https://www.cycleworld.com/motorcycle-n ... spy-shots/

Godt sagt og veldig enigmekkern skrev: 28 feb 2024, 17:33 Synes egentlig at dette utstyrshysteriet har gått litt langt nå-Man MÅ ikke ha 4-500k i sykkel og dingeldangel for å kose seg på tur.
De fleste eventyr kommer ofte uten for mye (over)planlegging.![]()
Tipper du sikter til mitt innlegg her mekkern?mekkern skrev: 28 feb 2024, 17:33 Når det gjelder tur og adventure så er det nesten ingen grenser for hva man kan eller vil bruke-Min gamle CBR1000f har nok gått vel så mange mil på grusveier/skogsbilveier som mange av de "store" adventuresyklene-Når vi dukket ut av ene "veien" i Italia i høst sto en med en skikkelig offroader og tok av seg hatten og bukket når vi kom-med Hayabusa K1300s kawaH2sx ZZR1400 CBR`n med flere.(også adv)..![]()
De fleste mil går uansett på asfalterte veier.
Synes egentlig at dette utstyrshysteriet har gått litt langt nå-Man MÅ ikke ha 4-500k i sykkel og dingeldangel for å kose seg på tur.
Neida-bare at man ikke MÅ ha en ADV sykkel til masse penger med kofferter og gpsèr og spesial ditt og datt for å reise på flotte turer og oppleve gleden med MC.Bjerknez skrev: 28 feb 2024, 17:39Tipper du sikter til mitt innlegg her mekkern?mekkern skrev: 28 feb 2024, 17:33 Når det gjelder tur og adventure så er det nesten ingen grenser for hva man kan eller vil bruke-Min gamle CBR1000f har nok gått vel så mange mil på grusveier/skogsbilveier som mange av de "store" adventuresyklene-Når vi dukket ut av ene "veien" i Italia i høst sto en med en skikkelig offroader og tok av seg hatten og bukket når vi kom-med Hayabusa K1300s kawaH2sx ZZR1400 CBR`n med flere.(også adv)..![]()
Synes egentlig at dette utstyrshysteriet har gått litt langt nå-Man MÅ ikke ha 4-500k i sykkel og dingeldangel for å kose seg på tur.
Selvsagt må man ikke ha svindyr sykkel og alskens utstyr for å kose seg på tur. Men jaggu som det hjelper![]()
Ah... okay. :)mekkern skrev: 28 feb 2024, 17:52Neida-bare at man ikke MÅ ha en ADV sykkel til masse penger med kofferter og gpsèr og spesial ditt og datt for å reise på flotte turer og oppleve gleden med MC.Bjerknez skrev: 28 feb 2024, 17:39Tipper du sikter til mitt innlegg her mekkern?mekkern skrev: 28 feb 2024, 17:33 Når det gjelder tur og adventure så er det nesten ingen grenser for hva man kan eller vil bruke-Min gamle CBR1000f har nok gått vel så mange mil på grusveier/skogsbilveier som mange av de "store" adventuresyklene-Når vi dukket ut av ene "veien" i Italia i høst sto en med en skikkelig offroader og tok av seg hatten og bukket når vi kom-med Hayabusa K1300s kawaH2sx ZZR1400 CBR`n med flere.(også adv)..![]()
Selvsagt må man ikke ha svindyr sykkel og alskens utstyr for å kose seg på tur. Men jaggu som det hjelper![]()
![]()
Du er inne på noe der @AJ med Himalayan … du nevner jo også innlegget til @mekkern Selvfølgelig kan du kose deg vel så mye på en sykkel til en langt lavere pris, ja kanskje opplevelsen blir både bedre og ofteremekkern skrev: 28 feb 2024, 17:33 Når det gjelder tur og adventure så er det nesten ingen grenser for hva man kan eller vil bruke-Min gamle CBR1000f har nok gått vel så mange mil på grusveier/skogsbilveier som mange av de "store" adventuresyklene-Når vi dukket ut av ene "veien" i Italia i høst sto en med en skikkelig offroader og tok av seg hatten og bukket når vi kom-med Hayabusa K1300s kawaH2sx ZZR1400 CBR`n med flere.(også adv)..![]()
Den beste tureventyr mc'en er den sykkelen den enkelte eier nå, for de fleste mc'er kan brukes til å dra på tur og til litt mer tureventyr. Skal du klatre oppover fjellveggen, så er nok ikke alle sykler einet det til, men for å kjøre på tur i noen dager/uker kan det meste brukes. Man trenger ikke fancy nye adv sykler, til en 3/4 årslønn.AJ skrev: 27 aug 2024, 07:58 Ble jo spurt om å prøve @Tore Ls BSA etter fellesturer på lørdag og kan, selv etter den korte turen, si at jeg helt sikkert hadde kunnet brukt denne som adv.sykkel på så og si alle typer veier. Akkurat som V7'ern. Og ikke minst til langturer.
En av få ting som gjør at eksempelvis disse ikke er like egnet som "ekte" adv.sykler er at de ikke er spesielt gode til stående kjøring.
Ellers har både BSA'en og Guzzi'en smalt 18" fram hjul, som jo også er godt egnet for gruskjøring.
Og det å finne gode bagaseløsninger på disse syklene er heller ikke noe problem.
Enig.Tore L skrev: 27 aug 2024, 14:13 Kjenner meg litt igjen der @Olav K i siste avsnittet ditt, om å ikke lære seg å bruke sykkelen. Jeg var engstelig for å legge den i bakken, og på den måten ikke utfordre meg selv og sykkelen nok. Derfor er det lettere å gå litt ned i størrelse og da lettere sykkel, en å baske med en tung og for meg uhåndterlig sykkel i terrenget.
Tar den letteste mostand vei![]()