sant? Det har ikke noen økonomisk betydning for din del?

Ja. Kun registrere navn, ikke noe juridisk ansvar rundt forsikringen slik jeg forstod det.
Høres faktisk ganske logisk ut. For å kunne dokumentere at han kjlrte lovlig, så må ditt navn være med.

Da er jo den biten klar, lg det var også det jeg tenkte.

Når det gjelder fartsbøter etc. så mener jeg det samme der. Hvis eleven blir tatt for å kjlre for fort, i feks. En forbikjøring, så tror jeg neppe du som ledsager blir straffet for dette. Så da kan det hende jeg velger å være ledsager allikevel :)

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av SilverSmurfer »

Cutless skrev: 31 mai 2022, 16:43 Interessant lesning silversmurf. Du har ikke link eller noe til den aktuelle rettsaken?

Men høres jo fornuftig ut at det er en skjønnsmessig vurdering vedr. bot/ansvar ift. kompetanse og forutsetningene til den som øvelseskjører.
Nei, jeg har forsøkt å finne den nå men jeg har ikke klart det.

Men diskuterte det med kjørelæreren min når jeg tok kl. A, han var godt kjent med den nevnte saken. Det som hadde skjedd var at kjørelæreren hadde sett at eleven kjørte for fort, men unngått å gripe inn ettersom opplæringen var på Trinn 4 hvor eleven skulle kjøre selvstendig og oppdage egne feil. Det hadde resultert i en fartsbot med påfølgende rettssak om ansvarsforholdet. Der ble det argumentert med at ettersom opplæringen var på Trinn 4, så var det riktig av kjørelæreren å ikke gripe inn umiddelbart men heller å la eleven finne ut av det selv. Og at eleven var den ansvarlige for fartsboten.

Slik som jeg ser det så er det uansett ikke så alt for risikabelt å være ledsager. Jeg tenker at dersom du passer på at eleven kjører på en fornufting sykkel, holder passelig fart (etter forhold og fartsgrense), sier i fra hvis det er risikable situasjoner og stopper kjøreopplæringen hvis eleven ikke hører etter så skal ting stort sett gå greit.

Å være ledsager er et ansvar, men det handler i stor grad om å rett å slett om å passe på at kjøreopplæringen foregår på en trygg og forsvarlig måte. Du har også som hovedregel ansvaret for det du kan påvirke, så hvis det skjer en ulykke pga høy fart så vil det være din skyld hvis du ikke har sagt i fra at farten må ned, mens hvis det er grus i veien som fører til velt så er det vanskelig å legge ansvaret hos ledsager.

Du vil også være ansvarlig hvis du fortsetter kjøreopplæringen med noen som kjører på en utrygg måte og ikke hører etter på de beskjedene du gir. Så som ledsager må man være villig til å si stopp.

Dette med ledsager er tross alt det samme uansett hvilket sertifikat det er snakk om, Kl A, Kl B, Truck, Kran, Gravemaskin, same shit, pass på at ting foregår på en ryddig og forsvarlig måte så går alt fint.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av AJ »

Har vært ledsager for tre stykker, to her lokal hvor jeg bor og som oppførte seg eksemplarisk på de turene jeg hadde med disse to.
Det tror jeg gjelder de fleste som ledsages.

Samme gjaldt VindR her inne, som jeg var ledsager for fra MCsiden forum-treffet på Dovreskogen for noen år siden.
På vei derfra og hjem til Østlandet var det det vel heller jeg som pushet på litt for å få "eleven" til også å teste ut forbikjøringer der hvor det var trygt.

Tror de fleste som ledsager de som blir våre nybakte bil- og MC-førere oppfører seg bra uten å vise verdensmestertendenser overfor ledsageren.
Jeg har, som nevnt, aldri opplevd tendenser til dette, snarere tvert imot ved at de som ledsages har vært noe i overkant reserverte og forsiktige i enkelte situasjoner, som f.eks. å komme opp i fartsgrensefart på den veien man kjører inn på fra en sidevei.
I slike situasjoner er det, etter mitt skjønn, bare en fordel å bevisstgjøre, først som sist, den som ledsages om motorsykkelens fortrinn, nemlig akselerasjonspotensialet dette kjøretøyet har.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av kjellv »

AJ skrev: 31 mai 2022, 21:30 Samme gjaldt VindR her inne, som jeg var ledsager for fra MCsiden forum-treffet på Dovreskogen for noen år siden.
Liten korreksjon: Det var Gullvågtreffet / Soknedal i 2019 du var ledsager for VindR

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 31 mai 2022, 22:40
AJ skrev: 31 mai 2022, 21:30 Samme gjaldt VindR her inne, som jeg var ledsager for fra MCsiden forum-treffet på Dovreskogen for noen år siden.
Liten korreksjon: Det var Gullvågtreffet / Soknedal i 2019 du var ledsager for VindR
Ja, der ser du :) !
Går gjerne litt i surr av og til hos en middelaldring i 60-årene... ;)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Ansvar og konsekvenser øvelseskjøring

Legg inn av SilverSmurfer »

Må faen ikke begynne å bli senil her bare fordi du er over 60 AJ. :crazy:

Mange år med kjøring igjen :)

Svar