Tips til ny sportstourer/touring
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Tips til ny sportstourer/touring
Jeg tror jeg nevner et litt for gammelt alternativ, men ønskes en sprek og komfortabel sportstourer alà FJR kan du se på aller siste utgave(2015?) BMW K1300GT. 160Hk og et lass med dreiemoment fra en rimelig turtallsvillig rekkefirer gjennom en kardangdrivlinje. Eventuelt en K1300S med ytterligere 15hk.
VFR1200F kanskje?
Jeg er BMW-mann(BMW K kan man kanskje si) og jeg vurderer ikke annet. Snevert av meg kanskje, men sånn er det nå!
Spør du meg har ikke BMW kommet med noe nytt som matcher K1300-serien, og lever i håpet om st de snart skjerper seg og får pusha noe mer enn disse boxerne, tosylindrerne med kjede/reim og rekkefirere med kjede. K1600 er fort digert. Til tross for at det kanskje ikke føles slik når de kjøres.
Disse med kjededrift selger bra, gjenspeiler seg jo med prisen. Det er nok billigere å utvikle, og når det ble kjede på S1000RR en gang i tiden har de hatt et godt fundament til å utvikle dette videre.
VFR1200F kanskje?
Jeg er BMW-mann(BMW K kan man kanskje si) og jeg vurderer ikke annet. Snevert av meg kanskje, men sånn er det nå!
Spør du meg har ikke BMW kommet med noe nytt som matcher K1300-serien, og lever i håpet om st de snart skjerper seg og får pusha noe mer enn disse boxerne, tosylindrerne med kjede/reim og rekkefirere med kjede. K1600 er fort digert. Til tross for at det kanskje ikke føles slik når de kjøres.
Disse med kjededrift selger bra, gjenspeiler seg jo med prisen. Det er nok billigere å utvikle, og når det ble kjede på S1000RR en gang i tiden har de hatt et godt fundament til å utvikle dette videre.
Re: Tips til ny sportstourer/touring
K1600 er skikkelig grom tursykkel, ble innhenta av to slike i sommer som holdt godt tempo med to på hver sykkel og full oppakning. Ruver i terrenget med seks eksoshull 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Tips til ny sportstourer/touring
Jeg har kjørt ca 100 000km på hhv to K1200S og to K1300S, hatt FJR og prøvekjørt K1600.
FJR og K1600 er svære rent fysisk, og det merkes veldig godt i svinger og i motorkraft all the way mot en K1300S.
Det blir som å sammenligne delfiner med hvaler!
Treeeg i nedlegget, treg å få opp igjen og elendig aks, kort og godt treg!
FJR og K1600 er svære rent fysisk, og det merkes veldig godt i svinger og i motorkraft all the way mot en K1300S.
Det blir som å sammenligne delfiner med hvaler!
Treeeg i nedlegget, treg å få opp igjen og elendig aks, kort og godt treg!
Re: Tips til ny sportstourer/touring
Altså veldig topptunge, kanskje stor forskjell på full tank og lite fuel om bord.ZZR-Erling skrev: 09 sep 2020, 06:40 Jeg har kjørt ca 100 000km på hhv to K1200S og to K1300S, hatt FJR og prøvekjørt K1600.
FJR og K1600 er svære rent fysisk, og det merkes veldig godt i svinger og i motorkraft all the way mot en K1300S.
Det blir som å sammenligne delfiner med hvaler!
Treeeg i nedlegget, treg å få opp igjen og elendig aks, kort og godt treg!
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Tips til ny sportstourer/touring
Nei.dypen skrev: 09 sep 2020, 10:16Altså veldig topptunge, kanskje stor forskjell på full tank og lite fuel om bord.ZZR-Erling skrev: 09 sep 2020, 06:40 Jeg har kjørt ca 100 000km på hhv to K1200S og to K1300S, hatt FJR og prøvekjørt K1600.
FJR og K1600 er svære rent fysisk, og det merkes veldig godt i svinger og i motorkraft all the way mot en K1300S.
Det blir som å sammenligne delfiner med hvaler!
Treeeg i nedlegget, treg å få opp igjen og elendig aks, kort og godt treg!
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Tips til ny sportstourer/touring
Skal absolutt ikke prøve meg på å gi råd om hva du skal kjøpe
men vil bare poengtere at jeg har til gode å se så mange som har tilbakelagt 25000 km på en enkelt tur eller 35000 km på sesongen på de hittil nevnte forslag, noe denne nybegynneren gjorde på sin tourer ,i ekte forstand, i fjor. 35k km , 3 sett dekk, 2 sett klosser,2 oljeskift er ikke store vedlikeholdskostnaden og i snitt tett oppunder 0,6 på mila. synes det passer min pengepung
Stor og tung , så absolutt , men den gjør jobben sin .
Og så er det vel slik at to gamlinga høre sammen- æ og min Pan European - eller en fersking på en aldeles så traust sykkel
Vi passer i lag- men Panen er litt sprekere og smidigere enn eieren (skal jo ikke mye til det da
) men har vel fulgt de fleste på vestlandsveier,Scotske og Irske veier ( det har vel ikke vært så mange foran , at det gjør noe
)
Nei hva mener jeg , jo om ikke pengeboka er så altfor stor - så kanskje se på de ekte touring sykklene som nesten bare finnes brukt ?
Men det er ikke et råd, har bare hatt denne så hva vet no jeg om motorsykler
, det jeg har bitt meg merke i som HONDA også burde ha gjort , er at forrhenværende Pan eiere , etterlyser en oppfølger fra Honda - men må ta til takke med noe nesten så godt.
Har tenkt tanken at kommer det på markedet en ny Pan så tar jeg opp lån og kjøper en splitter ny sykkel. Ellers så klarer jeg meg med min... Håper jeg sådde et frø eller to
Lykke til med valgets kvaler.

men vil bare poengtere at jeg har til gode å se så mange som har tilbakelagt 25000 km på en enkelt tur eller 35000 km på sesongen på de hittil nevnte forslag, noe denne nybegynneren gjorde på sin tourer ,i ekte forstand, i fjor. 35k km , 3 sett dekk, 2 sett klosser,2 oljeskift er ikke store vedlikeholdskostnaden og i snitt tett oppunder 0,6 på mila. synes det passer min pengepung

Stor og tung , så absolutt , men den gjør jobben sin .
Og så er det vel slik at to gamlinga høre sammen- æ og min Pan European - eller en fersking på en aldeles så traust sykkel

Vi passer i lag- men Panen er litt sprekere og smidigere enn eieren (skal jo ikke mye til det da


Nei hva mener jeg , jo om ikke pengeboka er så altfor stor - så kanskje se på de ekte touring sykklene som nesten bare finnes brukt ?
Men det er ikke et råd, har bare hatt denne så hva vet no jeg om motorsykler

Har tenkt tanken at kommer det på markedet en ny Pan så tar jeg opp lån og kjøper en splitter ny sykkel. Ellers så klarer jeg meg med min... Håper jeg sådde et frø eller to

Lykke til med valgets kvaler.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Re: Tips til ny sportstourer/touring
Tenkte å ta opp denne tråden igjen siden jeg antar mange søker rundt før man bestemmer seg - slik jeg gjorde.
Jeg endte opp med en BMW F900XR. Jeg startet sesongen i påsken, og har vel kjørt rundt 50 mil så langt. Ikke veldig langt, men nok til å gi en vurdering så langt. Her er den forresten på Sætre langfredag. Litt om det jeg var på utkikk etter:
- sykkel som funker bra både til kortere og lange turer (med fare da at den blir litt verken eller...)
- en som har god ergonomi for meg (fikk vondt i ryggen av Versys 650)
- lett å håndtere for en nybegynner (tok lappen i fjor)
- en motor det er litt action med, uten at det betyr mest
- bra med utstyr (varmeholker, quickshift, kjøreinnstillinger osv osv.)
- gjerne litt ekstra med funksjoner og bra display, uten at det var avgjørende
Jeg brukte mye tid på YouTube og forum før jeg bestemte meg.
Erfaringen min så langt:
- for det første, ergonomien passer meg perfekt. Utrolig deilig å kjøre.
- lettkjørt og enkel å håndtere
- nydelig display og funksjoner, noe jeg synes er litt gøy
- føles stabil og god i svinger, men jeg er nok ikke erfaren nok til å virkelig vurdere det godt nok
- tilgivende motor når innstilt på "rain" og "road", men passe med action på "dynamics"
- setet som følger med er ikke behagelig, så jeg oppgraderte til komforsete og angrer ikke på det
- quickshifteren er litt hard på 1-2, og er mest smooth når den kommer opp fra 3 og oppover
Jeg endte opp med en BMW F900XR. Jeg startet sesongen i påsken, og har vel kjørt rundt 50 mil så langt. Ikke veldig langt, men nok til å gi en vurdering så langt. Her er den forresten på Sætre langfredag. Litt om det jeg var på utkikk etter:
- sykkel som funker bra både til kortere og lange turer (med fare da at den blir litt verken eller...)
- en som har god ergonomi for meg (fikk vondt i ryggen av Versys 650)
- lett å håndtere for en nybegynner (tok lappen i fjor)
- en motor det er litt action med, uten at det betyr mest
- bra med utstyr (varmeholker, quickshift, kjøreinnstillinger osv osv.)
- gjerne litt ekstra med funksjoner og bra display, uten at det var avgjørende
Jeg brukte mye tid på YouTube og forum før jeg bestemte meg.
Erfaringen min så langt:
- for det første, ergonomien passer meg perfekt. Utrolig deilig å kjøre.
- lettkjørt og enkel å håndtere
- nydelig display og funksjoner, noe jeg synes er litt gøy
- føles stabil og god i svinger, men jeg er nok ikke erfaren nok til å virkelig vurdere det godt nok
- tilgivende motor når innstilt på "rain" og "road", men passe med action på "dynamics"
- setet som følger med er ikke behagelig, så jeg oppgraderte til komforsete og angrer ikke på det
- quickshifteren er litt hard på 1-2, og er mest smooth når den kommer opp fra 3 og oppover
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Tips til ny sportstourer/touring
Det ble jo en flott sykkel her
Men trådtittel «Sports Tourer» går virkelig BMW F900XR under Sports Tourer kategorien 
I følge denne gjør den det :)
https://www.cycleworld.com/motorcycle-r ... u-can-buy/


I følge denne gjør den det :)
https://www.cycleworld.com/motorcycle-r ... u-can-buy/
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Tips til ny sportstourer/touring
Det er jo en eldgammel tråd dette, men nei, F900XR er ikke en sportstourer vil jeg påstå. Da har isåfall klassen blitt noe forandret i de senere år. Den tradisjonelle sportstoureren selger jo dritdårlig.
Re: Tips til ny sportstourer/touring
Det kryr ikke av de, men det er kanskje der du gjør de beste kjøpene @FredrikE24 …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Tips til ny sportstourer/touring
Etter å ha kjørt på utenlandstur ifjor med et følge med både GSer, K-bikes og Goldwinger + en ny Valkyrie, så mener jeg at en sportstourer er rett maskin.. Så får noen andre mene noe annet.
Vi på BMW K kjørte fra følget gang etter gang. Da vi var i Kiel var de andre i Calais..
Vi på BMW K kjørte fra følget gang etter gang. Da vi var i Kiel var de andre i Calais..
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tips til ny sportstourer/touring
Til dems andre forsvar så kan det jo hende at dem ikke så på det som noen kappkjøring? En som virkelig vil klarer vel helt fint og holde følge med deg i normale friske hastigheter i god fart vil jeg tro. Eller snakker vi Autobahn og konstant topphastighet? Da kan det hende du har et forsprang.FredrikE24 skrev: 17 mar 2024, 15:51 Etter å ha kjørt på utenlandstur ifjor med et følge med både GSer, K-bikes og Goldwinger + en ny Valkyrie, så mener jeg at en sportstourer er rett maskin.. Så får noen andre mene noe annet.
Vi på BMW K kjørte fra følget gang etter gang. Da vi var i Kiel var de andre i Calais..
Kan jo også godt være at dem stoppet litt og tok det som en tur.... ?
Re: Tips til ny sportstourer/touring
Kjører du sammen i en gruppe over lengre distanse med fast mål for turen ex Kiel er det veldig lett å bli splittet da noen liker, har mulighet til å både kjøre raskere og ikke minst lengre uten stopp. Andre igjen oppdager behov kanskje kort tid etter en lengre stopp, noen kjører feil osv Men det som er bra, vi har felles mål for dagen. Kjøre på autobahn kan ikke sammenlignes med nakensykkel vs en som har god vind beskyttelse for fører.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Tips til ny sportstourer/touring
Jeg synes bare innlegget ditt bar litt preg av "førstemann har den best egnede sykkelen". Jeg kjørte engang i samens med en gjeng jeg traff på en fergekai på vestlandet. Vi skulle alle til Vøringsfossen og jeg slo følge. Dem andre svingte inn på en rasteplass etter hvert. Men jeg vant å har dermed den mest egnede sykkelen for den strekningen vi kjørte.dypen skrev: 17 mar 2024, 21:36 Kjører du sammen i en gruppe over lengre distanse med fast mål for turen ex Kiel er det veldig lett å bli splittet da noen liker, har mulighet til å både kjøre raskere og ikke minst lengre uten stopp. Andre igjen oppdager behov kanskje kort tid etter en lengre stopp, noen kjører feil osv Men det som er bra, vi har felles mål for dagen. Kjøre på autobahn kan ikke sammenlignes med nakensykkel vs en som har god vind beskyttelse for fører.
Kappkjøring er vertfall noe som ligger ganske langt bak i pannelappen når jeg er på ferietur på MC.
Re: Tips til ny sportstourer/touring
Da har jeg beskrevet dette dårlig, det jeg beskrev var resultatet av en tur der målet for turen er klart men alt det andre som bensinfyllingene, mat, pauser og hastighet ikke er avtalt.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1