Vår konklusjon på dette spørsmålet er dog som følger: Greia med GS(A) er å blende samtlige i motgående med dårlig justerte ekstralys montert på veltebøylene... I år skal vi ta hevn

adivass skrev: 13 jun 2022, 22:21 Vår konklusjon på dette spørsmålet er dog som følger: Greia med GS(A) er å blende samtlige i motgående med dårlig justerte ekstralys montert på veltebøylene... I år skal vi ta hevn![]()
Ligger man i feks. 80 km/t så er stoppelengden litt over 70 meter. Det vil si at disse lysene (hvis jeg har forstått det riktig) Må lyse opp MINST 70 meter og ut på sidene, bredere enn de lusene dumallerede har på sykkelen hvis de skal ha noe effekt vedrørende elgpåkjørsel etc. (jeg kan ta feil)SilverSmurfer skrev: 14 jun 2022, 00:08 De lyser i alle fall vesentlig bedre opp på siden av veien slik at man kan se feks elg tidligere.
Der kom den gamle tiraden igjen om skrekkopplvelsen din på kawasaki 350'en. Alltid aktuell, aldri lei denBjerknez skrev: 13 jun 2022, 17:26 Jeg har riktignok ikke kjørt en Tmax 500, men enn Kawasaki 350 scooter som lånesykkel. Jeg deler så absolutt ikke de samme opplevelsene som deg vedrørende køkjøring, lanesplitting og vertfall ikke kjøring på motorvei.
For meg er nok ikke scooter greia. Små hjul passet nedi alt av humper, sittestillingen med beina var i beste fall litt rar, automat synes jeg slett ikke var noe positivt når det kom til køkjøring grunnet treigheten i girkassa etc. Vindskjermen på motorveien var direkte ubehagelig og i det hele tatt var den eneste positive tingen med scooteren plassen under salen som var gigantisk. Så den scooteren jeg kjørte ga meg overhodet ingenting av positivitet.
Men det er godt vi er dorskjellige. Hadde alle hatt like kjøretøy så hadde vi jo ikke hatt noe å krangle om![]()
Jeg blåser i hva andre sier. Min mening er min mening og ingen andres, så det har du helt rett iFreewheelBurning skrev: 14 jun 2022, 02:09Der kom den gamle tiraden igjen om skrekkopplvelsen din på kawasaki 350'en. Alltid aktuell, aldri lei denBjerknez skrev: 13 jun 2022, 17:26 Jeg har riktignok ikke kjørt en Tmax 500, men enn Kawasaki 350 scooter som lånesykkel. Jeg deler så absolutt ikke de samme opplevelsene som deg vedrørende køkjøring, lanesplitting og vertfall ikke kjøring på motorvei.
For meg er nok ikke scooter greia. Små hjul passet nedi alt av humper, sittestillingen med beina var i beste fall litt rar, automat synes jeg slett ikke var noe positivt når det kom til køkjøring grunnet treigheten i girkassa etc. Vindskjermen på motorveien var direkte ubehagelig og i det hele tatt var den eneste positive tingen med scooteren plassen under salen som var gigantisk. Så den scooteren jeg kjørte ga meg overhodet ingenting av positivitet.
![]()
Men det er godt vi er dorskjellige. Hadde alle hatt like kjøretøy så hadde vi jo ikke hatt noe å krangle om![]()
![]()
Her kan du jo se hva andre synes, rart ingen nevner de problemene du hadde:
https://www.youtube.com/watch?v=_QqkgKpNB4Y
https://www.youtube.com/watch?v=c2y16IPfkVk
https://www.youtube.com/watch?v=8ECEbnSczQw
https://www.youtube.com/watch?v=ww8fYGe0h3k
Men det spiller vel ingen rolle hva andre sier, du har jo din mening og den kan ingen ta fra deg.
Jeg gjentar det i poster hvor det passer seg, og her har man jo dratt frem scooter emnet og da syntes jeg da det passet greit.FreewheelBurning skrev: 14 jun 2022, 02:53 Det er mye man kan si om hva andre kjører, kanskje er det en tjukk upraktisk val, ingen værbeskyttelse, ingen skjerm som tar bort mygg og fluer fra hjelm og jakke, ingen plass under setet og manuell giring (grøss). Så er jo spørsmålet om man skal gjenta sin mening i tide og utide hver gang noen andre nevner en sykkel man har hatt dårlig erfaring med via et helt annet merke, helt annen modell og helt annen prisklasse? Eller så kan man bare ture på og beskytte seg med at det er sin egen mening og den kan ingen ta ifra en.![]()
Bjerknez skrev: 18 jun 2015, 17:21 så sant Kawasaki J300 kvalifiserer som "motorsykkel"
Jeg vil faen meg heller ta bilen enn å kjøre noe slikt![]()
Ja.. jeg kommer til å gnåle om den Scooteren en stund til! Jeg har til og med hatt mareritt hvor denne scooteren var det eneste og oppdrive som fremkomstmiddel og var noe jeg MÅTTE kjøre. Heldigvis var det bare et mareritt :-)å
Hehe, jeg var klar over det, men jeg må tåle og få noen sure miner tilbake med såpass mange "sterke" meninger som jeg har, så jeg lot den ligge :) Jeg har prøvekjørt en del sykler og har vel en mening om dem alle. Ingen sykler er 100% perfekt og kunsten er å finne den som gir mest glede der og da.mekkern skrev: 14 jun 2022, 15:36 Man skal være litt engasjert for å lete seg 7 år bakover i tråder også.![]()
Hva som er "bra eller dårlig" varierer fra person til person.
Scooter er ikke noe annet enn et rent praktisk fremkomstmiddel for min del.
Mc skal KJØRES for min del.. alle duppeditter og supercomfort trumfer bilen glatt så jeg kjører ikke mc for comforten sin del, men heller opplevelsen av et totalt analogt kjøretøy.
Sikkerhetsutstyr som ABS er ok dog- men er det gammelt nok så er det blokkeringsfritt uansett.![]()
Etter å ha prøvekjørt nyere 1250 GSA var opplevelsen helt annerledes enn jeg husker og vridningen og løftet jeg husket ved gasspådrag nesten fraværende. Ikke slik att jeg reagerte på det. Motoren trekker villig men har mye kortere arbeidsområde vs min 1290 SAS som går som en jævel hele veien hysterisk men BMW’n oppfører seg annerledes vs min normalt kjøremessig.FredrikE24 skrev: 11 jun 2022, 18:00Først og fremst sitter den riktig vei i ramma, også er det en boxer. Så den slår litt mot venstre på det første tenningsslaget.dypen skrev: 10 jun 2022, 22:59Moment er vi veldig glad i, men at den vrir seg er vel det jeg liker minst men man blir vel vant med det. BMW fra -70 tallet både vridde seg og løfta seg ved pådrag, gjør nyere GS det også …JohnnyTh skrev: 10 jun 2022, 22:28
Fin er den jo egentlig ikke. Er litt som en gravemaskin, man kjøper ikke en gravemaskin for den er så fin. Og man kjøper ikke GS for å skille seg ut. Litt som å kjøpe en HD og tro man er unik. De er jo over alt.
Jeg elsker momentet i motoren og hvordan den vrir seg når den starter.
På egen sykkel hvor motoren også er montert den riktige veien, er går veiva i motsatt retning i forhold til akselen som går mot girkasse som er sentrert. Det hjelper en del. Nesten ikke merkbart når man går hardt på gassen og mye smoothere motor under oppstart.
Offroading/Adventurekjøring, eksosen må være høyt oppe slik at den er over vannoverflaten hvis man skal krysse en elv.Bjerknez skrev: 31 aug 2022, 21:14 Å hvorfor flytter dem ikke eksosen lenger ned, slik at man kan utnytte plassen på siden til større sideveske? Ser jo helt fjernt ut når den ene sidekofferten er større enn den andre også.
Så GSA er godkjent for å kjøre i vann med dybde helt opp til eksosmunningen bak?SilverSmurfer skrev: 31 aug 2022, 21:15Offroading/Adventurekjøring, eksosen må være høyt oppe slik at den er over vannoverflaten hvis man skal krysse en elv.Bjerknez skrev: 31 aug 2022, 21:14 Å hvorfor flytter dem ikke eksosen lenger ned, slik at man kan utnytte plassen på siden til større sideveske? Ser jo helt fjernt ut når den ene sidekofferten er større enn den andre også.