Roargutten skrev: 31 mar 2023, 14:26
Lauri skrev: 31 mar 2023, 13:02
Utfordringen med nyere sykler er at når problemer oppstår så er dette ofte elektronisk relatert (ABS, innsprøytning, ECU etc.) og dermed må man til verksted for å diagnostisere. Alternativet er dersom man får kjøpt programvare slik at man kan lese av kodene selv.
På eldre sykler så er ikke behovet for verkstedet til stedet i den grad ettersom et søk på internett ofte er tilstrekkelig for å kunne avdekke feil.
Eller gi faen i Internett med alle de merkelige svarene man til tider får der, og heller å feilsøke selv.
Behovet for elektroniske hjelpemidler er ikke tilstede i den grad det er på nyere som kobles opp mot fabrikken for registrering av servicer, recall og software oppdateringer.
Restaurere og reparere gamle motorsykler ser jeg bare positivt på internett tilgang! Det har faktisk åpnet seg en hel verden for de som restaurerer gamle motorsykler, tilgang til verkstedhåndbøker i pdf format og gjerne gratis, delekataloger med splittegninger og delenummer, raskere og lettere tilgang på deler som kanskje er umulig å oppdrive her hjemme, tilgang på spesial verktøy, tips råd hjelp etc Ser ikke noe negativt!
Men har du konkrete spørsmål eller ønsker innspill på ett problem og spør på motorsykkel forum eller dedikert FB sider får du hjelp og tips eller du kommer på et annet spor og finner en løsning. Selvfølgelig må du sortere ut litt av svarene.
Men gi faen i internet må du gjerne gjøre, jeg gjør ikke det
