Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva (prosjekttråd)

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 254
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av Atrox »

Hva er egnet verktøy?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39726
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av AJ »

Atrox skrev: 16 jun 2024, 09:26 Hva er egnet verktøy?
Kan finne det fram senere i dag og legge ut bilde av det.

Brukes på sykler med innsprøytning. Men Breva'en din er kanskje en forgassersykkel?

Er noen år siden jeg var Stelvioeier så jeg glemte i farten å nevne at jeg også brukte programvaren Gizzidiag, tror jeg det heter, koblet til bærbar PC.
Mulig jeg har skrevet noe om dette her på forumet for mange, mange år siden.
Gjør et søk...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39726
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av AJ »

Jeg har en eldre versjon av denne:

https://hmb-moto.de/Synchrotester-ST-320
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 254
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av Atrox »

Er innsprøytning på Brevaen. Så nesten ut som dette kan gjøres med standard sync-verktøy for forgassere. Hat det liggende. Takk for tips AJ!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39726
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av AJ »

Atrox skrev: 16 jun 2024, 09:56 Er innsprøytning på Brevaen. Så nesten ut som dette kan gjøres med standard sync-verktøy for forgassere. Hat det liggende. Takk for tips AJ!
Bare hyggelig :vs .
Prøv med det du har.
Eller du kan låne det jeg har liggende et eller annet lurt sted her hjemme... ;)

Ta en kikk på Guzzidiag også:

https://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39726
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av AJ »

Har du vært innom Wilguzzi forumet, forresten?

Mye god info om det meste ang. Guzzi på dette forumet som har holdt det gående i mange år.
Her om Guzzidiag:

https://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=96957.0
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 254
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av Atrox »

Jepp, funnet mye der. Også en bra kanal på YouTube jeg har lært mye av i forhold til vedlikehold.

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 254
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av Atrox »

Jobber videre med det italienske rasedyret. Sykkelen lider av manglende service så for å sikre at den blir høvelig driftssikker har jeg begynt der. Bytte av alle oljer stod først på lista - det gikk fint frem til siste tappeskrue skulle inn igjen. Der var alle gjenger borte. Ble en skikkelig drittjobb med å fjerne nok biter til å kunne komme til med bor og helicoil. Slikt på frihånd er jeg smått skeptisk til, men alternativet med å grave hele girkassa ut av ramma frista lite så jeg tok en sjans og det ser ut som det gikk greit. Smurt bor med grease før borring og det samme med gjengetapp. Deretter skylla kassa med flere liter olje for å få ut det som evt. har dukka opp av spon. Fått veldig hyggelig hjelp av Guzzi-klubben med råd til hvordan angripe dette, samt tilbud om hjelp om det trengs. Hyggelig når folk uoppfordret deler kunnskap på den måten.

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 254
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva (prosjekttråd)

Legg inn av Atrox »

20240617_193236.jpg
Slikt en ikke vil se...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 254
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva (prosjekttråd)

Legg inn av Atrox »

20240617_184650.jpg
Alltid greit med en bøtte trøndersodd :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 746
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Bosted: Asker området

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva (prosjekttråd)

Legg inn av haakeik »

Til Guzzidiag trenger du ODB kabel og en overgang. Selv har jeg kabel + overgang fra Lonelec, men denne er hakket billigere: https://www.mbspecialparts.co.uk/produc ... diag-cable
Selve GuzziDiag er gratis. Absolutt et must å ha når man har Guzzi. Kan også laste ny map til den, slik at den "kanskje" går bedre. Men det gjør du event. når alt er på stell først. Det fine med Guzzi, er at på den tiden de fleste må av med kåpedeler, tank osv. for å justere ventiler og synke forgasser/injection, har man gjort ferdig all service på guzzi'en inkl. ventiljustering og synk :-)

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 254
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva (prosjekttråd)

Legg inn av Atrox »

haakeik skrev: 18 jun 2024, 14:40 Det fine med Guzzi, er at på den tiden de fleste må av med kåpedeler, tank osv. for å justere ventiler og synke forgasser/injection, har man gjort ferdig all service på guzzi'en inkl. ventiljustering og synk :-)
Nja, på den korte tiden jeg har hatt denne har jeg gjort mye jeg aldri har gjort på en sykkel før - blant annet dette med justering av ventiler var ekstremt mye enklere enn jeg først hadde forestilt meg. Samtidig så er jeg overraska over at det er brukt så mye forskjellige størrelser på skruer og muttere på Guzzien - måtte av med hovedstøtta i går - fire bolter som måtte ut, selvfølgelig to forskjellige størrelser på undraco og bolt :)

Svar