Hei, jeg har et Kawasaki GPZ 500s prosjekt fra 1994. Jeg kjøpte den i 2021 for å gjøre den i stand til jeg fikk førerkort sommeren 2022, men uten hell. Jeg sliter med å finne problemet som er årsaken til at jeg ikke får gnist på pluggene. Jeg har nå påkostet mye på denne sykkelen. Trur jeg har kjøpt alt i start systemet nytt. Har kjøpt og byttet: ny Tenningslås, ny pick-up coil, nye coiler med nye ledninger og hetter, nye plugger, nytt gele batteri, nytt ledningsnett da det gamle var korrigert av salt da tidligere eiere har kjørt på vinter.. er ikke noe ledningsbrudd. ny cdi boks, nytt start relé, nytt bryterpanel med start bryter. Har ikke kjøpt ny støttebryter eller cluth bryter, men virker som det funker da den bryter for start motor når den står i gir uten å ta inn clutch. Jeg får 13v på rød ledning til coiler. Å det er signal på de ande til coil. Har målt den grå ledningen som skal gi signaler for å få gnist, å den har 13v. Jeg har ikke originalt speedometer, har byttet til et digitalt et. Har det noe å si? Jeg føler jeg har sjekket alt nå uten å bli noe klokere.. å er litt fortvilet da det er min første motorsykkel å ønsker å kjøre å starte eventyr og opplevelsene på veien.
Tusen takk.

🏍