Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.
- Domino
- Innlegg: 1196
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Jompa, en mann i slutten av 50årene
Jeg vurderte sjøl å dra dit. Men så ble jeg gjort oppmerksom på at vi arrangerer KM i pistolskyting i helga, Så da må man bidra der. Samt delta, selvfølgelig!
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i slutten av 50årene
Sen ankomst på treffet igår kveld.
Det ble litt for mange og lange pauser på turen, og litt for stor respekt for fartsgrensene.
Men klokka elleve var sykkelen parkert og teltet på plass.
Her er hybelen klar for innflytting.
Litt rundt omkring å kikke og så var det rocknroll i storteltet .
Det er noen spesielle sykler rundt omkring.
F eks denne.
Dette er ikke den som har vært annonsert på Finn.no for 1,5 mill i årevis.
Det ble litt for mange og lange pauser på turen, og litt for stor respekt for fartsgrensene.
Men klokka elleve var sykkelen parkert og teltet på plass.
Her er hybelen klar for innflytting.
Litt rundt omkring å kikke og så var det rocknroll i storteltet .
Det er noen spesielle sykler rundt omkring.
F eks denne.
Dette er ikke den som har vært annonsert på Finn.no for 1,5 mill i årevis.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39846
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i slutten av 50årene
Hvordan synes du det er er være på et godt gammaldags MC-treff?
Selv må jeg si jeg si jeg savner disse Norges-treffene vi hadde for noen år tilbake...
Selv må jeg si jeg si jeg savner disse Norges-treffene vi hadde for noen år tilbake...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 374
- Registrert: 28 apr 2022, 16:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
- Bosted: Samnanger, Vestland
Re: Jompa, en mann i slutten av 50årene
Fulltreffet i Sandnes denne helga
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i slutten av 50årene
Det er artig.AJ skrev: 15 jun 2024, 21:04 Hvordan synes du det er er være på et godt gammaldags MC-treff?
Selv må jeg si jeg si jeg savner disse Norges-treffene vi hadde for noen år tilbake...
Man treffer folk som man har truffet før på treff og nye folk.
I år er det forbausende mange ungdommer (under 40), men langt færre folk totalt enn på tidligere treff.
Og det er fremdeles fint å overnatte i telt.
Det har blitt mest campinghytter og hotell de siste årene.
Synd at jeg ikke får med meg forumtreffet I år, vi er invitert i bryllup den samme helga.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i slutten av 50årene
Hjemme igjen etter en fin helg i Harstad.
Vi var 4 som startet i lag på hjemturen.
Og ja, det er trivelig å kjøre flere i lag og vi kjørte greie og passe lange etapper.
Men pausene ble for lange for meg, så da de andre stoppet for å spise middag takket jeg for følget og kjorte alene de siste 20 milene hjem.
Vi var 4 som startet i lag på hjemturen.
Og ja, det er trivelig å kjøre flere i lag og vi kjørte greie og passe lange etapper.
Men pausene ble for lange for meg, så da de andre stoppet for å spise middag takket jeg for følget og kjorte alene de siste 20 milene hjem.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i slutten av 50årene
Søndag formiddag, endelig oppholdsvær og varmt. 24 grader. Ingenting som MÅ gjøres og første ordentlige mc- tur for både meg og fruen.
4 mil utover østsida av fjorden og pause I solsteiken.
En halv times kjøretur, og så.få dekket et
"primært behov".
Nå, det var ikke bare hun som var rask til å hente frem mobilen.
Og en siste sjekk av telefonen før hjemturen.
4 mil utover østsida av fjorden og pause I solsteiken.
En halv times kjøretur, og så.få dekket et
"primært behov".
Nå, det var ikke bare hun som var rask til å hente frem mobilen.
Og en siste sjekk av telefonen før hjemturen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Tore L
- Innlegg: 1082
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Jompa, en mann i slutten av 50årene
Er det Fruen som kjøre HD sportster Jumpa?Jompa skrev: 24 jun 2024, 00:11 Søndag formiddag, endelig oppholdsvær og varmt. 24 grader. Ingenting som MÅ gjøres og første ordentlige mc- tur for både meg og fruen.
4 mil utover østsida av fjorden og pause I solsteiken.
En halv times kjøretur, og så.få dekket et
"primært behov".
Nå, det var ikke bare hun som var rask til å hente frem mobilen.
20240623_135343.jpg
Og en siste sjekk av telefonen før hjemturen.
20240623_135616.jpg
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i slutten av 50årene
Jepp.
Hun kjøpte den for et år siden, det kom som en overraskelse på meg.
Svært positiv overraskelse
Triumphen min fikk ikke være med på bildet
Hun kjøpte den for et år siden, det kom som en overraskelse på meg.
Svært positiv overraskelse

Triumphen min fikk ikke være med på bildet
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Tore L
- Innlegg: 1082
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Jompa, en mann i slutten av 50årene
Det må jeg si er fruen sin det - hadde bare min kunne gjort det sammeJompa skrev: 24 jun 2024, 17:44 Jepp.
Hun kjøpte den for et år siden, det kom som en overraskelse på meg.
Svært positiv overraskelse![]()
Triumphen min fikk ikke være med på bildet

Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i slutten av 50årene
Bla deg tilbake ett år i bloggen min så får du historien og bildene av " prosjektet "
Det var mye gnikking før Lillechopperen begynte å skinne, men så fikk hun den rimelig også.
Og jeg fikk noen timer I garasjen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i slutten av 50årene
Halvveis gjennom sommeren som hittil har vært kjempefin værmessig.
Ikke de helt store begivenhetene når det gjelder mc-kjøring bortsett fra turen til Harstad.
Det har vært mer enn nok andre ting å styre med. I det siste har jeg brukt kveldene til å få bobilen i såpass stand at den kunne eu-godkjennes. Med frist for godkjenning 30.juni og venting på deler fra Skruvat ble det kjøreforbud til i dag da jeg var på etterkontroll.
Pakken som skulle vært levert kom.endelig til Rema i formiddag og timen på verkstedet var klokka ett. Men det holdt akkurat.
Noen ganger er ferieforberedelse mere stressende enn å være på jobb.
I kveld ble det tur litt rundt omkring.
Den nye hjelmen svarer ikke helt til forventningene, behagelig å ha på, solvisiret et jeg kjempefornøyd med, god ventilasjon men .buldringa i litt høyere fart enn 80 er like ille som i den gamle hjelmen.
Jeg kjøpte også Sena srl-mesh imtercom til
Gt-air2 hjelmen for å være tilgjengelig på telefon og å høre på musikk når jeg kjører.
Lyden er sånn bob-bob.
Høy og skjærende diskant, utydelig mellomtone og fraværende bass.
Den automatiske volumjusteringa lever sitt eget liv. Plutselig dempes lyden, og den kommer like plutselig tilbake.
Stemmestyringa og min engelsk stemmer ikke overens og knappene på sida av hjelmen er umulig å finne med hansker på hendene.
Shoei Gt air 2 får derfor ikke min anbefaling
Jeg skal gi den en sjanse til med å kjøpe en tykk buff sånn at det blir tettere mellom halsen og hjelmen.
Ikke de helt store begivenhetene når det gjelder mc-kjøring bortsett fra turen til Harstad.
Det har vært mer enn nok andre ting å styre med. I det siste har jeg brukt kveldene til å få bobilen i såpass stand at den kunne eu-godkjennes. Med frist for godkjenning 30.juni og venting på deler fra Skruvat ble det kjøreforbud til i dag da jeg var på etterkontroll.
Pakken som skulle vært levert kom.endelig til Rema i formiddag og timen på verkstedet var klokka ett. Men det holdt akkurat.
Noen ganger er ferieforberedelse mere stressende enn å være på jobb.
I kveld ble det tur litt rundt omkring.
Den nye hjelmen svarer ikke helt til forventningene, behagelig å ha på, solvisiret et jeg kjempefornøyd med, god ventilasjon men .buldringa i litt høyere fart enn 80 er like ille som i den gamle hjelmen.
Jeg kjøpte også Sena srl-mesh imtercom til
Gt-air2 hjelmen for å være tilgjengelig på telefon og å høre på musikk når jeg kjører.
Lyden er sånn bob-bob.
Høy og skjærende diskant, utydelig mellomtone og fraværende bass.
Den automatiske volumjusteringa lever sitt eget liv. Plutselig dempes lyden, og den kommer like plutselig tilbake.
Stemmestyringa og min engelsk stemmer ikke overens og knappene på sida av hjelmen er umulig å finne med hansker på hendene.
Shoei Gt air 2 får derfor ikke min anbefaling
Jeg skal gi den en sjanse til med å kjøpe en tykk buff sånn at det blir tettere mellom halsen og hjelmen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Jompa, en mann i slutten av 50årene
Jeg har kjørt mest Shoei oppimellom åra, men har vært mer fornøyd med AGV. Har en K6 nå, den er nok den hjelmen jeg har hatt med minst vindsus i 120, sitter godt og er lett (1250-1300gram). Men støydempinga fra motor og eksos er bare middels, men det er mindre plagsomt enn vindsus :) Ikke testet med kommunikasjonsutstyr.
Kjøpte ny AGV i 1993, når jeg testet den igjen mot en Shoei jeg hadde for 4-5 år siden, var de veldig like i støy og passform.
Dessverre hadde AGV dårlig passform for meg for 10-15 år siden, derfor blei det Shoei igjen da.
Kjøpte ny AGV i 1993, når jeg testet den igjen mot en Shoei jeg hadde for 4-5 år siden, var de veldig like i støy og passform.
Dessverre hadde AGV dårlig passform for meg for 10-15 år siden, derfor blei det Shoei igjen da.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Jompa, en mann i slutten av 50årene
@Jompa har selv Neotec 2 med SRL-Mesh intercom og opplever det samme. Stemmestyring satte samtale på vent når jeg ba oppringer vente til jeg fikk svingt av veien, mye støy så ørepropper er must som sikkert blir utfordring når du skal føre en samtale eller lytte på radio / musikk etc Har veldig lite tid med denne så vi får se etterhvert.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Jompa, en mann i slutten av 50årene
Overraskende for meg, Har neotec 2 og er forbauset over hvor stille den er. Har stort sett kjørt med hjelmer i høyere prisklasse og neotec 2 er den beste så langt. Ingen tror jeg sitter på en mc når jeg prater i tlf og selv føler jeg ingen behov for propper. Har lagt litt tid i og få høytalere fra Sena 50 tett mot øret og er strålende fornøyd.
Re: Jompa, en mann i slutten av 50årene
I forhold til støydemping og lyd så vil jeg anbefale formstøpe øreplugger med høytalerelement. Har brukt disse i tre år nå, på en Nexx hjelm og en Schubert E1, og er veldig fornøyd. Litt aber med ledninger fra høytalerne som kobles intercom via vanlig headset plug, men kun en vanesak. Jeg har i alle fall veldig god lyd på musikk og telefon, og ekstern støy dempes godt. Øreplugger med høyttalerelement fra Sennheiser kostet meg i underkant av 3000 kr.
Re: Jompa, en mann i slutten av 50årene
@Jompa det vil med andre ord si vi kan mer en godt klare oss med en billig intercom til en femtedel av prisen
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?t=14245

https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?t=14245
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Jompa, en mann i slutten av 50årene
Siden jeg kjører noen turer med "gjengen" så er intercom kjekke greier.
Cardo packtalk bold med jbl "høyttalere" fungerer så godt jeg vil tro det er mulig i en hjelm med flate høyttalere.
Madammen kan ikke høre om jeg kjører mc i 90 på motorveien eller er hjemme når hun ringer.
Gidder ikke vurdere noe billig greie når levetiden er såpass mange år som det viser seg.
Cardo packtalk bold med jbl "høyttalere" fungerer så godt jeg vil tro det er mulig i en hjelm med flate høyttalere.
Madammen kan ikke høre om jeg kjører mc i 90 på motorveien eller er hjemme når hun ringer.
Gidder ikke vurdere noe billig greie når levetiden er såpass mange år som det viser seg.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i slutten av 50årene
Jeg har prøvd ut hjelmen og imtercomen etpar kvelder nå I uka
Det har vært over 20 grader om kveldene så det jeg skrev om å prøve med en tjukk buff i halsen har ikke vært aktuelt. Jeg omtrent aldri hverken skjerf eller buff uansett temperatur, ikke om vinteren heller.
Hjelmen fungerer veldig godt bortsett fra rumlinga bak eller under ørene.
Litt enkel "forskning" viser at den tetter godt rundt hele hodet bortsett fra bakkanten av kinnputene, mao rett bakom ørene.
Der kan jeg fint stikke en finger inn nedenfra
Så jeg bestilte et sett med tjukkere puter
Regner med å få pakken i uka som kommer.
Ellers har hjelmen fin aerodynamikk, ingen løft eller rare bevegelser i høy fart, jeg kan godt snu hodet til siden uten at det merkes på hjelmen.
Vindskjermen er såpass lav at luftstrømmen treffer meg midt i fjeset.
Ventilasjonen fungerer veldig godt.
Har prøvd litt forskjellige innstillinger på imtercomen.
Det som irriterte meg mest er den automatiske volumjusteringa så.den er satt på off
Etterhvert har jeg begynt å finne knappene på sida av hjelmen også....
Ny rapport kommer når de nye kinnputene er montert.
Det har vært over 20 grader om kveldene så det jeg skrev om å prøve med en tjukk buff i halsen har ikke vært aktuelt. Jeg omtrent aldri hverken skjerf eller buff uansett temperatur, ikke om vinteren heller.
Hjelmen fungerer veldig godt bortsett fra rumlinga bak eller under ørene.
Litt enkel "forskning" viser at den tetter godt rundt hele hodet bortsett fra bakkanten av kinnputene, mao rett bakom ørene.
Der kan jeg fint stikke en finger inn nedenfra
Så jeg bestilte et sett med tjukkere puter
Regner med å få pakken i uka som kommer.
Ellers har hjelmen fin aerodynamikk, ingen løft eller rare bevegelser i høy fart, jeg kan godt snu hodet til siden uten at det merkes på hjelmen.
Vindskjermen er såpass lav at luftstrømmen treffer meg midt i fjeset.
Ventilasjonen fungerer veldig godt.
Har prøvd litt forskjellige innstillinger på imtercomen.
Det som irriterte meg mest er den automatiske volumjusteringa så.den er satt på off
Etterhvert har jeg begynt å finne knappene på sida av hjelmen også....
Ny rapport kommer når de nye kinnputene er montert.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
OnlineFredrikE24
- Innlegg: 5037
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Jompa, en mann i slutten av 50årene
Har vært veldig fornøyd med Schuberth og SRC systemet som Schuberth handlet av Cardo i sin tid.
Så kjøpte jeg ny C5 med SC2 systemet fra Sena. Skuffelsen var veldig stor i starten, men nå føler jeg at jeg har fått stilt det inn riktig og har blitt kjent med kontrollene. Så det er en vanesak. Volumjustering som funksjon av støy virker ikke, håper dette rettes opp ved neste oppdatering. Ellers funker ddt å holde en samtale i hjelmen fint i 120 hvertfall. Motparten hører ikke at jeg er ute og kjører.
Så kjøpte jeg ny C5 med SC2 systemet fra Sena. Skuffelsen var veldig stor i starten, men nå føler jeg at jeg har fått stilt det inn riktig og har blitt kjent med kontrollene. Så det er en vanesak. Volumjustering som funksjon av støy virker ikke, håper dette rettes opp ved neste oppdatering. Ellers funker ddt å holde en samtale i hjelmen fint i 120 hvertfall. Motparten hører ikke at jeg er ute og kjører.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i slutten av 50årene
Jeg begynner å bli enig med deg FredrikE24.
I dag ble nye kinnputer levert og montert og vindstøyen bakfra vesentlig redusert.
Jeg har samme erfaring som deg med telefonsamtaler der funker det bortimot perfekt. Er etterhvert også begynt å treffe knappene på sida av hjelmen.
Talekommandoene har jeg gitt opp, og automatisk volumkontroll har jeg bare slått av.
Så alt i alt, ganske fornøyd etterhvert.
Ooops jeg ser at begynner å gjenta meg selv på tide å finne noe annet å skrive om.
I dag ble nye kinnputer levert og montert og vindstøyen bakfra vesentlig redusert.
Jeg har samme erfaring som deg med telefonsamtaler der funker det bortimot perfekt. Er etterhvert også begynt å treffe knappene på sida av hjelmen.
Talekommandoene har jeg gitt opp, og automatisk volumkontroll har jeg bare slått av.
Så alt i alt, ganske fornøyd etterhvert.
Ooops jeg ser at begynner å gjenta meg selv på tide å finne noe annet å skrive om.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.
Ikke for å hovere overfor dere som ikke har hatt like fin sommer som oss i nord.
Men i år spiser jeg epler fra egne trær.
Men i år spiser jeg epler fra egne trær.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.
Etter ei travel helg med fotballturnering der begge barnebarna var med ble det en liten kveldstur til Kåfjord utenfor Alta
Vi kjørte nye E6 til Kåfjord og gammelveien tilbake.
Stopp på rasteplassen ved Kåfjordbrua.
Utsikt utover Kåfjord.
Under fjellet til høyre var ankringsplassen til slagskipet Tirpitz.
Midt i bildet ligger Auskarnes.
Fra neset var det ubåtnett tvers over fjorden i tillegg til nettet som var spent opp rundt skipet.
De tre engelske minuttene X5, X6 og X7 kom seg igjennom det ytre nettet som var åpent .
To av ubåten kom seg forbi det innerste nettet og fikk plassert sprengladningene.
Tirpitz ble aldri mer kampdyktig etter dette angrepet.
Vi kjørte nye E6 til Kåfjord og gammelveien tilbake.
Stopp på rasteplassen ved Kåfjordbrua.
Utsikt utover Kåfjord.
Under fjellet til høyre var ankringsplassen til slagskipet Tirpitz.
Midt i bildet ligger Auskarnes.
Fra neset var det ubåtnett tvers over fjorden i tillegg til nettet som var spent opp rundt skipet.
De tre engelske minuttene X5, X6 og X7 kom seg igjennom det ytre nettet som var åpent .
To av ubåten kom seg forbi det innerste nettet og fikk plassert sprengladningene.
Tirpitz ble aldri mer kampdyktig etter dette angrepet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.
Det begynner å bli mørkt om kveldene og i kveld fikk jeg prøvd xenonlyset som ble montert sist vinter.
Nærlys ,ok.
Fjernlys.
Halogenpæra som var i fjernlyset lyste såvidt lengre enn nærlysene.
Dette xenonsettet holdt det reklamen lovte,
3- 4 ganger mer lys
Mulig at stiller opp fjernlyset litt, så lysflekken treffer veien litt lengre frem.
Nærlys ,ok.
Fjernlys.
Halogenpæra som var i fjernlyset lyste såvidt lengre enn nærlysene.
Dette xenonsettet holdt det reklamen lovte,
3- 4 ganger mer lys
Mulig at stiller opp fjernlyset litt, så lysflekken treffer veien litt lengre frem.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.
Ser veldig bra ut men enig i at du kan forsøke å justere lyset litt høyere.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1