Dexter's laboratory - klar for 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Re: Dexter's laboratory - Småmekk og turer

Legg inn av Dexter »

Så ble det en tur i dag også! Prøvde å komme oss til Smia MC, men der var det jo ingen... :sorry

Kom frem for seint gjorde vi, men fin tur ble det likevel! Jeg kjørte innom 2000Touring og spurte om han ville være med, og det ville han. Så da la vi i vei da. Han er tydeligvis lommekjent på alle stikkveier på denne delen av Østlandet så da vi hadde første stopp i Hvittingfoss overtok han "ledelsen" og førte oss trygt gjennom en kjempefin tur.

Ruta i grovt: Skollenborg - Hvittingfoss - Hoff - Sande - Svelvik - Drammen - Konnerud - Mjøndalen - Vestfossen - Darbu(eller nesten, en vei oppi skauen som kom ned på veien til Skollenborg et stykke etter Darbu, kom ut like etter siste togundergang før Skollenborg)

I Drammen stoppa vi på Kubikken. Kjøpte oss en kopp kaffe på MCDonald så satt vi nå dær å kikka og prata litt. Det var en del sykler der, så det ble nå litt å se på. Kom en snø/haggelskur mens vi satt dær. Tok et par mobilbilder da:
[album]318[/album][album]319[/album]
Her har grønningen min selskap. Har ikke gitt han navn enda, men jeg har kommet frem til at det er hannkjønn vaffal. :knegg

Som sagt en fin tur, 165km og hyggelig selskap.

Edit: Glemte forresten å si at dette ble første turen med Gasshjelpen som jeg kjøpte på Biltema. Gode gud så praktisk!! Anbefales til alle som blir sliten av å klipe i gassen over tid. Denne her greia var like genial som den var enkel!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

da var Kermit(muppets) på Kubikken i Drammen :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Dexter skrev:
Edit: Glemte forresten å si at dette ble første turen med Gasshjelpen som jeg kjøpte på Biltema. Gode gud så praktisk!! Anbefales til alle som blir sliten av å klipe i gassen over tid. Denne her greia var like genial som den var enkel!
Jeg vil ikke være foruten, har en på hvert håndtak. Den på venstre side gjør at
jeg ikke får "knekk" i håndleddet slik jeg fikk før, så nå blir jeg ikke sliten i i håndleddet.

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Da ble det en liten tur i dag også. Kjørte sammen med 2000Touring til Buddy MC ved Drammen. Der ble vi ønsket velkommen og fikk servert kaffe og vaffle. Kjempegode vaffler! Har ikke så mye å prate med fremmedfolk om, men det var hyggelig stemning der så det tar seg nok opp etter et par besøk tenker jeg. Etter kaffen kjørte vi hjemover igjen via mange omveier.

Ruta i grovt:
Darbu, Langebru, Mjøndalen (øvre), Drammen, Buddy MC, Drammen, Hokksund, Langebru, Vestfossen, Darbu, Kongsberg, Skollenborg

119km

Fin tur. Strålende vær, men det kunne enda vært litt varmere

Det blir nok helt sikkert flere turer til Buddy MC. Gammelgutt hadde tydeligvis også vært der, men våre veier må ha krysset for jeg fikk dessverre ikke møtt han denne gangen. Kanskje neste gang :janikk

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Skulle prøve meg på en liten mc-tur i sta. Fikk akkurat åpna garasjeporten da alle himmelens sluser åpnet seg og leverte et forrykkende vær bestående av først en voldsom haggelskur, deretter regn. Jeg sitter inne igjen jeg nå... :doh

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

He-he... skjønner jeg godt.
Her har det snødd i flere timer. Ikke mye, men nok til at våren har tatt en aldri så liten pause på den dagen i året jeg gjerne skulle kjørt MC i flere timer i stedet...
Drittvær!! :blae :evil

Brukeravatar
Nasseline
Motorsykkelen din: har ingen

Legg inn av Nasseline »

Kona di synes litt synd på deg, Dexter, som heller måtte være inne å høre på sure unger i stedenfor (da spesielt den yngste). Får håpe på litt bedre sykkelvær til deg i morgen da, kjære ;)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Nasseline skrev:Kona di synes litt synd på deg, Dexter, som heller måtte være inne å høre på sure unger i stedenfor (da spesielt den yngste). Får håpe på litt bedre sykkelvær til deg i morgen da, kjære ;)
:knegg
Sånn skal det låte :prf

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Nasseline skrev:Kona di synes litt synd på deg, Dexter, som heller måtte være inne å høre på sure unger i stedenfor (da spesielt den yngste). Får håpe på litt bedre sykkelvær til deg i morgen da, kjære ;)
Nesten så jeg mistenker at det er Dexter selv som har logget seg på med brukertilgangen til "HG" ;e

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Hehe, nei så lavt synker jeg ikke. Kona er både snill og omsorgsfull :thumleft

I morgen satser jeg på Svelvik tur til Smia MC for en pølse, en vaffel og en kopp kaffe. OG denne gangen skal jeg komme tidsnok! :janikk

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Se det va kona si det :thumleft

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

deilig med en tur i sola i dag... :knegg bare en liten tur på en 10-12 mil..
i går var det VÅTT... helt nedi Cheron land...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Jeg fikk meg noen få mil i dag jeg også til slutt :thumleft

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Gammelgutt skrev:
Dexter skrev:
Jeg vil ikke være foruten, har en på hvert håndtak. Den på venstre side gjør at
jeg ikke får "knekk" i håndleddet slik jeg fikk før, så nå blir jeg ikke sliten i i håndleddet.
Skal prøve med 2 jeg også,utslitte håndledd samt at hendene sovner.... :thumleft :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Den gasshjelpen e super men det kreves at man justerer litt når man kommer
til tettbygde strøk ellers e det vel en viss fare for å være litt for hard og brå
på gassen.Æ har hatt en sånn i årevis men har ikke prøvd med to,kanskje det
må prøves

Svar