Da er sesongen 2023 i gang. Dette ble som vanlig markert hos AMS Motorsykkelsenteret i Ålesund.
Når jeg sier sesongen er startet, betyr det ikke nødvendigvis at jeg har hentet sykkelen fra vinterlager. I min verden skjer det mye i en MC sesong som ikke innbefatter å kjøre motorsykkel. Både som selger på jobb, og i NAF MC Møre og Romsdal der jeg legger igjen mange timer av fritiden min.
AMS starter sin motorsykkelsesong med et stort arrangement i sine lokaler midt i februar hvert år. I dette arrangementet blir også flere andre aktører invitert. NMCU, NAF MC, VIMA og Bikelife pleier hvert år å være tilstede her. For oss i NAF MC Møre og Romsdal er det dette arrangementet vi starter sesongen med.
I år hadde vi også med oss leder av NAF MC sentralt, Jan Harry Svendsen. Han bidro med et foredrag med bilder fra fjorårets stunt, da han kjørte Honda Monkey fra NAFs hovedkontor (helt inne fra resepsjonen) og til Nordkapp platået på 6 dager. Dette ble gjort for å skape blest om den nye medlemsmodellen til NAF MC, og den nye medlemsportalen med app. for telefon. Stuntet bidro til svært mye mediadekning, med over 50 direktesendte intervju (flere av dem i riksdekkende radio og TV kanaler) underveis i turen, og artikler og reportasjer i større og mindre aviser langs ruten som ble kjørt.
Han presenterte også årets store aksjon i NAF MC som har fått tittelen "Fra NAF til Nordkapp, en sikkerhetsstafett". Denne starter fra NAF-huset i Skippergata i Oslo den 18 mai, langs kysten sørover, vestover og nordover til Bergen, så over til Gjøvik, til Molde-Trondheim-Bodø-Tromsø-Alta og Nordkapp. Her er det mulig å henge på et stykke, så langt man føler for.
Jeg fikk også gleden av å hilse på
KurtAA, som brått og uventet kom og tok kontakt. Vi fikk oss en hyggelig prat, og det er store muligheter for at vi treffes igjen ettersom han i dag også ble medlem i NAF MC.
KurtAA i prat med Jan Harry Svendsen
20230218_114100.jpg
20230218_140657.jpg
20230218_103854.jpg
20230218_120639.jpg
20230218_120702.jpg
20230218_120720.jpg
20230218_135851.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.