Vår konklusjon på dette spørsmålet er dog som følger: Greia med GS(A) er å blende samtlige i motgående med dårlig justerte ekstralys montert på veltebøylene... I år skal vi ta hevn

adivass skrev: 13 jun 2022, 22:21 Vår konklusjon på dette spørsmålet er dog som følger: Greia med GS(A) er å blende samtlige i motgående med dårlig justerte ekstralys montert på veltebøylene... I år skal vi ta hevn![]()
Ligger man i feks. 80 km/t så er stoppelengden litt over 70 meter. Det vil si at disse lysene (hvis jeg har forstått det riktig) Må lyse opp MINST 70 meter og ut på sidene, bredere enn de lusene dumallerede har på sykkelen hvis de skal ha noe effekt vedrørende elgpåkjørsel etc. (jeg kan ta feil)SilverSmurfer skrev: 14 jun 2022, 00:08 De lyser i alle fall vesentlig bedre opp på siden av veien slik at man kan se feks elg tidligere.
Der kom den gamle tiraden igjen om skrekkopplvelsen din på kawasaki 350'en. Alltid aktuell, aldri lei denBjerknez skrev: 13 jun 2022, 17:26 Jeg har riktignok ikke kjørt en Tmax 500, men enn Kawasaki 350 scooter som lånesykkel. Jeg deler så absolutt ikke de samme opplevelsene som deg vedrørende køkjøring, lanesplitting og vertfall ikke kjøring på motorvei.
For meg er nok ikke scooter greia. Små hjul passet nedi alt av humper, sittestillingen med beina var i beste fall litt rar, automat synes jeg slett ikke var noe positivt når det kom til køkjøring grunnet treigheten i girkassa etc. Vindskjermen på motorveien var direkte ubehagelig og i det hele tatt var den eneste positive tingen med scooteren plassen under salen som var gigantisk. Så den scooteren jeg kjørte ga meg overhodet ingenting av positivitet.
Men det er godt vi er dorskjellige. Hadde alle hatt like kjøretøy så hadde vi jo ikke hatt noe å krangle om![]()
Jeg blåser i hva andre sier. Min mening er min mening og ingen andres, så det har du helt rett iFreewheelBurning skrev: 14 jun 2022, 02:09Der kom den gamle tiraden igjen om skrekkopplvelsen din på kawasaki 350'en. Alltid aktuell, aldri lei denBjerknez skrev: 13 jun 2022, 17:26 Jeg har riktignok ikke kjørt en Tmax 500, men enn Kawasaki 350 scooter som lånesykkel. Jeg deler så absolutt ikke de samme opplevelsene som deg vedrørende køkjøring, lanesplitting og vertfall ikke kjøring på motorvei.
For meg er nok ikke scooter greia. Små hjul passet nedi alt av humper, sittestillingen med beina var i beste fall litt rar, automat synes jeg slett ikke var noe positivt når det kom til køkjøring grunnet treigheten i girkassa etc. Vindskjermen på motorveien var direkte ubehagelig og i det hele tatt var den eneste positive tingen med scooteren plassen under salen som var gigantisk. Så den scooteren jeg kjørte ga meg overhodet ingenting av positivitet.
![]()
Men det er godt vi er dorskjellige. Hadde alle hatt like kjøretøy så hadde vi jo ikke hatt noe å krangle om![]()
![]()
Her kan du jo se hva andre synes, rart ingen nevner de problemene du hadde:
https://www.youtube.com/watch?v=_QqkgKpNB4Y
https://www.youtube.com/watch?v=c2y16IPfkVk
https://www.youtube.com/watch?v=8ECEbnSczQw
https://www.youtube.com/watch?v=ww8fYGe0h3k
Men det spiller vel ingen rolle hva andre sier, du har jo din mening og den kan ingen ta fra deg.
Jeg gjentar det i poster hvor det passer seg, og her har man jo dratt frem scooter emnet og da syntes jeg da det passet greit.FreewheelBurning skrev: 14 jun 2022, 02:53 Det er mye man kan si om hva andre kjører, kanskje er det en tjukk upraktisk val, ingen værbeskyttelse, ingen skjerm som tar bort mygg og fluer fra hjelm og jakke, ingen plass under setet og manuell giring (grøss). Så er jo spørsmålet om man skal gjenta sin mening i tide og utide hver gang noen andre nevner en sykkel man har hatt dårlig erfaring med via et helt annet merke, helt annen modell og helt annen prisklasse? Eller så kan man bare ture på og beskytte seg med at det er sin egen mening og den kan ingen ta ifra en.![]()
Bjerknez skrev: 18 jun 2015, 17:21 så sant Kawasaki J300 kvalifiserer som "motorsykkel"
Jeg vil faen meg heller ta bilen enn å kjøre noe slikt![]()
Ja.. jeg kommer til å gnåle om den Scooteren en stund til! Jeg har til og med hatt mareritt hvor denne scooteren var det eneste og oppdrive som fremkomstmiddel og var noe jeg MÅTTE kjøre. Heldigvis var det bare et mareritt :-)å
Hehe, jeg var klar over det, men jeg må tåle og få noen sure miner tilbake med såpass mange "sterke" meninger som jeg har, så jeg lot den ligge :) Jeg har prøvekjørt en del sykler og har vel en mening om dem alle. Ingen sykler er 100% perfekt og kunsten er å finne den som gir mest glede der og da.mekkern skrev: 14 jun 2022, 15:36 Man skal være litt engasjert for å lete seg 7 år bakover i tråder også.![]()
Hva som er "bra eller dårlig" varierer fra person til person.
Scooter er ikke noe annet enn et rent praktisk fremkomstmiddel for min del.
Mc skal KJØRES for min del.. alle duppeditter og supercomfort trumfer bilen glatt så jeg kjører ikke mc for comforten sin del, men heller opplevelsen av et totalt analogt kjøretøy.
Sikkerhetsutstyr som ABS er ok dog- men er det gammelt nok så er det blokkeringsfritt uansett.![]()