Ketil skrev: 26 aug 2023, 09:50
Hei!
Tusen takk for flotte referat fra turen din, fortsett å del fra turene dine

Det er høy kvalitet på bildene du legger ut, gode utsnitt og fine motiv

Både dine og andres turreferat her på mcsiden inspirerer til å oppdatere egen logg, har ligget litt bakpå der.
Som Kjellv skrev så var du virkelig heldig med været på Vestkapp, jeg hadde en tur dit i 2021 uten å se noe annet en tåke.
Er også litt nysgjerrig på din GS 850, er det en vanlig GS eller har du den med større tank. Ved neste sykkelbytte så vurderer jeg å gå for en litt lettere mc enn den jeg har i dag, og da kan en 850 være en aktuell kandidat.
Takk for det
@Ketil!
Jeg er forsåvidt ganske fornøyd med bildene, men jeg har ikke vært flink med beskrivelsene denne gangen i hvert fall.
Hadde trodd jeg skulle få så mye tid til overs på kveldene, men sånn ble det ikke... det ble ofte lang dag på hjul, sen middag og deretter gjerne plan for dagen etter. Denne gangen måtte veier sjekkes for evt. stengninger pga. "Hans", også hadde jeg planlagt kun de to første dagene.
Så det gikk litt tid på neste dags kjørerute og booke hotell som var ledig i passe avstand, så der hadde jeg noe å lære til senere.
Skru på geotagging på kamera så jeg får koordinatene på hvor bildet er tatt, for jeg sliter litt med å sortere alt fra hverandre etter å ha tatt 250 bilder på turen

Klarer å spore litt nå etter en blanding av dato/klokkeslett og litt husk da
Når det gjelder F 850 GS, så gikk jeg for Rally - IKKE Adventure utgaven, rett og slett pga. vekta og den er topptung nok fra før av.
Adventure utgaven har 10 liter ekstra tank og disse "skjørtene" på siden. Men for deg som har storebroren pr. nå, så kan det hende det er mer riktig valg med Adventure pga. rangen. Men jeg tror nok den er tyngre å få på hjulene enn den du har pga. storebrorens lave tyngdepunkt.
Årsaken for mitt valg, er fordi jeg bruker den også til jobb de dagene i uka jeg er på kontoret i Oslo, da er denne smalere og mer smidig når man skal snike seg forbi på midtlinja. En annen ting er at jeg av og til er på noe dårlig steinete vei i øde områder, om uhellet skulle være ute har jeg lyst å få den på hjulene igjen uten å måtte ringe noen. Jeg klarer meg fint med range på ca.36 mil.
Jeg er 193cm og har lange bein, sitter greit på den. Men den orginale lille vindskjermen ga meg noe sjuk turbulens i hjelmen, fikk nesten parkinson da jeg passerte 90-95. Men kjøpte en litt høyere skjerm fra WRS (hos MC-Oslo), som gjorde dette mye bedre. Den ser jeg fint over, kunne sikkert ha kjøpt noe enda lenger også, men det ville jeg ikke ha.
Har også kjøpt noen utvidelser til de orginale handguards´a, syns det er veldig bra i regn og kaldt vær, selv om holkevarme er standard på alle. Har kjøpte også noen justerbare fothvilere i fjor, men jeg har enda ikke montert de... ble vant med vinklene slik det er
Generelt veldig fornøyd med den, men motoren har litt "hard" lyd. Men det er det flere andre merker og modeller med parallel-twin som har da. Bruker ikke løs navi-enhet lenger, kun Connected Ride, det funker bra nok for meg og har live trafikkdata også.
Alle verdens kart (med svært få unntak) gratis og oppdateres hyppig, du har antaglig testet denne selv
Bare å spørre om det er noe du lurer på om 850´n.