Dexter skrev:NatroN skrev:Jeg skal se meg slått på denne!
Noen som tør utfordre meg på fiber/Cat5(e)/Cat6 internettverk?
Bleh bled bare depressiv av all router pratinga! Tydeligvis mye igjen å lære -.-
Jeg sliter litt med å se at det du nevner har så mange utfordringer... i forsvaret har vi fiber omentrent over alt i spredenettet. Dette fordi vi har graderte systemer og kun fiber er godkjent, enkelt og greit. 98% med ST og 2% SC eller annet. Hele infrastrukturen oppgraderes fortløpende og vi går da over til 100mbit SC. Jeg har 1 stk. Cat 6

Sikkerhetsloven forbyr oss å ha lengre ethernetkabler enn 5 meter så jeg har da en Cat 6 på 5 meter som går til en switch som nyttes til utdanning rundt "det ovale bord"

Fra switch har jeg cat5e til klientene. Thats it. dut-dutdutdut-dut-dutdut

Hvorfor er kun fiber godkjent? Er man virkelig intressert i å avlytte er det også mulig over fiberlink... ST og SC er bare pluggen i enden! :)
100mbit SC.... Regner med du mener 100mbit multimodus. Joda, du har vist at du vet hva kabeltypene er, men hva kan du om standarder, regler for kabling osv?
Du har tydeligvis gjort dette om til en konkuranse om å kunne mest, og det får være ditt valg

Gidder ikke henge med på det!
Godt du kan ditt, så kan folk heller poste her når de trenger hjelp så får førstemann til mølla klare svaret :)