
Mysen - Norkapp tur retur på en langhelg? På motorsykkel?
Mysen - Norkapp tur retur på en langhelg? På motorsykkel?
dypen skrev:Jon Grevæg hos Spinnin Wheel AS på Mysen har innlegg på FB i dag, reiste etter lunsj på fredag og tilbake på jobb i dag tirsdag før kl 08:00 Sikkert en spennende tur med masse kjøring og nærmere 4500 kjørte kilometer, blir godt å legge seg hjemme i kveld vil jeg tro![]()
Mysen - Norkapp
Bare en svipptur altså,
Vi normale fra nord regner drøye 20 ti.a kjøring en vei... Nordkapp Oslo ...5 døgn det bruker jeg fra Cicilia og hjem...
God selger , pusate kunda.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Klare ikke 20 tima, gjennom Norge, da må vi legge på 8 tima. 20 tima blir 100 i snitt. Nå tror jeg at min tid hadde blitt drøye 30 tima , inkl hvil.dypen skrev:I følge rolf-arne regner de 20 timer hver vei, totalt kjøretid ca 40 timer. Men, har han kjørt Sverige eller Norge nordover / sørover … Snittfarten blir god når du kun stopper for fuel
Synes det var et flott stunt...god PR for sykkelen også.pingvin skrev:Imponerende og selvfølgelig litt PR stunt fra GrevægMen i min bok litt meningsløst, går for kvalitet, ikke kvantitet
Jon var på jobb mandag morgen kl 8, ikke tirsdag...dypen skrev: 26 jul 2022, 10:23 Jon Grevæg hos Spinnin Wheel AS på Mysen har innlegg på FB i dag, reiste etter lunsj på fredag og tilbake på jobb i dag tirsdag før kl 08:00 Sikkert en spennende tur med masse kjøring og nærmere 4500 kjørte kilometer, blir godt å legge seg hjemme i kveld vil jeg tro![]()
Mysen - Norkapp tur retur på en langhelg? På motorsykkel?
262C41C4-768F-4A7A-833C-3A375B0327B8.jpeg
Jada, for all del, fikk jo demonstrert at 1290 kan legge bak seg mil om nødvendigrolf-arne skrev: 26 jul 2022, 15:41Synes det var et flott stunt...god PR for sykkelen også.pingvin skrev:Imponerende og selvfølgelig litt PR stunt fra GrevægMen i min bok litt meningsløst, går for kvalitet, ikke kvantitet
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Ja vist f…. Innlegget er en dag gammelt og ikke fra i dag! Beklager at jeg ikke så detKjellrf skrev: 26 jul 2022, 15:45Jon var på jobb mandag morgen kl 8, ikke tirsdag...dypen skrev: 26 jul 2022, 10:23 Jon Grevæg hos Spinnin Wheel AS på Mysen har innlegg på FB i dag, reiste etter lunsj på fredag og tilbake på jobb i dag tirsdag før kl 08:00 Sikkert en spennende tur med masse kjøring og nærmere 4500 kjørte kilometer, blir godt å legge seg hjemme i kveld vil jeg tro![]()
Mysen - Norkapp tur retur på en langhelg? På motorsykkel?
262C41C4-768F-4A7A-833C-3A375B0327B8.jpeg
Husker at han for snaut 30 år siden kjørte fra Chamonix og hjem til Tosebygda på 22 timer, med ZZR1100.
Han har alltid likt å kjøre!![]()
Helt enig med pingvin derpingvin skrev: 26 jul 2022, 15:49Jada, for all del, fikk jo demonstrert at 1290 kan legge bak seg mil om nødvendigrolf-arne skrev: 26 jul 2022, 15:41Synes det var et flott stunt...god PR for sykkelen også.pingvin skrev:Imponerende og selvfølgelig litt PR stunt fra GrevægMen i min bok litt meningsløst, går for kvalitet, ikke kvantitet
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk![]()
Og at ikke min greie betyr ikke at feil eller noe...bare at ikke min greie![]()
På en måte litt meningsløst, ja. Enig i det.pingvin skrev: 26 jul 2022, 15:28 Imponerende og selvfølgelig litt PR stunt fra GrevægMen i min bok litt meningsløst, går for kvalitet, ikke kvantitet
![]()
Oslo - Nordkapp på 24 timer er veldig bra og på en K1600 høres herlig utFredrikE24 skrev: 26 jul 2022, 15:42 Trenger man en langhelg da?
En tidligere kollega av meg tar alpeturer i helgene og nordkapp har vært gjort på under 24 timer med god margin, da på en BMW K1200LT, senere på K1600GT. Så jeg tenker at dette går bra for de fleste bare de gidder og er sta nok. Det er jo ikke akkurat koselig å reise på tur når man trøkker på kilometer etter kilometer på trass hvor man ikke husker noe av turen når man er framme. Jeg må innrømme at jeg har hatt noen slike turer..
Jeg for min del kjører gjerne langt, men på et tidspunkt får jeg litt nok og vender nesa hjemover. Jeg må ha et eller annet destinasjonsmål med turene jeg tar.
Det skal sies at jeg har kjørt Alta-Oslo, og det er jo et godt stykke. Det var midt på sommern og masse trafikk, så valgte å overnatte i Fauske og ta resten av turen i et jafs dagen etter hvor jeg startet turen ukristelig tidlig. Turen gikk på E6, den strakeste veien.
Minnes at jeg dro fra Alta rundt 12-tiden med full tank og var i Fauske i 21:30-tiden
Det skal mye til før jeg gidder det igjen![]()
Jeg kjøpte meg en Helinox Savannah stol. Litt juks men dette er omtrent en lenestol man kan slå opp på et minutt og sette seg ned i.dypen skrev: 26 jul 2022, 23:44
Oslo - Nordkapp på 24 timer er veldig bra og på en K1600 høres herlig utFredrikE24 vet vi kjører langt når han først setter seg på sykkel’n og henger garantert med en 60 åring :)
Har ikke så mange langturer å vise til men etter drøye 70 mil på en dag har jeg behov for å stå de siste mila. Kan ikke huske det var noe problem å kjøre langt når jeg var yngre, har en Barcelona tur på samvittigheten som 19 åring der vi var fremme etter tre og en halv dag. Har kjørt tur / retur Sætermoen med bil da jeg var i militære uten stopp utenom bensinfylling, kjører du på Norske sida er det langt nordover.
Vet ikke hvor Grevæg har kjørt men tipper Sverige noe som også jeg ville gjort på ei helg, må si jeg fikk litt lyst på en skikkelig langtur nå :)
A3004F1B-355C-4E67-8080-78F09671CABB.jpeg
Husker sa til Grevæg at ikke likte det den gang nye 1190ADV som arvtager etter 990ADV. For stor og stygg (synes fremdeles ikke pene). "Ja, de skulle holdt seg til det de kan" svarte Grevæg som var helt enig men du har nok rett i at han har endret mening der. Om fordi modellen har blitt bedre eller han over tid har fått mer sansen for syklene skal jeg ikke si, sikkert litt begge deler?AJ skrev: 26 jul 2022, 23:32 Ellers registrerer jeg selvfølgelig hans begeistring for 3. generasjonsmodellen av SA S.
Han var ikke helt der for noen år siden da jeg snakket med ham hvor han uttrykte en god porsjon skepsis til den nye 1290 modellen, som jeg selv var en av de første her i landet som tok sjansen på å gå til anskaffelse av.
Han ville heller ikke ta min 2015 mod. i innbytte da han synes 55K var mye kjørt med denne sykkelen...
Litt enig og skjønner hva du mener. Men finnes jo nydelige sykler med mye plast også, MV Agusta Superveloce er jo et smykke, skulle gjerne hatt den i garasjenBjerknez skrev: 27 jul 2022, 09:08 Er bare jeg som mener at sykler som må ha en mye plastikk for å se pene ut egentlig er resultat av dårlig design med tanke på det estetiske?
Jeg liker utseende på mange sykler jeg som har mye plastikk, men det blir på en måte ikke "ekte" skjønnhet. Triumph synes jeg har gjort mye riktig her med mange av sine sykler. Spesielt Speed Twin 1200 og ja... Rocket og en del andre sykler dem har. Her er det ikke store kåper som skal få sykkelen til å se tøff ut samt skjule kontakter og annet.
Her sammenligner du en avansert motorsykkel med en krakkBjerknez skrev: 27 jul 2022, 09:08 Er bare jeg som mener at sykler som må ha en mye plastikk for å se pene ut egentlig er resultat av dårlig design med tanke på det estetiske?
Jeg liker utseende på mange sykler jeg som har mye plastikk, men det blir på en måte ikke "ekte" skjønnhet. Triumph synes jeg har gjort mye riktig her med mange av sine sykler. Spesielt Speed Twin 1200 og ja... Rocket og en del andre sykler dem har. Her er det ikke store kåper som skal få sykkelen til å se tøff ut samt skjule kontakter og annet.
Jeg finner knapt plastikk på Rocket'en. Det som gjør dette tøff synes jeg er sykkelen samt motoren i seg selv.
De fleste sykler bommer veldig når det kommer til godt design med tanke på utseende synes jeg. Enkelte bommer så voldsomt at enkelte gressklippere ser bedre ut.
Slik ser en KTM 1290 SA ut uten kåpene og plasten:
8319B9C2-A1D1-4213-8448-DC70FA89414F.jpeg
Ganske stusselig å tenke på at det eneste som gjør denne tøff og se på er noen kilo med plast.
Her har man feks. En Speed Twin 1200:
9712F4B3-D486-40EB-B92C-E7602C18551C.jpeg
Her er det ikke mye plast å skimte og dem har i mine øyne klart og lage en sykkel som ser pen ut ved å gjøre alt det andre som motor, tank etc. mer iøyenfallende.
Blir litt som damer med for mye sminke. Det er ikke ekte skjønnhet.
Mener du KTM 1290 SA som avansert og Rocket som en krakk i dette tillfellet? Altså når det kommer til det estetiske?FredrikE24 skrev: 27 jul 2022, 11:23Her sammenligner du en avansert motorsykkel med en krakkBjerknez skrev: 27 jul 2022, 09:08 Er bare jeg som mener at sykler som må ha en mye plastikk for å se pene ut egentlig er resultat av dårlig design med tanke på det estetiske?
Jeg liker utseende på mange sykler jeg som har mye plastikk, men det blir på en måte ikke "ekte" skjønnhet. Triumph synes jeg har gjort mye riktig her med mange av sine sykler. Spesielt Speed Twin 1200 og ja... Rocket og en del andre sykler dem har. Her er det ikke store kåper som skal få sykkelen til å se tøff ut samt skjule kontakter og annet.
Jeg finner knapt plastikk på Rocket'en. Det som gjør dette tøff synes jeg er sykkelen samt motoren i seg selv.
De fleste sykler bommer veldig når det kommer til godt design med tanke på utseende synes jeg. Enkelte bommer så voldsomt at enkelte gressklippere ser bedre ut.
Slik ser en KTM 1290 SA ut uten kåpene og plasten:
8319B9C2-A1D1-4213-8448-DC70FA89414F.jpeg
Ganske stusselig å tenke på at det eneste som gjør denne tøff og se på er noen kilo med plast.
Her har man feks. En Speed Twin 1200:
9712F4B3-D486-40EB-B92C-E7602C18551C.jpeg
Her er det ikke mye plast å skimte og dem har i mine øyne klart og lage en sykkel som ser pen ut ved å gjøre alt det andre som motor, tank etc. mer iøyenfallende.
Blir litt som damer med for mye sminke. Det er ikke ekte skjønnhet.![]()
Dette er smak og behag. Jeg liker ikke sykler uten plastikk. Det er gammeldags.
Ja jøss. Mange fine sykler med plast også, men det blir liksom ikke "ekte" skjønnhet. Uten plast må man gjøre litt mer flid med å gjemme kabler og kontakter og andre skavanker.pingvin skrev: 27 jul 2022, 09:43Litt enig og skjønner hva du mener. Men finnes jo nydelige sykler med mye plast også, MV Agusta Superveloce er jo et smykke, skulle gjerne hatt den i garasjenBjerknez skrev: 27 jul 2022, 09:08 Er bare jeg som mener at sykler som må ha en mye plastikk for å se pene ut egentlig er resultat av dårlig design med tanke på det estetiske?
Jeg liker utseende på mange sykler jeg som har mye plastikk, men det blir på en måte ikke "ekte" skjønnhet. Triumph synes jeg har gjort mye riktig her med mange av sine sykler. Spesielt Speed Twin 1200 og ja... Rocket og en del andre sykler dem har. Her er det ikke store kåper som skal få sykkelen til å se tøff ut samt skjule kontakter og annet.Og på RR sykler har det jo en hensikt ifht areodynamikk mer enn på andre sykkeltyper så da er det innafor med mye plast, egentlig en nødvendighet. Ducati og Yamaha synes jeg hatt mye fine R-sykler ved siden av MV Agusta.
Og 100% enig i Triumph Speed Twin, hadde det ikke vært for at ville ha mulighet for litt lett offroad så hadde det blitt den og ikke Scrambler 1200 selv om synes den også veldig pen.
![]()