Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 12 jun 2024, 13:30 Man må huske på at det er stor forskjell på og slå opp teltet på en campingplass eller en rasteplass langs veien og ute i skogen. På campingplass har jeg ingen problem med å slå opp teltet alene samt overnatte. Der er det alltid folk og eller en eller annen pub etc.

Så vidt jeg vet så har vel du som oftest reist samens med din bedre halvdel når dere telter etc.? Det blir helt noe annet. Da er du ikke alene.

Men du er nok helt garantert flinkere enn meg når det kommer til det å kose deg med en bok etc. For det klarer ikke jeg. Jeg har derimot Youtube og iPad, men ute i skogen er det ikke alltid dekning nok for å streame Youtube videoer. En viss kontakt med omverdenen synes jeg er ålreit.

Men altså... akkurat når jeg kjører så kan jeg godt klare det helt fint alene :)
Hvis denne var til meg så tar du feil, det er nok flere år siden min bedre halvdel var med på MC-telt tur.
Var veldig trivelig det, ikke minst på Troll-Rally og Norgestreffene i regi av NMCU og lokale MC-klubber. Men det er altså noen år siden.
De siste 4-5 årene har jeg vært på MC-tur med teltovernatting alene eller sammen med en annen MC-kompis med eget telt.
Ingen problemer med å få egentid ved behov da heller.

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 12 jun 2024, 13:42
Bjerknez skrev: 12 jun 2024, 13:30 Man må huske på at det er stor forskjell på og slå opp teltet på en campingplass eller en rasteplass langs veien og ute i skogen. På campingplass har jeg ingen problem med å slå opp teltet alene samt overnatte. Der er det alltid folk og eller en eller annen pub etc.

Så vidt jeg vet så har vel du som oftest reist samens med din bedre halvdel når dere telter etc.? Det blir helt noe annet. Da er du ikke alene.

Men du er nok helt garantert flinkere enn meg når det kommer til det å kose deg med en bok etc. For det klarer ikke jeg. Jeg har derimot Youtube og iPad, men ute i skogen er det ikke alltid dekning nok for å streame Youtube videoer. En viss kontakt med omverdenen synes jeg er ålreit.

Men altså... akkurat når jeg kjører så kan jeg godt klare det helt fint alene :)
Hvis denne var til meg så tar du feil, det er nok flere år siden min bedre halvdel var med på MC-telt tur.
Var veldig trivelig det, ikke minst på Troll-Rally og Norgestreffene i regi av NMCU og lokale MC-klubber. Men det er altså noen år siden.
De siste 4-5 årene har jeg vært på MC-tur med teltovernatting alene eller sammen med en annen MC-kompis med eget telt.
Ingen problemer med å få egentid ved behov da heller.
Okay, det å få egentid når man er flere er jo enkelt. Det er jo bare å legge seg inn i teltet. Men å finne selskap når man ligger alene i et telt ute i skogen blir værre. Det er sistnevnte jeg sliter litt med. Altså det at jeg blir rastløs hvis alle muligheter for kontakt med andre er borte.

Det gjør meg ikke noe når jeg er hjemme, for der er det mye jeg kan finne på, men i teltet en tirsdag kveld ute i skogen kanskje uten dekning så blir jeg fort rastløs. Å slå ihjel en time eller tre klarer jeg fint, men hva i alle dager skal jeg finne på i 12 timer liksom?

Som sagt, så klarer jeg ikke å slå meg til ro med en bok eller bare å glane ut i intet i flere timer. Jeg trives på en måte i eget selskap, men da må jeg ha noe å finne på. Å kikke på ekorn, bli fasinert av fugler eller sortere kontaktlisten på telefonen er ikke akkurat noe som gir meg noe boost. :)

kgjersda
Motorsykkelen din: .

Legg inn av kgjersda »

Skaff deg en liten kvistbrenner. Da har du fler timer framfor deg med å holde liv i det lille bålet.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

kgjersda skrev: 12 jun 2024, 14:07 Skaff deg en liten kvistbrenner. Da har du fler timer framfor deg med å holde liv i det lille bålet.
Hehe, jada, man kan alltids sysselsette seg med ting bare for å ha noe å gjøre. Men da er det nok billigere og kanskje mer interresant å spikke seg en kniv eller en bolle... Men igjen... man lager seg et prosjekt for å holde humøret oppe istedenfor å gjøre noe som man faktisk har lyst til.

Men uansett... det er nå som det er å det er vel ingen grunn til å mæle mer om dette, hehe. jeg vet hvor jeg har meg selv hen og jeg vet hva jeg liker og ikke og sørger for at jeg ikke ender opp ute i intet uten forberedelser :)

lazyboy
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Legg inn av lazyboy »

Mini teleskop fiskestang og 5 sluker. Tar minimalt med plass og en time går på et blunk. Trenger ikke være spesielt intr i fiske. Men det er alltid morro og få fisk :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 12 jun 2024, 19:18 Mini teleskop fiskestang og 5 sluker. Tar minimalt med plass og en time går på et blunk. Trenger ikke være spesielt intr i fiske. Men det er alltid morro og få fisk :thumleft
Jeg fisket en del når jeg var liten, men i dag finner jeg ingen glede eller spenning i det egentlig. Først skal man drasse med seg fiskestang med tilbehør som også tar plass, så skal man fiske mest trolig iten å få noe som helst, og skulle man få noe så må man jo tilberede den der og da samt spise den. Fisken må gjøres opp og det blir kye klin. Så må man ha stekepanne eller diverse utstyr dor å steke den, noe som også tar plass. Når fisken er stekt så må man sitte å pille bein. Så trenger man jo nogot ved siden av som også tar bagasjeplass.

Når man omsider er ferdig skal alt vaskes etc.

Nei... fisken får man kjøpt på burgersjappa og kalles ofte fiskeburger. Så får det bli frysetørket mat og en knert i teltet i steden :)

lazyboy
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Legg inn av lazyboy »

Skikkelig positiv du er😂 Ekstra stekepanne, vasking , klin , tilbehør osv.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 12 jun 2024, 19:35 Skikkelig positiv du er😂 Ekstra stekepanne, vasking , klin , tilbehør osv.
Haha, jeg vet. Det høres litt bedrøvelig ut, men jeg vet nå hva jeg liker å ikke å jeg kjeder meg aldri på tur hvis jeg får det som jeg vil :lol

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Er ikke heeelt sikker på om det er camping eller "dingser/utstyr" som egentlig er greia di... :lol
men inn 100% helt klart. :twothumbs:
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

kgjersda
Motorsykkelen din: .

Legg inn av kgjersda »

Til inspirasjon bjerknez. Her er kveldens tur 👍
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 12 jun 2024, 22:46 Er ikke heeelt sikker på om det er camping eller "dingser/utstyr" som egentlig er greia di... :lol
men inn 100% helt klart. :twothumbs:
Er nok litt begge deler :)

Er jo artig å teste utstyret man har kjøpt, men jeg håper at jeg har gjort det såpass enkelt for meg selv at jeg ikke kommer til å se på det som en utfordring ved en senere annledning. Jeg liker pp en måte campinglivet, men med en kranglete rygg som tar veldig mye energi så er det viktig at jeg får en flyt i dette.

Men sjansene er nok trolig ikke veldig store for at teltet blir utslitt utenfor feriesesongen. Jeg er ikke engang sikker på om det blir utslitt nå i ferien. Jeg har lovet meg selv å gi det en real sjanse å det er det.

For at dette skal funke for min del, så kan ikke dagsetappene planlegges utover det at man kjører mot det fine været. Fra jeg står opp om morgenen så må neste campingplass letes etter og det må beregnes god tid til handling av drikke og mat samt oppsett av camp. Så dagsetappene blir nok ikke i nærheten av det dem pleier å være når jeg er på tur :)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

kgjersda skrev: 12 jun 2024, 23:51 Til inspirasjon bjerknez. Her er kveldens tur 👍
Helt nydelig :twothumbs:

Brukeravatar
pingvin
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Legg inn av pingvin »

Bjerknez skrev: 10 jun 2024, 11:11 Monterte forøvrig bagasjebrettet på sykkelen i går, som jeg helt hadde glemt at jeg hadde. Denne kommer godt med på campingturen da jeg kan surre fast teltet til denne og spare en del plass :)
Jøss, bagasjebrett som faktisk ser bra ut, her har Triumph vært flinke (antar Triumph?) :thumleft

Angående alubokser, synes fakstiks SER bra ut på adv MC, tør bare ikke ha det i fall tryner og får beinet i klem...
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

pingvin skrev: 14 jun 2024, 07:39
Bjerknez skrev: 10 jun 2024, 11:11 Monterte forøvrig bagasjebrettet på sykkelen i går, som jeg helt hadde glemt at jeg hadde. Denne kommer godt med på campingturen da jeg kan surre fast teltet til denne og spare en del plass :)
Jøss, bagasjebrett som faktisk ser bra ut, her har Triumph vært flinke (antar Triumph?) :thumleft

Angående alubokser, synes fakstiks SER bra ut på adv MC, tør bare ikke ha det i fall tryner og får beinet i klem...
Ja, det virker som om Triumph har lagt mye resurser i nettopp design og smarte løsninger som faktisk ser bra ut. Brakettene til sideveskene på Rocket er også utfellbare og når dem er sammenslått så blir dem en del av designet på sykkelen som følger linjene.

Personlig synes jeg "myk" bagasje kler adventure sykkel langt bedre enn disse aluboksene.
2C4A8283-Edit.jpg
717Vs-vTX9L._AC_UF350,350_QL80_.jpg
For meg handler det om å få bagasjen så nærme og langt ned på sykkelen som mulig, samt minst mulig vekt. Bare brakettene til disse aluboksene må jo veie en del og toppboksen sitter i mine øyne alt for høyt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

@kgjersda: Hvilket telt og hvilken tarp er det du bruker på bildene over? Erdu fornøyd med begge deler og holder taltet vannet ute?

Svar