Har ikke blitt så mye kjøring så langt i sesongen, men noen turer har det jo blitt. La tidligere i uka om til nye dekk og måtte da ut på en liten testtur i skogen. Etter en runde med Metzler Tourance Next, som jeg faktisk ikke var helt fornøyd med, gikk jeg nå tilbake til Continental TKC 70. Dette er dekk jeg likte veldig godt, lite støy og gode allround-dekk. Skal nå prøve ut TKC70 Rocks bakdekk, som har grovere mønster og ermer orientert mot grus.
Har ellers i vinter oppgradert BMW`n med litt mer beskyttelse. Mc Huset Nydalen solgte ut Touratech til halv pris og slo da til på bunnplate og beskyttelse for radiatorene. Dette er en del av forberedelsene til sommerens store eventyr. Reiser om tre uker sørover i Europa. Planen så langt er å kjøre gjennom Baltikum til Polen, Slovakia, Ungarn og derifra inn i Romania. Jeg ble veldig fascinert av Romania da jeg var der i 2019 og tenker nå at jeg skal bruke lengre tid der og utforske mer. Mulig jeg forsøker meg på noen av de snillere TET-etappene. Fra Romania kan det enten bli videre sørover inn i Bulgaria og Hellas, for så å kjøre nord gjennom Albania og Montenegro til Kroatia. Det andre alternativet er å kjøre gjennom Serbia til Montenegro og videre til Kroatia. Har to uker på meg før jeg møter kona i Split og den ordinære sydenferien begynner. De første nettene frem til Romania er bestilt, ellers er det åpent. Jeg liker ikke å planlegge for mye, men heller være åpen for innfall og vurderinger underveis. Da blir turen litt mer Adventure for min del
Noen bilder fra testtur i skogen med TKC70.
Sent from my iPad using Tapatalk