For min del er dette en sykkel jeg har sett frem til å flere år, så jeg kommer nok til å ende opp som eier av en slik en i løpet av 2023 eller tidlig 2024.

Jeg har ikke vert med lenge nok til å kommentere dette, men har Honda hatt en spesielt dårlig periode? Det var vel kanskje tiden mellom forrige Transalp og Africa Twin, og Varadero var vel i overkant gatefokusert.AJ skrev: 08 sep 2022, 14:54 Honda er abslutt på rett vei om dagen.
På vei til å finne tilbake til sitt "gode gamle jeg", kan man kanskje si?
Uten tvil, men magefølelsen min tilsier at dette kan bli veldig bra. Det virker som om Honda har pekt seg ut en nisje hvor de er litt mer veifokuserte enn de andre i mellomsegmentet, og så kommer det garantert både vanlig gir og DCT versjon. Så dette kan bli intressant.Norsense skrev: 08 sep 2022, 17:17 Blir spennende å se denne i butikken. Begynner å bli mange om beinet i denne klassen.
Honda er i mine øyne det trygge men utrolig trauste merket for dem som handler kun med fornuft. Synes det er svært lite om noe som er spennende derfra. Africa Twin så bedre ut i virkeligheten enn jeg trodde og etter en prøvekjøring satt jeg igjen med blandede følelser av denne også. DCT systemet og fremdemperne trakk den kraftig ned for min del. Med manuell gir og stivere fremdempere hadde denne i mine lyne vært langt bedre.SilverSmurfer skrev: 08 sep 2022, 18:04Jeg har ikke vert med lenge nok til å kommentere dette, men har Honda hatt en spesielt dårlig periode? Det var vel kanskje tiden mellom forrige Transalp og Africa Twin, og Varadero var vel i overkant gatefokusert.AJ skrev: 08 sep 2022, 14:54 Honda er abslutt på rett vei om dagen.
På vei til å finne tilbake til sitt "gode gamle jeg", kan man kanskje si?
Uten tvil, men magefølelsen min tilsier at dette kan bli veldig bra. Det virker som om Honda har pekt seg ut en nisje hvor de er litt mer veifokuserte enn de andre i mellomsegmentet, og så kommer det garantert både vanlig gir og DCT versjon. Så dette kan bli intressant.Norsense skrev: 08 sep 2022, 17:17 Blir spennende å se denne i butikken. Begynner å bli mange om beinet i denne klassen.
Når Honda/Yamaha osv er ute å tester "Hemmelige" sykler så forkler de syklene slik at det er vanskelig å kjenne dem igjen. De kjøres da uten noen kjennemerker på siden som feks sier at det er en Transalp eller Tenere. Da er det ikke sikkert sykkelen kommer i det hele tatt, og langt mindre sikkert at den kommer med det første.Gammelsmurfen skrev: 12 sep 2022, 06:39 Er litt skeptisk til at dette er noe som kommer i 2023 uten at det har vært noe offisielt fra Honda eller Kellox enda..
Den ser jo bra ut da, i mine øyne.
Jeg tror faktisk at Honda kommer til å differensiere seg selv fra de overnevnte syklene rett og slett ved å være litt mer kjedelige, den gamle Transalpen var primært en touring sykkel som fungerte greit på grus. Og jeg ser for meg at Honda i dette tilfellet sikter på en etterfølger i samme sjanger. Med god værbeskyttelse og automatgir, kombinert med lav vekt og god grusytelse.Olav K skrev: 12 sep 2022, 10:40 Den ser jo bra ut da, i mine øyne.
Blir spennende å se om de treffer mellomklassen like godt som Yamaha gjorde med T7.
Det er jo fire fem andre tilbydere i klassen nå.
T7
Aprillia Tuareg 660 (som har ganske mye utstyr)
KTM 790/890
Husky Norden 901
Ducati Desert X?
Bør vel kanskje ha med F850GS, Tiger 900, V85TT og V-Strom 650 XT. Om man drar det langt mot vei kan man ta med Versys.Olav K skrev: 12 sep 2022, 10:40
Det er jo fire fem andre tilbydere i klassen nå.
T7
Aprillia Tuareg 660 (som har ganske mye utstyr)
KTM 790/890
Husky Norden 901
Ducati Desert X?
Det var det jeg også trodde, jeg var helt sikker på at Desert X var 1200cc!