Oversikt - nysalg MC...

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av AJ »

Mest solgte modell i Italia i 2022, en ikke altfor storvoksen italiensk kineser :crazy: :

https://www.bikesrepublic.com/featured/ ... d-in-2022/
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

BjørnSover
Innlegg: 452
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Bosted: Stavanger

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av BjørnSover »

GS/A nest best i selveste Italia også.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1196
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
Bosted: Troms

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Domino »

Helt greit med litt pirk av og til. Det plager meg ennå litt at "noen" blandet sammen autobahn og autostrada her om dagen...

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 740
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Bosted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av JanK »

Topp 30 Italia, januar 2023
top30123.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1691
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Gammelsmurfen »

JanK skrev: 15 feb 2023, 18:39 Topp 30 Italia, januar 2023
Ser ut som om de har litt annen kategorisering av mc´r i Italia?
Mye Enduro der som neppe er i den kategorien her til lands, vil si at mange av de der heller er Sportstouring/Adventure.
I mitt hode er Enduro noe som er vesentlig mer offroad enn mange av disse.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av AJ »

JanK skrev: 15 feb 2023, 18:39 Topp 30 Italia, januar 2023
Synes fortsatt det er ganske rart at ikke denne modellen figurerer på lista :scratch :

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Norsense
Innlegg: 130
Registrert: 12 des 2019, 08:51
Motorsykkelen din: For tiden uten.
Bosted: Arendal

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Norsense »

AJ skrev: 16 feb 2023, 18:28
Synes fortsatt det er ganske rart at ikke denne modellen figurerer på lista :scratch :
Blir den for dyr tro?

Tøff er den. Spesielt i rally-trim.
tuareg.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av AJ »

Er vi i ferd med å se en ny trend blant nyMC-kjøpere?
Om dette sitatet fra denne saken i MC-Avisa er representativ for trenden i resten av landet kjenner jeg ikke til. Men uansett interessant det Motorsenteret åpenbart erfarer.

Dette er også en interessant observasjon og uttalelse fra Motorsenteret, som er en ikke ubetydelig MC-forhandler her i landet:
Vi er heldige som har Guzzi og Aprilia porteføljen og gutta forteller oss at V100 Mandello, V7 Stone, Aprilia Tuareg 660 og Tuono 660 er modeller som for tiden selger svært godt. Trenden går i retning av at flere selger store tunge maskiner til fordel for lettere og sprekere maskiner som er morsommere å bruke og vel så spreke.

(Min utheving på siste setning i dette sitatet)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24649
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Bjerknez »

Skal jeg gjette så tror jeg valget av mindre/lettere sykler velges også i stor grad grunnet økonomi og ikke hva man faktisk har lyst på. Ikka BARE det selvsagt, men det er nok en del av grunnen. Vi er jo inne i en tid med renteøkninger, høye drivstoffpriser og ikke minst strømpriser etc.

Derfor velger kanskje ikke mange av dem lettere sykler fordi dem faktisk ønsker det, men fordi dem gjlr det for å redde en stram økonomi og fortsatt ha det litt gøy.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5037
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av FredrikE24 »

Akkurat det samme som jeg tenkte :P

Jeg tror nok bil- og MC bransjen får seg en knekk etterhvert. Bilforhandlerne leverer vel nesten bare ut biler som er bestilt fra lang tid tilbake. Ellers er det tyst.

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7127
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av dypen »

AJ skrev: 02 apr 2023, 19:08 Er vi i ferd med å se en ny trend blant nyMC-kjøpere?
Om dette sitatet fra denne saken i MC-Avisa er representativ for trenden i resten av landet kjenner jeg ikke til. Men uansett interessant det Motorsenteret åpenbart erfarer.

Dette er også en interessant observasjon og uttalelse fra Motorsenteret, som er en ikke ubetydelig MC-forhandler her i landet:
Vi er heldige som har Guzzi og Aprilia porteføljen og gutta forteller oss at V100 Mandello, V7 Stone, Aprilia Tuareg 660 og Tuono 660 er modeller som for tiden selger svært godt. Trenden går i retning av at flere selger store tunge maskiner til fordel for lettere og sprekere maskiner som er morsommere å bruke og vel så spreke.

(Min utheving på siste setning i dette sitatet)
Det er vel det som er trenden og i tiden men siterer « … til fordel for lettere og sprekere maskiner som er morsommere å bruke og vel så spreke» som jeg nå ikke velger å følge! Det er mye annet å velge i og for min del er jeg svak for såkalte «budget tourer eller sports tourer» som helt klart ville vært mitt valg hvis jeg måtte endre «maskinparken».

Må jeg utdype det jeg tenker på er merker som BMW, Honda, Yamaha, Kawasaki, Suzuki, Triumph og KTM i samme sjanger utenom KTM som er enduro. Alle disse er sykler som har vært avertert for 20k til 115k … Kan nevne konkret en i budget klassen CBR1000F, en velholdt av disse med oppgradert eksos og kofferter. Eller helt i andre enden innen budget en av BMW sine og hvis vi sikter mot en K1600 med god kilometerstand av første modell har vi passer 100k.

Føler vel momentet som jeg er så glad i og blitt avhengig av forsvinner når vi kommer ned mot 500cc uten at jeg har testkjørt mange nyere sykler som helt sikkert har kjøreegenskaper og motorkarakter som er veldig bra.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 02 apr 2023, 20:19
Føler vel momentet som jeg er så glad i og blitt avhengig av forsvinner når vi kommer ned mot 500cc uten at jeg har testkjørt mange nyere sykler som helt sikkert har kjøreegenskaper og motorkarakter som er veldig bra.
Ville vært veldig interessant om du hadde fått deg en lang og god tur med en KTM 390 Duke og hørt din oppriktige mening om denne etter testrunden.
Min er dessverre leveringsklar som innbyttesykkel om ikke altfor lenge så den er ikke lenger tilgjengelig for testkjøring.
Men om mulighetene byr seg så anbefaler jeg absolutt en aldri så liten testrunde med en Duke 390. Eller en 390 Adventure.
Jeg ble etter kort tid overrasket denne (390 Duke), men kan selvfølgelig ikke vite noe som helst om hvordan du vil oppleve den.
Men tror kanskje og ganske sannsynlig at du vil bli rimelig overrasket over hva som bor i denne sokkelen :)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7127
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av dypen »

Har du kjørt CB600F eller CB500X @AJ I tilfelle ja, hvordan vil du sammenligne ex 390 Duke vs CB500X …
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24649
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Bjerknez »

Hvordan er momentet og motorkarakteristikken i en KTM 390 versus Yamaha MT07?

I så tillfelle får jeg en formening om hva som kan forventes siden jeg her kjlrt noen mil med MT07. MT07 hadde greit bunndrag, men jeg følte vertfall aldri at denne var spesielt inspirerende på noe som helst måte. Specs sier at MT07 har 20 HK'er mer og nesten dobbelt så mye moment som 390.

Kan jo godt være at karakteristikken i 390'en gjør at den føles morosommere, men jeg kan liksom vanskelig forestille meg at jeg hadde triveds på en slik etter å ha kjlrt en 1290 Super Adventure.

men jeg skal prøvekjlre en slik når mulighten byr seg. For etter hva du sier så bor det mye morsomheter i denne som ikke står i stil til det lave motorvolumet :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 02 apr 2023, 21:45 Har du kjørt CB600F eller CB500X @AJ I tilfelle ja, hvordan vil du sammenligne ex 390 Duke vs CB500X …
Har ikke kjørt noen av disse. Dermed ingen erfaringer eller synspunkter å dele annet enn utseende og designdetaljer, som er uinteressant i forhold til det du spør om.
Og når det gjelder sammenligninger mener jeg det ikke har noe for seg å sammenligne epler og pærer. Mao. å sammenligne sykler med ulik kubikkstørrelse, fysisk størrelse og ikke minst segment.
Duke 390 er det ikke mange å sammenligne med, etter min mening.
På mange måter en unik sykkel med sin fysiske størrelse som en 125 kubikker, lave vekt og med en overraskende kvikk turtallsvillige motor på 373 kubikkcm. om jeg ikke husker feil, og med en dreving som gjør den ganske så dravillig med mye villig moment.

En helt annerledes kjøreopplevelse enn min 1290 selvfølgelig. To svært ulike sykler. Hver til sitt bruk.

At motoren i Duke 390 er ensylindret gjør også sitt til at kjøreopplevelse annerledes enn sykler flest, i hvert fall for meg. Andre vil ganske sikkert ikke oppleve det på samme måte som meg. F.eks vil nok fans av rekkeseksere antakelig ikke synes en ensylindring er noe særlig... ;) , men heller noe sært :knegg .

Og til slutt, i forhold til hva betaler får man, igjen etter min mening og erfaring, utrolig mye bra og ikke minst morsom motorsykkel i en KTM 390 Duke.
Jeg dro jo også på MCsiden treffet I fjor med denne og storkoste meg! Også på fellesturen, som du kanskje la merke til :) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24649
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Bjerknez »

Skulle jeg hatt en såkalt "pendlesykkel" til lav pris så hadde definitivt en slik 390 stått høyt i kurs hos meg. Utseendet er det ikke noe galt med og sikkert lett og bli kvitt også.

Jeg kunne til og med gått for en 125cc i samme sjanger. Motor er slett ikke vesentlig for meg når jeg bare skal pendle til/fra jobb uansett.

Men på langturer vil jeg ha lit mer krutt ja. Nå er jo uansett Rocket overkill på det meste så jeg mener ikek at jeg MÅ ha en Rocket. Det er jaggu meg bra med trøkk i sykler som XSR900, Speed Triple RS og sikkert Speed Twin 1200 også. Ikke minmst er dem lettere og håndtere enn Rocket.

men en sykkel ala KTM390 på langtur hadde nok blitt litt amputert for min del. Fordelen er jo uansett at den er er mye lettere og ha med å gjøre, samt at det nok er morsommere og dra denne ut på grus og småveier. Noe jeg antar er en del av grunnen til valget :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av AJ »

Nå forsvinner Duke'en fra stallen her hjemme. Skulle svært gjerne beholdt den, men det blir en smule i overkant med tre motorsykler.
Men! hadde tilfeldighetene ført til at jeg hadde dratt fra Motorspeed på Lillehammer sommeren 2021 med en 390 Adventure da jeg fikk en radiatorskade på 1290'en, ville jeg ganske sikkert heholdt den.
Hvorfor? Jo, fordi jeg bor omtrent midt i et grusveieldorado og ville utforsket disse veiene langt mer enn hva jeg har gjort med Moto Guzzi Stelvio'en i sin tid og 1290'en de siste årene.
390 Adventure er med sin lave vekt er langt mer egnet til denslags kjøring. For meg ville dette trolig vært den perfekte grussykkel.
Så hvem vet, kanskje det havner en slik I sykkelstallen etter hvert... :crazy: .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24649
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 03 apr 2023, 07:45 Nå forsvinner Duke'en fra stallen her hjemme. Skulle svært gjerne beholdt den, men det blir en smule i overkant med tre motorsykler.
Men! hadde tilfeldighetene ført til at jeg hadde dratt fra Motorspeed på Lillehammer sommeren 2021 med en 390 Adventure da jeg fikk en radiatorskade på 1290'en, ville jeg ganske sikkert heholdt de.
Hvorfor? Jo, fordi jeg bor omtrent midt i et grusveieldorado og ville utforsket disse veiene langt mer enn hva jeg har gjort med Moto Guzzi Stelvio'en i sin tid og 1290'en de siste årene.
390 Adventure er med sin lave vekt er langt mer egnet til denslags kjøring. For meg ville dette trolig vært den perfekte grussykkel.
Så hvem vet, kanskje det havner en slik I sykkelstallen etter hvert... :crazy: .
Skal du kvitte deg med den alt?

Joda, jeg er enig med deg at tre motorsykler er overkill, men jeg fikk intrykk av at 390'en var en sykkel du IKKE kom til å kvitte deg med ut fra hva du har skrevet om den :)

Men uansett... Regner med du fikk en god pris og at du sitter igjen med gevinst? Eller ble du rammet av det mange kaller et impulskjøp?

Har du ikke kjøpt masse utstyr og ting til den også?

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7127
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av dypen »

Har kjørt masse lettvekter som er veldig lenge siden med bare gode minner, kjøreopplevelsen den gang bestod i att vi hadde transportmiddel og kunne dra sammen med andre kompiser hvor vi ville samt vi likte å pusse og stelle med disse syklene. Det var veldig sosialt som sikkert gjorde sitt til at det ble flere og større sykler.

En sylindra 390 (endunker) vil helt klart være ett godt skritt opp fra 125 hvor du er mye mer fleksibel i trafikken og slipper å ligge huflat over styre for å holde fartsgrensa på motorvei. Momentet i 390 vil sikkert oppleves helt annerledes og veldig bra hvis du er på vei oppover på kubikkstigen.

Har hatt XT500 endunker på knastedekk med bare kickstart, bra moment morsom men en smule slitsom på 25 mils asfalt strekker når du kom fra Z1000.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24649
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 03 apr 2023, 15:39 Momentet i 390 vil sikkert oppleves helt annerledes og veldig bra hvis du er på vei oppover på kubikkstigen.
Helt klart. men andre veien blir det annerledes. Å gå fra en sykkel ala KTM 1290 SA til en 390 må vel strengt tatt uten overdrivelse føles som om man kjører moped?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 03 apr 2023, 15:41
dypen skrev: 03 apr 2023, 15:39 Momentet i 390 vil sikkert oppleves helt annerledes og veldig bra hvis du er på vei oppover på kubikkstigen.
Helt klart. men andre veien blir det annerledes. Å gå fra en sykkel ala KTM 1290 SA til en 390 må vel strengt tatt uten overdrivelse føles som om man kjører moped?
Tok du deg bryet med å lese hva jeg skrev i dette innlegget - posting.php?mode=edit&p=424555?

Spesielt dette avsnittet:
Og når det gjelder sammenligninger mener jeg det ikke har noe for seg å sammenligne epler og pærer. Mao. å sammenligne sykler med ulik kubikkstørrelse, fysisk størrelse og ikke minst segment.
Duke 390 er det ikke mange å sammenligne med, etter min mening.
På mange måter en unik sykkel med sin fysiske størrelse som en 125 kubikker, lave vekt og med en overraskende kvikk turtallsvillige motor på 373 kubikkcm. om jeg ikke husker feil, og med en dreving som gjør den ganske så dravillig med mye villig moment.

En helt annerledes kjøreopplevelse enn min 1290 selvfølgelig. To svært ulike sykler. Hver til sitt bruk
.

Men du vet antakelig best hvordan andre skal oppleve disse to syklene siden du skriver som du gjør, nemlig at "en 390 må vel strengt tatt uten overdrivelse føles som om man kjører moped?".
Alle må mene og tro det samme som deg, antakelig :scratch ?
Spørsmålstegn hjelper lite. Det skinner tydelig igjennom at du er rimelig forutinntatt om noe du ikke har noen som helst erfaring med.
Kanskje greit å bare registrere andres opplevelser og erfaringer og heller komme tilbake med dine egne erfaringer når de er gjort?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24649
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Bjerknez »

Nå siterte jeg dypen med et spørsmål som ikke var myntet til deg AJ. Altså ikke en påstand, men et spørsmål.

Jeg har da sagtens kjlrt alt fra rocker til 300cc scooter og annet, så man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at den ene kjennes helt annerledes ut enn den andre i et slikt tillfelle.

Momentet i en langt langt mindre motorsterk sykkel vil aldri bli spennende slik jeg ser det, selv ikke om man tar sykkelen for det den er. Derimot kunne jeg sikkert blitt vant til mindre krefter og endret kjørestil etc.

Jeg skjlnner at du er litt muggen AJ, men jeg skal ikke la meg trekke opp av det. Vi har litt forskjellige oppfatninger av ting å det er jo forsåvidt helt greit. Vertfall for min del.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 03 apr 2023, 19:03 Nå siterte jeg dypen med et spørsmål som ikke var myntet til deg AJ. Altså ikke en påstand, men et spørsmål.
Nå er det vel slik at @dypen ikke har noen 390 erfaring i forhold til 1290 Adventure, men det har jeg. Så da var det vel neppe særlig rart at jeg tok meg friheten å svare.
Vil tror det er greit med svar fra en med erfaring i stedet for et hypotetisk svar fra en som ikke har det.
På ingen måte en forkleinelse av dypens MC-erfaring, som er langt mer omfattende enn min. Men likevel, ingen erfaring, så vidt jeg vet, med 390 Duke.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24649
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 03 apr 2023, 19:12
Bjerknez skrev: 03 apr 2023, 19:03 Nå siterte jeg dypen med et spørsmål som ikke var myntet til deg AJ. Altså ikke en påstand, men et spørsmål.
Nå der det vel slik at @dypen ikke har noen 390 erfaring i forhold til 1290 Adventure, men det har jeg. Så da var det vel neppe særlig rart at jeg tok meg friheten å svare.
Vil tror det er greit med svar fra en med erfaring i stedet for et hypotetisk svar fra en som ikke har det.
På ingen måte en forkleinelse av dypens MC-erfaring, som er langt mer omfattende enn min. Men likevel, ingen erfaring, så vidt jeg vet, med 390 Duke.
Jeg vet ikke hva slags sykler dypen har erfaring med av sykler. Jeg fører ikke regnskap over hva han har kjlrt av sykler. Dessuten så mener jeg det er litt dumt og kunne hlre på EN mans erfaring med en sykkel. For det er jo ikke sikkert vi har de samme preferansene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39846
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Oversikt - nysalg MC...

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 03 apr 2023, 19:14 Jeg vet ikke hva slags sykler dypen har erfaring med av sykler. Jeg fører ikke regnskap over hva han har kjlrt av sykler. Dessuten så mener jeg det er litt dumt og kunne hlre på EN mans erfaring med en sykkel. For det er jo ikke sikkert vi har de samme preferansene.
Igjen - og les nå nøye - hva med å skaffe deg din egen erfaring før du kommer med noe som ser langt mer ut som en forutinntatt mening enn et spørsmål?
Og igjen, hjelper lite med et spørsmåltegn når det er åpenbart at du er så forutinntatt som du er.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Svar