Cutless sin blogg
- Domino
- Innlegg: 1184
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Cutless sin blogg
Gratulerer!
Jeg tenker stadig oftere på at det hadde vært fint med en italiener i uteboden.
https://youtu.be/YnVbKryHMQA
Jeg tenker stadig oftere på at det hadde vært fint med en italiener i uteboden.
https://youtu.be/YnVbKryHMQA
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Selvsagt lå jeg og sov, så jeg fikk ikke greie på det før nå :)
Grattis med ny sykkel. Når får vi enda mer og prate om til neste sommer
Grattis med ny sykkel. Når får vi enda mer og prate om til neste sommer

- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Gratulerer med ny Ducati... --- og så lurer jeg på de veskene du har på Guzzien - hvor finnes de?
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Takk takk! Blir spennende med litt grus og traktorvei. Gleder meg allerede til sommerturen 2023.
Veskene er fra Longride. Veldig fornøyd med de
Veskene er fra Longride. Veldig fornøyd med de
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Helt rart å ha to motorsykler. Spent på hvordan bruksmønsteret blir

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Skal jeg tippe, så vil du etter hvert finne ut at du bruker den ene mer enn den andre og til slutt selge en av dem. Hvem det blir finner man fort ut av.
Man kan bare kjøre en sykkel av gangen og bruksmønster og dagsform avgjør hvilken sykkel man velger. Til slutt står man der og klør seg i hodet og tenker på pengene man sparer ved å selge den man bruker minst.
Når jomfrudagene med ny sykkel og spenningen rundt denne er over, så tipper jeg det blir gjort noen nye refleksjoner. :)
A slik går no dagan :)
Man kan bare kjøre en sykkel av gangen og bruksmønster og dagsform avgjør hvilken sykkel man velger. Til slutt står man der og klør seg i hodet og tenker på pengene man sparer ved å selge den man bruker minst.
Når jomfrudagene med ny sykkel og spenningen rundt denne er over, så tipper jeg det blir gjort noen nye refleksjoner. :)
A slik går no dagan :)
- Audi Mannen
- Innlegg: 867
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Travel høst + dårlig vær er ikke noe særlig når man nettopp har kjøpt seg ny sykkel. Men har fått kjørt 1250 km nå. Så noen førsteinntrykk har man jo dannet seg.
+ Motoren. Fysj det går fort.
+ Asfalt. Merker virkelig ingenting til 21" forhjulet. Det var vel det som slo meg på prøvekjøring(ene) før kjøp også. Virker ikke som man gir opp noe som helst når det kommer til asfaltkjøring.
+ Størrelsen. Dempere. Dimensjoner. Ergonomi. Kjenner dette er en sykkel som passer en småbarnspappa på 190cm godt. Tok meg 9 år før jeg hoppet på ADV-bølgen, men den som venter på noe godt...
+ Bremsene. Jeg har blitt stor fan av trail braking de siste årene. Med Bremboene som står på DesertXn er det vanskelig å ikke være smidig. Sterke men veldig progressive bremser. Helt ypperlig.
+ Elektronikken. Det at sykkelen starter med akkurat de innstillingene han hadde når jeg skrudde den av er genialt. Og i tillegg er det veldig enkelt å bytte mellom moduser. Holde inn en knapp. Velge modus. Lukke gass, og ferdig.
- Hvit farge, den blir skitten, fort
- Fit and finish. Ble nødt til å løsne skruer og justere plastikken rund tanken for å få riktig mellomrom/posisjon på de.
- Bolt som holder girvelgeren var på vei ut. For lite loctite fra fabrikk.
- Leveringstid på ekstrautstyr, vært fint med varmeholker nå...
- Første modell år. Langt ifra like raffinert som BMW GS etc. En del ledninger etc. som er synlig som med fordel kunne vært gjemt bort bedre..
- Vindskjerm. Alltid kjørt naken sykkel. Vindtrykket traff meg midt i ørehøyde på testkjøring. Forhandleren kuttet vindskjermen for meg som tok det fra en 10er til en 4er hvor 10 var uholdbart med turbulens og støy. Har en original touringskjerm i bestilling, så blir spennende å prøve den.
Og til slutt. Leter aktivt etter grusveier, sykkelen åpnet opp en helt ny verden for meg
+ Motoren. Fysj det går fort.
+ Asfalt. Merker virkelig ingenting til 21" forhjulet. Det var vel det som slo meg på prøvekjøring(ene) før kjøp også. Virker ikke som man gir opp noe som helst når det kommer til asfaltkjøring.
+ Størrelsen. Dempere. Dimensjoner. Ergonomi. Kjenner dette er en sykkel som passer en småbarnspappa på 190cm godt. Tok meg 9 år før jeg hoppet på ADV-bølgen, men den som venter på noe godt...
+ Bremsene. Jeg har blitt stor fan av trail braking de siste årene. Med Bremboene som står på DesertXn er det vanskelig å ikke være smidig. Sterke men veldig progressive bremser. Helt ypperlig.
+ Elektronikken. Det at sykkelen starter med akkurat de innstillingene han hadde når jeg skrudde den av er genialt. Og i tillegg er det veldig enkelt å bytte mellom moduser. Holde inn en knapp. Velge modus. Lukke gass, og ferdig.
- Hvit farge, den blir skitten, fort

- Fit and finish. Ble nødt til å løsne skruer og justere plastikken rund tanken for å få riktig mellomrom/posisjon på de.
- Bolt som holder girvelgeren var på vei ut. For lite loctite fra fabrikk.
- Leveringstid på ekstrautstyr, vært fint med varmeholker nå...
- Første modell år. Langt ifra like raffinert som BMW GS etc. En del ledninger etc. som er synlig som med fordel kunne vært gjemt bort bedre..
- Vindskjerm. Alltid kjørt naken sykkel. Vindtrykket traff meg midt i ørehøyde på testkjøring. Forhandleren kuttet vindskjermen for meg som tok det fra en 10er til en 4er hvor 10 var uholdbart med turbulens og støy. Har en original touringskjerm i bestilling, så blir spennende å prøve den.
Og til slutt. Leter aktivt etter grusveier, sykkelen åpnet opp en helt ny verden for meg

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Cutless sin blogg
Av erfaring bruker jeg den som er mest brukervennlig og de andre blir kjørt litt for att de skal være i drift …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Du får gjøre deg ferdig med gruskjøringen nå, for når vi treffes neste gang, så er småstein fra bakdekket mitt det nærmeste du kommer grus. 

Re: Cutless sin blogg
Gratulerer med flott DucatiCutless skrev: 23 sep 2022, 16:12 Travel høst + dårlig vær er ikke noe særlig når man nettopp har kjøpt seg ny sykkel. Men har fått kjørt 1250 km nå. Så noen førsteinntrykk har man jo dannet seg.
+ Motoren. Fysj det går fort.
+ Asfalt. Merker virkelig ingenting til 21" forhjulet. Det var vel det som slo meg på prøvekjøring(ene) før kjøp også. Virker ikke som man gir opp noe som helst når det kommer til asfaltkjøring.
+ Størrelsen. Dempere. Dimensjoner. Ergonomi. Kjenner dette er en sykkel som passer en småbarnspappa på 190cm godt. Tok meg 9 år før jeg hoppet på ADV-bølgen, men den som venter på noe godt...
+ Bremsene. Jeg har blitt stor fan av trail braking de siste årene. Med Bremboene som står på DesertXn er det vanskelig å ikke være smidig. Sterke men veldig progressive bremser. Helt ypperlig.
+ Elektronikken. Det at sykkelen starter med akkurat de innstillingene han hadde når jeg skrudde den av er genialt. Og i tillegg er det veldig enkelt å bytte mellom moduser. Holde inn en knapp. Velge modus. Lukke gass, og ferdig.
- Hvit farge, den blir skitten, fort![]()
- Fit and finish. Ble nødt til å løsne skruer og justere plastikken rund tanken for å få riktig mellomrom/posisjon på de.
- Bolt som holder girvelgeren var på vei ut. For lite loctite fra fabrikk.
- Leveringstid på ekstrautstyr, vært fint med varmeholker nå...
- Første modell år. Langt ifra like raffinert som BMW GS etc. En del ledninger etc. som er synlig som med fordel kunne vært gjemt bort bedre..
- Vindskjerm. Alltid kjørt naken sykkel. Vindtrykket traff meg midt i ørehøyde på testkjøring. Forhandleren kuttet vindskjermen for meg som tok det fra en 10er til en 4er hvor 10 var uholdbart med turbulens og støy. Har en original touringskjerm i bestilling, så blir spennende å prøve den.
Og til slutt. Leter aktivt etter grusveier, sykkelen åpnet opp en helt ny verden for meg![]()
Desert x.jpg


- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Bjerknez skrev: 23 sep 2022, 22:55 Du får gjøre deg ferdig med gruskjøringen nå, for når vi treffes neste gang, så er småstein fra bakdekket mitt det nærmeste du kommer grus.![]()


Gratulerer med flott DucatiKetil skrev: 24 sep 2022, 08:43 [quote=Cutless post_id=418389 time=<a href="tel:1663942338">1663942338</a> user_id=3531]
Travel høst + dårlig vær er ikke noe særlig når man nettopp har kjøpt seg ny sykkel. Men har fått kjørt 1250 km nå. Så noen førsteinntrykk har man jo dannet seg.
+ Motoren. Fysj det går fort.
+ Asfalt. Merker virkelig ingenting til 21" forhjulet. Det var vel det som slo meg på prøvekjøring(ene) før kjøp også. Virker ikke som man gir opp noe som helst når det kommer til asfaltkjøring.
+ Størrelsen. Dempere. Dimensjoner. Ergonomi. Kjenner dette er en sykkel som passer en småbarnspappa på 190cm godt. Tok meg 9 år før jeg hoppet på ADV-bølgen, men den som venter på noe godt...
+ Bremsene. Jeg har blitt stor fan av trail braking de siste årene. Med Bremboene som står på DesertXn er det vanskelig å ikke være smidig. Sterke men veldig progressive bremser. Helt ypperlig.
+ Elektronikken. Det at sykkelen starter med akkurat de innstillingene han hadde når jeg skrudde den av er genialt. Og i tillegg er det veldig enkelt å bytte mellom moduser. Holde inn en knapp. Velge modus. Lukke gass, og ferdig.
- Hvit farge, den blir skitten, fort![]()
- Fit and finish. Ble nødt til å løsne skruer og justere plastikken rund tanken for å få riktig mellomrom/posisjon på de.
- Bolt som holder girvelgeren var på vei ut. For lite loctite fra fabrikk.
- Leveringstid på ekstrautstyr, vært fint med varmeholker nå...
- Første modell år. Langt ifra like raffinert som BMW GS etc. En del ledninger etc. som er synlig som med fordel kunne vært gjemt bort bedre..
- Vindskjerm. Alltid kjørt naken sykkel. Vindtrykket traff meg midt i ørehøyde på testkjøring. Forhandleren kuttet vindskjermen for meg som tok det fra en 10er til en 4er hvor 10 var uholdbart med turbulens og støy. Har en original touringskjerm i bestilling, så blir spennende å prøve den.
Og til slutt. Leter aktivt etter grusveier, sykkelen åpnet opp en helt ny verden for meg![]()
Desert x.jpg


[/quote]
Takk! Skal prøve :)
Og jeg ender nok opp med en GSA til slutt. Om ikke bare for å terge Bjerknez

Første gang på grusvei + regn i dag. Var skeptisk, men Ducatien var forutsigbar og tillitsvekkende. Og overrasket meg på våt asfalt. Ikke tegn til slipp uansett hvor brå jeg var på gass og sving.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Du missforstår.
Hvis du kjøper en GSA så styrker du bare egoet mitt når vi kjører sammen. :)
Hvis du kjøper en GSA så styrker du bare egoet mitt når vi kjører sammen. :)
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Bjerknez skrev: 24 sep 2022, 19:01 Du missforstår.
Hvis du kjøper en GSA så styrker du bare egoet mitt når vi kjører sammen. :)

- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Nydelig høstvær i Trøndelag!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.