
https://www.bikesrepublic.com/featured/ ... d-in-2022/
Ser ut som om de har litt annen kategorisering av mc´r i Italia?
Synes fortsatt det er ganske rart at ikke denne modellen figurerer på lista
Blir den for dyr tro?AJ skrev: 16 feb 2023, 18:28
Synes fortsatt det er ganske rart at ikke denne modellen figurerer på lista:
Vi er heldige som har Guzzi og Aprilia porteføljen og gutta forteller oss at V100 Mandello, V7 Stone, Aprilia Tuareg 660 og Tuono 660 er modeller som for tiden selger svært godt. Trenden går i retning av at flere selger store tunge maskiner til fordel for lettere og sprekere maskiner som er morsommere å bruke og vel så spreke.
Det er vel det som er trenden og i tiden men siterer « … til fordel for lettere og sprekere maskiner som er morsommere å bruke og vel så spreke» som jeg nå ikke velger å følge! Det er mye annet å velge i og for min del er jeg svak for såkalte «budget tourer eller sports tourer» som helt klart ville vært mitt valg hvis jeg måtte endre «maskinparken».AJ skrev: 02 apr 2023, 19:08 Er vi i ferd med å se en ny trend blant nyMC-kjøpere?
Om dette sitatet fra denne saken i MC-Avisa er representativ for trenden i resten av landet kjenner jeg ikke til. Men uansett interessant det Motorsenteret åpenbart erfarer.
Dette er også en interessant observasjon og uttalelse fra Motorsenteret, som er en ikke ubetydelig MC-forhandler her i landet:
Vi er heldige som har Guzzi og Aprilia porteføljen og gutta forteller oss at V100 Mandello, V7 Stone, Aprilia Tuareg 660 og Tuono 660 er modeller som for tiden selger svært godt. Trenden går i retning av at flere selger store tunge maskiner til fordel for lettere og sprekere maskiner som er morsommere å bruke og vel så spreke.
(Min utheving på siste setning i dette sitatet)
Ville vært veldig interessant om du hadde fått deg en lang og god tur med en KTM 390 Duke og hørt din oppriktige mening om denne etter testrunden.dypen skrev: 02 apr 2023, 20:19
Føler vel momentet som jeg er så glad i og blitt avhengig av forsvinner når vi kommer ned mot 500cc uten at jeg har testkjørt mange nyere sykler som helt sikkert har kjøreegenskaper og motorkarakter som er veldig bra.
Har ikke kjørt noen av disse. Dermed ingen erfaringer eller synspunkter å dele annet enn utseende og designdetaljer, som er uinteressant i forhold til det du spør om.dypen skrev: 02 apr 2023, 21:45 Har du kjørt CB600F eller CB500X @AJ I tilfelle ja, hvordan vil du sammenligne ex 390 Duke vs CB500X …
Skal du kvitte deg med den alt?AJ skrev: 03 apr 2023, 07:45 Nå forsvinner Duke'en fra stallen her hjemme. Skulle svært gjerne beholdt den, men det blir en smule i overkant med tre motorsykler.
Men! hadde tilfeldighetene ført til at jeg hadde dratt fra Motorspeed på Lillehammer sommeren 2021 med en 390 Adventure da jeg fikk en radiatorskade på 1290'en, ville jeg ganske sikkert heholdt de.
Hvorfor? Jo, fordi jeg bor omtrent midt i et grusveieldorado og ville utforsket disse veiene langt mer enn hva jeg har gjort med Moto Guzzi Stelvio'en i sin tid og 1290'en de siste årene.
390 Adventure er med sin lave vekt er langt mer egnet til denslags kjøring. For meg ville dette trolig vært den perfekte grussykkel.
Så hvem vet, kanskje det havner en slik I sykkelstallen etter hvert....
Helt klart. men andre veien blir det annerledes. Å gå fra en sykkel ala KTM 1290 SA til en 390 må vel strengt tatt uten overdrivelse føles som om man kjører moped?dypen skrev: 03 apr 2023, 15:39 Momentet i 390 vil sikkert oppleves helt annerledes og veldig bra hvis du er på vei oppover på kubikkstigen.
Tok du deg bryet med å lese hva jeg skrev i dette innlegget - posting.php?mode=edit&p=424555?Bjerknez skrev: 03 apr 2023, 15:41Helt klart. men andre veien blir det annerledes. Å gå fra en sykkel ala KTM 1290 SA til en 390 må vel strengt tatt uten overdrivelse føles som om man kjører moped?dypen skrev: 03 apr 2023, 15:39 Momentet i 390 vil sikkert oppleves helt annerledes og veldig bra hvis du er på vei oppover på kubikkstigen.
.Og når det gjelder sammenligninger mener jeg det ikke har noe for seg å sammenligne epler og pærer. Mao. å sammenligne sykler med ulik kubikkstørrelse, fysisk størrelse og ikke minst segment.
Duke 390 er det ikke mange å sammenligne med, etter min mening.
På mange måter en unik sykkel med sin fysiske størrelse som en 125 kubikker, lave vekt og med en overraskende kvikk turtallsvillige motor på 373 kubikkcm. om jeg ikke husker feil, og med en dreving som gjør den ganske så dravillig med mye villig moment.
En helt annerledes kjøreopplevelse enn min 1290 selvfølgelig. To svært ulike sykler. Hver til sitt bruk
Nå er det vel slik at @dypen ikke har noen 390 erfaring i forhold til 1290 Adventure, men det har jeg. Så da var det vel neppe særlig rart at jeg tok meg friheten å svare.Bjerknez skrev: 03 apr 2023, 19:03 Nå siterte jeg dypen med et spørsmål som ikke var myntet til deg AJ. Altså ikke en påstand, men et spørsmål.
Jeg vet ikke hva slags sykler dypen har erfaring med av sykler. Jeg fører ikke regnskap over hva han har kjlrt av sykler. Dessuten så mener jeg det er litt dumt og kunne hlre på EN mans erfaring med en sykkel. For det er jo ikke sikkert vi har de samme preferansene.AJ skrev: 03 apr 2023, 19:12Nå der det vel slik at @dypen ikke har noen 390 erfaring i forhold til 1290 Adventure, men det har jeg. Så da var det vel neppe særlig rart at jeg tok meg friheten å svare.Bjerknez skrev: 03 apr 2023, 19:03 Nå siterte jeg dypen med et spørsmål som ikke var myntet til deg AJ. Altså ikke en påstand, men et spørsmål.
Vil tror det er greit med svar fra en med erfaring i stedet for et hypotetisk svar fra en som ikke har det.
På ingen måte en forkleinelse av dypens MC-erfaring, som er langt mer omfattende enn min. Men likevel, ingen erfaring, så vidt jeg vet, med 390 Duke.
Igjen - og les nå nøye - hva med å skaffe deg din egen erfaring før du kommer med noe som ser langt mer ut som en forutinntatt mening enn et spørsmål?Bjerknez skrev: 03 apr 2023, 19:14 Jeg vet ikke hva slags sykler dypen har erfaring med av sykler. Jeg fører ikke regnskap over hva han har kjlrt av sykler. Dessuten så mener jeg det er litt dumt og kunne hlre på EN mans erfaring med en sykkel. For det er jo ikke sikkert vi har de samme preferansene.