Jeg har jo en sykkel som ikke er i touringsegmentet akkurat. Men jeg tenker likevel å prøve å komme meg på tur i løpet av sommeren. Da satser jeg på å bruke tankveske, Jofama-bag (kjøpt av @Jompa) og Biltema sin vanntette pakksekk som jeg tror er på 60 liter. Tankveska bruker jeg ofte, det er den greieste måten å få med seg regndressen på.
I forrige uke gjorde jeg en prøvepakking bare for å teste litt. Jeg fylte bagen med diverse klesplagg og la telt og sovepose i pakksekken. Liggeunderlaget skal også i pakksekken når det blir alvor. Bag og pakksekk ble stroppet fast med bagens stropper og Rok Straps. Tankveska ble ikke med denne gangen. Det viktigste var at jeg fikk konstatert at det gikk greit å feste bagasjen på sykkelen og at jeg kommer meg greit på og av sykkelen.
IMG_20220602_195210.jpg
IMG_20220602_194959.jpg
Jeg kjørte til Bardufoss på søndag i barnebursdag (knapt 14 mil hver vei), da la jeg tankveska og en vanntett pose med "sivile klær" på passasjerplassen og festet det med biltemas bagasjenett. Det funket også greit, men jeg tok ikke bilder. Og regndressen kom godt med på returen!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.