Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
adivass
Innlegg: 63
Registrert: 18 mar 2013, 14:55
Motorsykkelen din: Yamaha XT600Z Tenere 1988
Bosted: Søre sunnmøre

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av adivass »

Dette var et hett tema på GoldWing1200ExtravaganzaTour i fjor, vi møtte knapt annet enn GS(A) hele turen, annet enn et par franskmenn på T7 og 890adv som vi møtte ørten ganger. Selv milslukerne som GW er glimtet for det meste med sitt fravær. Det skal GS-gjengen ha, de er tilsynelatende gla i å kjøre!
Vår konklusjon på dette spørsmålet er dog som følger: Greia med GS(A) er å blende samtlige i motgående med dårlig justerte ekstralys montert på veltebøylene... I år skal vi ta hevn :twisted

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av AJ »

adivass skrev: 13 jun 2022, 22:21 Vår konklusjon på dette spørsmålet er dog som følger: Greia med GS(A) er å blende samtlige i motgående med dårlig justerte ekstralys montert på veltebøylene... I år skal vi ta hevn :twisted
:knegg
Må (dessverre) si meg enig i dette.
Hvorfor alle disse (feiljusterte... :roll ) ekstralysene :scratch ?
Selv kjører jeg med DRL lysene på min KTM hele sesongen og har tilgode å oppleve situasjoner hvor andre trafikanter ikke ser meg. Ser i hvert all sånn ut fra den trafikkatferden de viser der jeg kjører.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

lazyboy
Innlegg: 362
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av lazyboy »

Er viet minst et par kapittel i brukerhåndboka på gsa om hvordan vi kan justere opp extra lysa (som forøvrig lyser dårlig) om hvordan vi kan vri dem opp så vi for krenka flest mulig sarte sjeler som ikke kjører Bmw.👍

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

Er lysene på GS såpass dårlig at dette er de eneste syklene som trenger ekstralys, eller kjører De fleste GS førere stort sett på natten og eller lider av dårlig syn? Eller handler det kun om å bli sett og ikke nødvendigvis se bedre selv?

Så et spørsmål til:

Hvis det er slik at ekstralysene er der for i hovedsak å gi bedre sikt, hva skjer når sikten blir bedre? Øker man hastigheten fordi sikten er bedre? Å hva oppnår man evt. med det med tanke på sikkerhets aspektet?

Jeg forstår at et vogntog med maksfart på 90km/t på motorvei kan dra nytte av ekstralys for bedre sikt og dermed også mindre stressende kjøring fordi den økte sikten ikke går på bekostning av høyere hastighet. Derfor har dette tror jeg en god effekt, hvks man bruker lysene riktig.

Men på motorsykkel har jeg ikke helt forstått hvilken nytte disse lysene har for oss vanlige dødlige som ikke kjlrer ørkenrally og skogsveier i mørket. Rent estetisk kan jeg dog se at enkelte synes slike lys kler en slik sykkel.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av SilverSmurfer »

De lyser i alle fall vesentlig bedre opp på siden av veien slik at man kan se feks elg tidligere.

Men jeg tror det rett og slett handler mye om at GS allerede leveres med crash bars som kan brukes til å montere lys på. Og at det kanskje blir solgt inn hardt, veldig mange som også anbefaler det som gjør at flere velger det som ekstrautstyr.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

SilverSmurfer skrev: 14 jun 2022, 00:08 De lyser i alle fall vesentlig bedre opp på siden av veien slik at man kan se feks elg tidligere.
Ligger man i feks. 80 km/t så er stoppelengden litt over 70 meter. Det vil si at disse lysene (hvis jeg har forstått det riktig) Må lyse opp MINST 70 meter og ut på sidene, bredere enn de lusene dumallerede har på sykkelen hvis de skal ha noe effekt vedrørende elgpåkjørsel etc. (jeg kan ta feil)

Ligger man i 80km/t og man ser en elg hoppe frem 20 meter forran sykkelen har det liten betydning om man så elgen først eller ikke. Man rekker uansett ikke å reagere fort nok på slike avstander da reaksjonstiden alene koster deg 22 meter før du i det hele tatt rekker å tenke brems.

Med lys som lyser bredt og langt (la oss si 200 meter) gjør igjen at dem fleste føler seg tryggere i mørket og dermed kompenserer dette med høyere fart.

Jeg mener at slike ekstralys kanskje ikke har så god effekt som man kanskje tror, selv om det føles bedre.

Jeg mener jeg har lest en artikkel om dette også, men husker ikke hvor. Skal se om jeg finner linken...

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av FreewheelBurning »

Bjerknez skrev: 13 jun 2022, 17:26 Jeg har riktignok ikke kjørt en Tmax 500, men enn Kawasaki 350 scooter som lånesykkel. Jeg deler så absolutt ikke de samme opplevelsene som deg vedrørende køkjøring, lanesplitting og vertfall ikke kjøring på motorvei.

For meg er nok ikke scooter greia. Små hjul passet nedi alt av humper, sittestillingen med beina var i beste fall litt rar, automat synes jeg slett ikke var noe positivt når det kom til køkjøring grunnet treigheten i girkassa etc. Vindskjermen på motorveien var direkte ubehagelig og i det hele tatt var den eneste positive tingen med scooteren plassen under salen som var gigantisk. Så den scooteren jeg kjørte ga meg overhodet ingenting av positivitet.

Men det er godt vi er dorskjellige. Hadde alle hatt like kjøretøy så hadde vi jo ikke hatt noe å krangle om :lol
Der kom den gamle tiraden igjen om skrekkopplvelsen din på kawasaki 350'en. Alltid aktuell, aldri lei den :lol

Her kan du jo se hva andre synes, rart ingen nevner de problemene du hadde:
https://www.youtube.com/watch?v=_QqkgKpNB4Y
https://www.youtube.com/watch?v=c2y16IPfkVk
https://www.youtube.com/watch?v=8ECEbnSczQw
https://www.youtube.com/watch?v=ww8fYGe0h3k
Men det spiller vel ingen rolle hva andre sier, du har jo din mening og den kan ingen ta fra deg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

FreewheelBurning skrev: 14 jun 2022, 02:09
Bjerknez skrev: 13 jun 2022, 17:26 Jeg har riktignok ikke kjørt en Tmax 500, men enn Kawasaki 350 scooter som lånesykkel. Jeg deler så absolutt ikke de samme opplevelsene som deg vedrørende køkjøring, lanesplitting og vertfall ikke kjøring på motorvei.

For meg er nok ikke scooter greia. Små hjul passet nedi alt av humper, sittestillingen med beina var i beste fall litt rar, automat synes jeg slett ikke var noe positivt når det kom til køkjøring grunnet treigheten i girkassa etc. Vindskjermen på motorveien var direkte ubehagelig og i det hele tatt var den eneste positive tingen med scooteren plassen under salen som var gigantisk. Så den scooteren jeg kjørte ga meg overhodet ingenting av positivitet.
:thumleft
Men det er godt vi er dorskjellige. Hadde alle hatt like kjøretøy så hadde vi jo ikke hatt noe å krangle om :lol
Der kom den gamle tiraden igjen om skrekkopplvelsen din på kawasaki 350'en. Alltid aktuell, aldri lei den :lol

Her kan du jo se hva andre synes, rart ingen nevner de problemene du hadde:
https://www.youtube.com/watch?v=_QqkgKpNB4Y
https://www.youtube.com/watch?v=c2y16IPfkVk
https://www.youtube.com/watch?v=8ECEbnSczQw
https://www.youtube.com/watch?v=ww8fYGe0h3k
Men det spiller vel ingen rolle hva andre sier, du har jo din mening og den kan ingen ta fra deg.
Jeg blåser i hva andre sier. Min mening er min mening og ingen andres, så det har du helt rett i :thumleft

Vi er som sagt forskjellige og det er bra. :thumleft

Jeg er ikke så opptatt av hva andre synes. Jeg hører hva andre sier og gjør meg opp en mening på nettopp det grunnlaget frem til jeg har prøvekjørt en selv og får en slags helhet.

Jeg er klar over at scooter er noe mange liker. Folk liker også adventure sykler, RR sykler, mopeder og gamle cruisere. Man vil alltid finne noen som liker de merkeligste sykler i fohold til hva man selv liker. Å slik går no dagan. :thumleft

Forøvrig var det en Kawasaki J300 jeg kjørte. Jeg skrev 350 tidligere og det er ikke riktig. Bare sånn for å få det på det rene :redface

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av FreewheelBurning »

Det er mye man kan si om hva andre kjører, kanskje er det en tjukk upraktisk val, ingen værbeskyttelse, ingen skjerm som tar bort mygg og fluer fra hjelm og jakke, ingen plass under setet og manuell giring (grøss). Så er jo spørsmålet om man skal gjenta sin mening i tide og utide hver gang noen andre nevner en sykkel man har hatt dårlig erfaring med via et helt annet merke, helt annen modell og helt annen prisklasse? Eller så kan man bare ture på og beskytte seg med at det er sin egen mening og den kan ingen ta ifra en. :crazy:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

FreewheelBurning skrev: 14 jun 2022, 02:53 Det er mye man kan si om hva andre kjører, kanskje er det en tjukk upraktisk val, ingen værbeskyttelse, ingen skjerm som tar bort mygg og fluer fra hjelm og jakke, ingen plass under setet og manuell giring (grøss). Så er jo spørsmålet om man skal gjenta sin mening i tide og utide hver gang noen andre nevner en sykkel man har hatt dårlig erfaring med via et helt annet merke, helt annen modell og helt annen prisklasse? Eller så kan man bare ture på og beskytte seg med at det er sin egen mening og den kan ingen ta ifra en. :crazy:
Jeg gjentar det i poster hvor det passer seg, og her har man jo dratt frem scooter emnet og da syntes jeg da det passet greit. :thumleft

Jeg håper inderlig at meningene folk kommer med er egenerfarte eller meninger ut fra førsteinntrykk etter å ha sett videoer etc. så kan man jo diskutere dette videre etc.

Hvis du har bestemt deg og funnet ut at scooter er det perfekte for deg, så kjlr den scooteren med et smil,om munnen og kos deg. Er du sikker i ditt valg så skal du se at alt annet preller av ganske greit.

Vi kan diskutere dette til dommedag, men det er ingen vits. Kjør det du liker og smil bredt :twothumbs:

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av FreewheelBurning »

At det var J300 du hadde kjørt har kommet ettertrykkelig klart frem her på forumet. Og at du diskuterer det til dommedag. Vet ikke om noen andre så har blitt så skadet av å kjøre noe de ikke likte. Et lite flashback fra 2015:
Bjerknez skrev: 18 jun 2015, 17:21 så sant Kawasaki J300 kvalifiserer som "motorsykkel" :lol
Jeg vil faen meg heller ta bilen enn å kjøre noe slikt :lol :lol

Ja.. jeg kommer til å gnåle om den Scooteren en stund til! Jeg har til og med hatt mareritt hvor denne scooteren var det eneste og oppdrive som fremkomstmiddel og var noe jeg MÅTTE kjøre. Heldigvis var det bare et mareritt :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

Ja, men jeg skrev 350 lenger opp i tråden her. Var det jeg rettet på.

Jeg står for det jeg har sagt og det som jeg skrev i sitatet var nok sterkt farget av min frustrasjon. Har fått det litt mer på avstand nå :)

Jeg kunne sikkert spart meg for banneordene og overdrivelsene av smileys etc, men jeg mener fortsatt at bil er mer foretrukket enn en scooter for min del.

Merk at ved å dra frem gamle sitater så er du med på dugnaden du også :knegg

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av mekkern »

Man skal være litt engasjert for å lete seg 7 år bakover i tråder også. :twothumbs:

Hva som er "bra eller dårlig" varierer fra person til person.
Scooter er ikke noe annet enn et rent praktisk fremkomstmiddel for min del.

Mc skal KJØRES for min del.. alle duppeditter og supercomfort trumfer bilen glatt så jeg kjører ikke mc for comforten sin del, men heller opplevelsen av et totalt analogt kjøretøy.
Sikkerhetsutstyr som ABS er ok dog- men er det gammelt nok så er det blokkeringsfritt uansett. :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 14 jun 2022, 15:36 Man skal være litt engasjert for å lete seg 7 år bakover i tråder også. :twothumbs:

Hva som er "bra eller dårlig" varierer fra person til person.
Scooter er ikke noe annet enn et rent praktisk fremkomstmiddel for min del.

Mc skal KJØRES for min del.. alle duppeditter og supercomfort trumfer bilen glatt så jeg kjører ikke mc for comforten sin del, men heller opplevelsen av et totalt analogt kjøretøy.
Sikkerhetsutstyr som ABS er ok dog- men er det gammelt nok så er det blokkeringsfritt uansett. :lol
Hehe, jeg var klar over det, men jeg må tåle og få noen sure miner tilbake med såpass mange "sterke" meninger som jeg har, så jeg lot den ligge :) Jeg har prøvekjørt en del sykler og har vel en mening om dem alle. Ingen sykler er 100% perfekt og kunsten er å finne den som gir mest glede der og da.

Ellers er jeg helt enig med deg. Selv om jeg kanskje heller ikke valgt en scooter som et fremkomstmiddel heller. Jeg kjører scooter hvis jeg MÅ. Feks. hvis jeg får lånesykkel og MÅ på jobb etc. Men det siter langt inne merker jeg. :)

lazyboy
Innlegg: 362
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av lazyboy »

Sparer kjapt en time hjem fra jobb med scooteren på rette dager kontra og bruke bilen . Som Mekkern skriver er det et kun et praktisk transportmiddel fra a til b for meg, men jeg tar meg stadig i og glise litt inni hjelmen likevel :roll

Samme f hva en kjører så lenge man er fornøyd selv :thumleft

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av mekkern »

lazyboy skrev: 14 jun 2022, 16:31

Samme f hva en kjører så lenge man er fornøyd selv :thumleft
👍👍👌👌🥳
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 14 jun 2022, 17:00
lazyboy skrev: 14 jun 2022, 16:31

Samme f hva en kjører så lenge man er fornøyd selv :thumleft
👍👍👌👌🥳
Det er helt riktig :)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7118
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av dypen »

FredrikE24 skrev: 11 jun 2022, 18:00
dypen skrev: 10 jun 2022, 22:59
JohnnyTh skrev: 10 jun 2022, 22:28

Fin er den jo egentlig ikke. Er litt som en gravemaskin, man kjøper ikke en gravemaskin for den er så fin. Og man kjøper ikke GS for å skille seg ut. Litt som å kjøpe en HD og tro man er unik. De er jo over alt. :D
Jeg elsker momentet i motoren og hvordan den vrir seg når den starter.
Moment er vi veldig glad i, men at den vrir seg er vel det jeg liker minst men man blir vel vant med det. BMW fra -70 tallet både vridde seg og løfta seg ved pådrag, gjør nyere GS det også …
Først og fremst sitter den riktig vei i ramma, også er det en boxer. Så den slår litt mot venstre på det første tenningsslaget.

På egen sykkel hvor motoren også er montert den riktige veien, er går veiva i motsatt retning i forhold til akselen som går mot girkasse som er sentrert. Det hjelper en del. Nesten ikke merkbart når man går hardt på gassen og mye smoothere motor under oppstart.
Etter å ha prøvekjørt nyere 1250 GSA var opplevelsen helt annerledes enn jeg husker og vridningen og løftet jeg husket ved gasspådrag nesten fraværende. Ikke slik att jeg reagerte på det. Motoren trekker villig men har mye kortere arbeidsområde vs min 1290 SAS som går som en jævel hele veien hysterisk men BMW’n oppfører seg annerledes vs min normalt kjøremessig.

Har fortsatt lyst på en 1250 GSA men skulle gjerne kjørt litt mer … Det blir vanskelig å sammenligne med en sykkel som er akkurat slik jeg ønsker og har kjørt i tre år hvor justeringer er tatt underveis for tillpassing og du har blitt kjent med og vokser med kjøremessig.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av AJ »

Tar meg en tur til Beitostølen på fredag og lørdag, til det årlige Touringtreffet arrangert av en BMW og Yamaha forhandler, og benytter kanskje muligheten for en prøvekjøring av GS/A 1250, som fortsatt er uprøvd.
Har aldri kjent på noe påtrengende behov for å prøve denne, men om anledningen byr seg så benytter jeg meg gjerne av muligheten :) .
Så får vi se hva det blir til...

Men er egentlig mer interessert i å sjekke ut nye BMW F 900 XR, samme sykkel som ErikW har.
Den ser veldig bra ut og er passe stor. Tror jeg... :8-[
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg må også snart få prøvekjørt en GSA. Nå jar jeg ment så mye om denne fra dag en, at det snart er på tide med en prøvetur. Overhodet ikke noe must, men bare sånn for å ha gjort det :)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7118
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av dypen »

2023 BMW R 1250 GS Trophy Adventure «Comes Ready For Adventure Right Out Of The Box» Her er en spekka, synlig endring Sport eksos og 3 alu kofferter er inkludert. Bilde to med passasjersete og setevarme.
15FF84FE-B19D-4337-8A94-EFF54102E415.jpeg
927BB144-FFF8-46F0-83D3-006451FBC8D6.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av AJ »

For egen del må jeg si det virker en smule datert at sykkelen er utstyrt med eget lastestativ...
Hvorfor har ikke BMW sørget for å ha dette integrert på en mer elegant måte på sykkelen :scratch ?
Gjelder da spesielt sideveskene.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

Å hvorfor flytter dem ikke eksosen lenger ned, slik at man kan utnytte plassen på siden til større sideveske? Ser jo helt fjernt ut når den ene sidekofferten er større enn den andre også.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av SilverSmurfer »

Bjerknez skrev: 31 aug 2022, 21:14 Å hvorfor flytter dem ikke eksosen lenger ned, slik at man kan utnytte plassen på siden til større sideveske? Ser jo helt fjernt ut når den ene sidekofferten er større enn den andre også.
Offroading/Adventurekjøring, eksosen må være høyt oppe slik at den er over vannoverflaten hvis man skal krysse en elv.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

SilverSmurfer skrev: 31 aug 2022, 21:15
Bjerknez skrev: 31 aug 2022, 21:14 Å hvorfor flytter dem ikke eksosen lenger ned, slik at man kan utnytte plassen på siden til større sideveske? Ser jo helt fjernt ut når den ene sidekofferten er større enn den andre også.
Offroading/Adventurekjøring, eksosen må være høyt oppe slik at den er over vannoverflaten hvis man skal krysse en elv.
Så GSA er godkjent for å kjøre i vann med dybde helt opp til eksosmunningen bak?

Svar