Gammelgutts gjøren og laden.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Pollti

Re: Gammelgutts gjøren og laden.

Legg inn av Pollti »

Nei, det går ihvertfall ikke for det må være en hylse i støtta og da det er ikke plass nok. Siden jeg er av den meget spontane typen så har jeg tenkt litt siden i går :oh Jævlig enkelt og gjort på 1/3 dels sekund. Entre støtta i festene og teit opp. Du trenger 14 mm pipe og 14 mm fast nøkkel. Så entrer du fjæra på festet i blokka. Åpningen på øverste del av fjæra skal peke bakover.
Når denne massive jobben er gjort så kan du ta deg en røyk og litt øl, men disse uvanene har ikke du så da kan du feks klø deg litt i rompa eller pelle nese (med den lange pekefingeren) en 5 minutters tid.
Så, med full støtte fra nabolagets Gother Bikkjer som sitter i ring rundt deg og kikker med brune øyne, så tat du en døla svær skrutrekker og legger i bakerste fjærfestet og legger den videre til overkant av fjærfestet på støtta og vipper hele suppedasen bakover. Ferdig ! Kan ikke fatte hvorfor jeg plundret med wisegrip i går ? Tåpelig tenkt.
Deretter så kan du gjøre som jeg og skifte clutch hendel. Da må du surre bort senterbolten så det blir full panikk og besvergelser over det ](*,) Når du har funnet nesten riktig dim på senterbolten og har montert alt sammen igjen så kan du fyre vidunderet ditt og sjekke at clutch hendelen fungerer som den er tenkt å fungere. Så når verktøyet pakkes sammen så dukker den kamuflerte bolten opp men da er mutteren forsvunnet. :knegg
Så tauet jeg en gammel gressklepper etter mopeden til jentungen bort til Frode og pælmet-et sterkt overdrevet uttrykk forresten- i metall containeren. Så lette jeg etter noe megaflott dobbelsidig tape jeg trenger som Haus Gestapo hadde beskjed om ikke å somle bort men det har hun jo klart selvfølgelig :sorry Deretter så hang jeg opp klærne som jeg skulle hatt hengt opp i dag tidlig til tørk mens jeg filosoferte over båtpussen :\m/: Så godtet jeg meg litt over at den lokale Hyosong pusheren er konk før jeg prøvde å sette Kim-Il på senterstøtta. Da slo det meg at jaggu meg er det mye muskeler i Jalmar ! Han vipper megatonn med Kawa på senter støtta lett som bare det !

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Er du sikker på at den lokale Hyosungpusheren er konk?. Kanskje de ikke turde drive butikk lenger, etter at du har vært der og gitt tydelig uttrykk for dine meninger. :scratch

Pollti

Legg inn av Pollti »

Lokalet er tomt ? Å så lei meg jeg er. :sorry Men på hjemmesiden henviser de til SJ Motor på Sem så noe har skjedd. Litt synd for mekanikeren var en gammel grei barndomskamerat.

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Har hatt denne gamle kroppen på full sjekk nylig og fikk litt av en mangellapp. Mangler bla. B12 og D-vitamin og litt annet. Skal ha en sprøyte B12 i uken, så jeg spurte legen om jeg ikke kunne få opplæring i å sette sprøyten selv, men fikk beskjed om at den måtte settes av en syke/hjelpepleier. Hvorfor skal det være så vanskelig å gjøre det selv. Men jeg fikk frisøren mintil å sette sprøyten, men så er han vel sprøyte gal?.

Det blir ikke mye MC-kjøring om dagen da Il Tempo Petit lider av inkontinens både foran og bak. Det ene gaffelbenet og bakdemperen lekker olje. Tok likevel en liten tur til Smia MC i dag, men det ble ingen omveier som normalt. Det er ikke noe moro å kjøre gyngehest. På veien mot Svelvik passerte jeg to karer på rævtrille og kjente svettelukten i det jeg kjørte forbi. Nei, takke seg til sykkel med motor.

På Smia traff jeg Rogg, Mekkern, Dexter, RuneMC og Ole B. Mekkern og Rogg har jeg truffet før men de andre "kjente" jeg bare fra nettet. Pølsene smakte godt, men brød, lompe, kaffe og vafler holder jeg meg unna pga matintoleranser. Hadde med kofeinfri kaffe og kokosmelk så det ble jo kaffe på meg også.

ps
Frisøren heter Gjør D. Sjæl

Pollti

Legg inn av Pollti »

Bakdemper er hyllevare i Korea. Gass bakdemper lages ikke. Richard spør etter delenummer på simmeringene og støvhetter til forgaffelen. Undersøker nå tilgjengelighet på deler fra annet hold med levering av deler senest torsdag. Denne gubben er innmari bra til å skaffe det "umulige", og han er rask vanligvis. Med 99% flaks kan det skrues vilt og uhemmet fredag så du kan kjøre for fullt i helga. :-k

Pollti

Legg inn av Pollti »

Hyllevare og hyllevare Fru Blom.... Uansett så er demperen sendt i går kveld. Ringte Richard nettopp og spurte om tetninger til forgaffelen. Møte refaratet etterlater meg i sterk tvil om det er i godtepakka di :scratch Tror at Hyo har så jævlig dårlige tetninger at all produksjon går med til å forsyne det koreanske markedet så det blir lite til overs til Europa ? Kan bare gjenta mine tanker om å levere sykkelen på et anstendig verksted så måler de ringene og monterer ringer fra andre fabrikat. På Cagge feks står det nå tetninger fra Kawa 1000 79-82 modell og støvdeksel for Honda 1200.

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Ja jeg får vel kanskje sette igjen sykkelen på verkstedet et par dager. Eller be verkstedet om å skaffe andre simringer når de har fått originale fra Mizzuki, for da har de vel også målene. Vet om en billig Jawa 350, kanskje jeg skulle kjøpe den og ha den som reservesykkel og vinterdoning?. :scratch
Sist redigert av Gammelgutt den 07 mai 2010, 09:53, redigert 1 gang totalt.

TrondA
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF

Legg inn av TrondA »

Leser bloggen din og forstår du sliter litt med maskineriet. Jeg tenker som så at det ikke nødvendigvis Hyosung som lager så elendige fjæringer og oppheng. Jeg tror Norges veinett skal ta deler av skylda. Det humper overalt! Nå om våren spretter vi til himmels når telehivene er som verst.
Jeg skjønner at det her er litt å si på deletilgang og servicevilje i importørleddet, men Lillebror er skikkelige saker. Skjønner derfor at du vurderer Jawa 350. Dette skal visstnok være bedre enn sitt rykte. Synes også innelukket kjedekasse og gaffelbelger er geniale greier jeg gjerne skulle sett på flere sykler. Støv blir slipepasta på ALLE drivverk og gafler!
Er det mulig å montere gaffelbelger på Hyosungen, mon tro?

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Det tviler jeg på, det er nemlig så flott og moderne gaffel, slik som står på hue.

Pollti

Legg inn av Pollti »

Godtepakka di fra Korea står på hodet den og ! Såvidt jeg kan se har den enda ikke forlatt Korea og det er litt rart. Er midt på natta så jeg nøyde meg med en mail til Richard så han kan pushe i morgen. Frakta er dyr så han må bare jobbe på. Pakka burde ha ankommet Europa i dag den.

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

venter på pakke jeg også...har visst grodd fast i paris...vært der siden onsdag morgen-lurer på om det er noe askedritt som forpurrer frakteplanene rundt om i verden... :scratch
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Fikk akkurat telefon fra Tollpost, Pirellidekkene jeg har bestllt kommer idag kl.17.30. Det er akkurat 7 arbeidsdager som jeg ble lovet. :thumleft :knegg

Pollti

Legg inn av Pollti »

Men bakdemper din svever i bane rundt månen? Den ble sendt fra Korea den 7. og etter det forsvant den ? jeg visste ikke at Korea hadde et romprogram engang jeg ?

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

mulig Kim-i-nord har plaffet ned transport kråka???
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti

Legg inn av Pollti »

Ser sånn ut ? Sendt fra Korea den 7. på ettermiddagen så den burde være i Gammelgutts klamme hender vært øyeblikk nå. Veldig uvanlig at den ikke er registrert noe sted enda.

Svar