Cato81 skrev: 23 aug 2022, 21:30
dypen skrev: 23 aug 2022, 20:40
Den så fin ut

Sitter oppreist og godt? Kanskje ikke den motor’n med best moment men da har du litt å gå på turtallet for jeg regner med den er turtallsvillig … Hva var årsak til den lave prisen? -15 modell og bare 13k på teller for 80k måtte jo være ett røverkjøp :)
Ja man sitter fint på den. Men salen kan være litt hard på langturer.
Og hvis den får litt turtall så begynner det å bli morsomt
Den lå ute til 95.000 ,- så fikk jeg den til slutt for 80.000.-
Grunnen var ganske så enkel at fyren skulle gifte seg. Så han trengte nok pengene ganske fort. PS. Det er dyrt å gifte seg gitt.
Jeg måtte hente den i Larvik. (Bor i Oslo) og hadde enda ikke lappen. Så måtte alliere meg med en kompis som måtte kjøre :)
Veldig fin sykkel dette, og jeg liker fargene. Det er de samme fargene som på min egen XT1200ZE
Litt mer historie:
Som jeg skrev litt lengre opp, denne modellen kom i en overgangsperiode etter at storsuksessen FZ6 (tidligere FZ600 Fazer) og FZ1 (FZ1000) ble tatt ut av produksjon, og fram til MT-07, MT-09 og MT-10 ble lansert i 2014-2016. Yamaha kunne jo ikke være uten en modell i Naked/streetfightergruppen (FZ8N) og uten en lettere sportstourer (FZ8S) som ble avløst av Tracermodellene i 2016.
Fazerne ble produsert fra 80-tallet fram til ca 2010 og har vært en suksesshistorie for Yamaha i mange år. Som du selv sier, disse rekkefirerne har mye å by på, men de mangler litt power i mellomregisteret. Litt typisk for denne motortypen, som også er i stor grad er de samme motorene som i YZF-R6 og -R1. De liker turtall, og de krever riktig gir for å kjøres effektivt. Men når du har lært deg å kjøre denne motorsykkelen riktig med girskift på riktige turtall er den en råtass.