NatroN skrev:Haha morsom tråd! Her kan jeg også hjelpe til om noen sliter! Er nørd, og er ikke (veldig) flau over det
Det er bra!

NatroN skrev:Haha morsom tråd! Her kan jeg også hjelpe til om noen sliter! Er nørd, og er ikke (veldig) flau over det
Haha du må gjerne prøve, men kan ikke garantere at jeg klarer å svare! :) Men så lenge det har med data å gjøre pleier jeg å få ornings på det!Dexter skrev:Kan jeg pønske ut et nerd-spørsmål bare på morro for å teste deg?NatroN skrev:Haha morsom tråd! Her kan jeg også hjelpe til om noen sliter! Er nørd, og er ikke (veldig) flau over det
Det er 2 stk. 2811 faktisk. Har naturligvis kjørt reload...Onsløv skrev:Hvilken Cisco Router er dette?
Mener at noen av routerene må bootes for at MTU-sizen skal endre seg, men du har kanskje prøvd?
Mener å huske at 29xx serien må bootes, mens 35xx serien slipper man.
Mener at vi ikke har gjort det, de gangene vi har måttet tune på dette.mekkern skrev:sånn helt appropo: må cisco asa 5505 bootes også?
Jada, i et åpent nett så funker dette, men gjennom krypteringen vår så er 1500 for stort.Onsløv skrev:Mener at vi ikke har gjort det, de gangene vi har måttet tune på dette.mekkern skrev:sånn helt appropo: må cisco asa 5505 bootes også?
Orker ikke sjekke alle nå, men tror vi kjører MTU 1500 på de fleste.
Jeg sliter litt med å se at det du nevner har så mange utfordringer... i forsvaret har vi fiber omentrent over alt i spredenettet. Dette fordi vi har graderte systemer og kun fiber er godkjent, enkelt og greit. 98% med ST og 2% SC eller annet. Hele infrastrukturen oppgraderes fortløpende og vi går da over til 100mbit SC. Jeg har 1 stk. Cat 6NatroN skrev:Jeg skal se meg slått på denne!
Noen som tør utfordre meg på fiber/Cat5(e)/Cat6 internettverk?
Bleh bled bare depressiv av all router pratinga! Tydeligvis mye igjen å lære -.-