GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Godtvoksen

Re: Globes Logg; det er VÅR.......igjen :)

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:FIlter=mer luft og kombineres med bruk av ny hoveddyse og nål til forgasser som gir noe mer fuel ;e

Pluggene er på anbefaling,

De har en litt annen utforming for mer konsentrert gnist, og en del andre egenskaper som påstås i gi endel fordeler, jeg skifter når jeg først skal til med litt demontering vedr. nytt dysesett.
Det er når jeg leser slikt, jeg blir frustrert over at jeg dessverre er skapt med 12 tommeltotter når det gjelder å skru... ](*,)

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Well...det er "mekking" og skruing av svært enkel karakter dette da.....Med rep.manual og instruksjonsark med dysesettet...så er det nærmest "Follow Me"-gjennomføring. Vil tro at du skulle få til det du også, ved å bruke 10 av dine 12 påståtte tommeltotter ;e

Brukeravatar
Bubbu
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R

Legg inn av Bubbu »

Globe lager arbeidmanual han så kan andre se hva han gjør. Med bilder å piler. Da må du ikke gjøre feil da :scratch
(The Beast )

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Så så...bubbu..rolig nå...rooolig nå ;e

Brukeravatar
Bubbu
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R

Legg inn av Bubbu »

Fillern jeg har arbeidshelg. Eller har du fått besøk. Har fri på fredag. :vs
(The Beast )

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

LItt grått og trist vær her i ettermiddag...men litt på "tidligkvelden" ble det en smuuule oppholds. Hev meg på sykkelen og kjørte meg en tur til wiggen, han hadde organisert et gruppeinnkjøp av disse gule vestene som det har vært diskutert en del rundt her i forumet ;e Så nå...vises jeg enda bedre i trafikken...eller ikke? :-k

Her er et bilde, av meg, med vesten på:

Bilde

og her er et bilde, tatt av meg, med vesten av:

Bilde

Se, og bedøm selv! :lol

Planlegging 1.mai - tur valgt
Etter en kaffekopp hos wiggen, tok jeg den laaaange ruta hjemover. Er så heldig at jeg har min moder og fader (Jolly Jumper) boende i nærmiljøet, så det ble en kjapp tur innom der også. Vi fikk da lagt de siste planene for 1.mai-turen vår. Valget falt på tur sammen med Senior-MC Trøndelag, fra Trondheim til Tautra T/RT

Trondheim - Stjørdal - Åsen - Tautra
Bilde

MC-folk snakker med MC-folk..sånn er det bare! :thumleft
På vei hjem, ringte kona, det gjaldt noe innkjøp til den ene datterens utetur på skolen i morgen...ok, jeg svipper innom en butikk. I det handlingen var unnagjort, kom jeg i prat med en trivelig kar som hadde parkert sin Suzuki GSF1000 (tror det var det :redface ) ved siden av meg. Vi kom i prat og han kunne bl.a. fortelle at han nylig hadde godt til innkjøp av en dnepr mt 11 Dette er en skikkelig Russer, med sidevogn og det hele. Faktisk er den ikke russisk bygget. Den er egentlig Ukrainsk, bygget i Kiev. Denne måtte jeg se, han bodde 200 meter nedenfor butikken, så jeg ble med ham for å beskue "doningen"

Jeg tillot meg selvfølgelig å ta noen bilder av hans nyanskaffelse:

Bilde
Bilde
Bilde
En slik "doning" har jo revers, spaken kan skimtes ca. midt i bildet.

Han mente at delene han trengte kunne skaffes fra BMW, samt hadde han egenskaper og tilgang til å få laget en del deler selv. Han hadde kjøpt denne for å bruke den i løpet av vintersesongen. Det var, bl.a. "Bomringtematikken" i Trondheim som hadde gitt ham den siste "pushen" til å gå til dette innkjøpet. Men, det lyste interesse av ham for prosjektet han skulle i gang med, i løpet av sommeren.

Jeg gav ham selvfølgelig all nødvendig info om oss her på MCsiden.no, og jo han bekreftet at han hadde vært innom og lest litt her, men lovet å registrere seg. Forhåpentligvis får vi "delta" litt i hans sommerprosjekt fremover. :thumleft

Heller ikke i dag noen lang tur, men jeg må si at jeg storkoser meg på sykkel. Trives bedre og bedre på Volusiaen. Jeg liker bunndraget i den, og kontrollen jeg etterhvert får med den. Det går an å bli gla' i en MC??..Ja for det begynner jeg å bli nå! :thumleft . :love

Takk for oppmerksomheten :thx

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Globes Logg; Kaffebesøk, gul vest og Dnepr (Dnieper) MT-

Legg inn av AJ »

Hey!
Artig lesning :knegg

Du syntes godt med den gule vesten, ja...
Men fullt så usynlig som det andre bildet viste er du vel neppe uten vesten... :-k
Jeg er av de som ikke kommer til å bruke gul vest... :[-(

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

AJ skrev:Hey!

Men fullt så usynlig som det andre bildet viste er du vel neppe uten vesten... :-k
Prøver å unngå det jeg også.
Men jeg har en regndress som ser ca slik ut:
[img]http://www.louis.de/shop/img250/208857_ ... DET_09.JPG[/img]

Kjøpt i Kiel for et par år siden. For nærmere titt, kan en trykke på bildet.

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Globe: skal du sette på andre potter enn de orginale?
Hvis ikke er det vel ingen grunn til å øke bensinforbruket? eller er det et problem at den ikke får nok bensin,f.eks lugging eller lignende? Skifting av luftfilter har MINIMAL påvirkning på oppsettet i forgasseren-hvor mye større er hoveddysen i settet?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev: Så nå...vises jeg enda bedre i trafikken...eller ikke? :-k
Det er alltid moro/koselig å lese det du skriver - du burde jo satse på motorjournalist som en yrkeskareire... ;e

Du er i alle fall ikke mindre synlig i den gule vesten, og i enkelte vinkler/tilfeller vil du nok også kanskje syntes bedre.. :thumleft

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

hm - dersom du sitter på sykkelen på BEGGE de øverste bildene og eneste forskjell er vesten - så vet jeg ikke helt om jeg ikke skal vurdere vest likevel...... :-k

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Onsløv skrev:
AJ skrev:Hey!

Prøver å unngå det jeg også.
Men jeg har en regndress som ser ca slik ut:
[img]http://www.louis.de/shop/img250/208857_ ... DET_09.JPG[/img]

Kjøpt i Kiel for et par år siden. For nærmere titt, kan en trykke på bildet.
Duville skrev:hm - dersom du sitter på sykkelen på BEGGE de øverste bildene og eneste forskjell er vesten - så vet jeg ikke helt om jeg ikke skal vurdere vest likevel...... :-k

Synes det virker fornuftig å bruke gul vest når man ferdes i bytrafikken, i tettbebygd strøk, tildlig formiddag, sen ettermiddag og da gjerne ved sesongens "tidlig vår" og "sen høst", da det gjerne er litt gråvær. Når man først har "bala" på seg kjøredress, vinterhansker og trukket visiret godt ned på helhjelmen er det lite "posørkjører" igjen....for det er vel i så fall det dette handler om? Utseende?

For det blir vel ikke vanskeligere å oppdage en person med knall gul vest?! Det blir ikke vanskeligere å kjøre med gul vest?...Men en interessant vinkling av dette med gul vest er påstanden om at de som har vesten på, selv tror at de vises så godt at de rett og slett kjører som om den gule vesten gjør jobben alene. "Alle ser meg nå så da kan jeg slappe av litt og kjøre mer på egen feeling". Og det er slett ikke umulig at vi faktisk tenker slik! Hmmm...ja ja...da må vi ta høyde for både det faktum at når mange har en slik vest, så forsvinner "fargekontrasteffekten" i det totale trafikkbildet noe, og når atpåtil alle de som kjører med det, faktisk kjører som om de tror at ALLE ser dem...ja så kan det fort bli årsaken til sammenstøt :-k

Uannsett...vesten er innkjøpt, og den blir ihvertfall "hengende" på jakka når jeg farter rundt i nærmiljøet her og i sentrum. :thumleft. Egentlig så finner jeg vel ikke en god grunn til ikke å ha den på :-k foruten litt forfengelighet da..og forfengelighet skal man selvfølgelig ikke skimse av!!
Appearance - appearance - appearance ;e

Hva gjelder den vesten jeg har kjøpt...så har den lomme bak, innerlomme og en lomme på høre side foran..og DET er jo kjekt å ha :knegg ..som om ikke jakke og bukse har tilstekkelig med lommer og glidelåser fra før :lol

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Holde fartsgrensen,tenke sikkerhet,tenke fremover og gul vest er et :skriver
sammensurium som ihvertfall gjør meg roligere... :D :=D> og tryggere...
OG,klubbmerker er jo for pokker trykt på vesten,må jo synes !! :mc2
Og holder du fartsgrensen så blir han onkel ikke sur heller ! :[-( :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

:knegg Ja, jeg har tilgode å se en GUL VEST med klubbmerker :knegg