Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 25 jun 2024, 01:03 Har dere delt skaffetøy og leirgods hos dere?
Litt usikker på hva du mener her, men du lurte sikker på om vi har vært vårt servise?

Madammen liker og gå mye tur etc. og da har hun et sted hun har diverse typiske turting. Disse turtingene har hun i en egen skuff på kjøkkenet, sammens med diverse andre ting som kaffekjele etc. jeg synes egentlig disse emaljekoppene er ganske ubrukelige, jeg bare røsket med meg en i full fart på morgenkvisten. Det lå også en rosa kopp der med bilde av Snorkfrøken på, så jeg klarte i det minste og styre mot den blå. :lol

Men sånn til vanlig så har vi jo servise som vi deler som er mer nøytralt. Selv om vi selvsagt har våre favoritter når vi skal ta oss en kaffekopp etc. hjemme. Ho har noen litt store porselenkopper som ho pleier å bruke. Disse hender det ho har diverse frukt oppi også som hun blander med litt Yoghurt etc. mens jeg tyr til den mer tradisjonelle hvite proselenkoppen. Sistnevnte passer også fint til Nespresso maskinen da hennes såkalte kaffekopper blir for høye.

På bildet under ser du bilde av kjøkkenskapene. Du ser også noen få mummikopper i emalje og porselen der. I skapet lengst til venstre så har jeg diverse ølglass etc. som er et skap jeg har litt mer "gutteting" i de mitterste skapene blir det mer nøytralt og helt til venstre har hun disse store porselenkoppene sine.
IMG_0727.jpeg
Jeg håper det forklarte spørsmålet ditt, og hvis det er noe mer du lurer på, så må du ikke nøle. Spør i vei, så skal jeg svare på best mulige måte. :twothumbs:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Re: Bjerknez' | Skal snart på sin aller første campingtur med MC!

Legg inn av Bjerknez »

Vask av sykkel ble gjort i dag, og bagasjen er plassert sånn delvis. 90% pakket og klar. Søndag morgen starter årets MC tur hvor de første dagene blir teltovernatting hvis været er greit. Hvis ikke blir det AirBNB :)
IMG_0728.jpeg
IMG_0730.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 25 jun 2024, 04:22
FredrikE24 skrev: 25 jun 2024, 01:03 Har dere delt skaffetøy og leirgods hos dere?
Litt usikker på hva du mener her, men du lurte sikker på om vi har vært vårt servise?

Madammen liker og gå mye tur etc. og da har hun et sted hun har diverse typiske turting. Disse turtingene har hun i en egen skuff på kjøkkenet, sammens med diverse andre ting som kaffekjele etc. jeg synes egentlig disse emaljekoppene er ganske ubrukelige, jeg bare røsket med meg en i full fart på morgenkvisten. Det lå også en rosa kopp der med bilde av Snorkfrøken på, så jeg klarte i det minste og styre mot den blå. :lol

Men sånn til vanlig så har vi jo servise som vi deler som er mer nøytralt. Selv om vi selvsagt har våre favoritter når vi skal ta oss en kaffekopp etc. hjemme. Ho har noen litt store porselenkopper som ho pleier å bruke. Disse hender det ho har diverse frukt oppi også som hun blander med litt Yoghurt etc. mens jeg tyr til den mer tradisjonelle hvite proselenkoppen. Sistnevnte passer også fint til Nespresso maskinen da hennes såkalte kaffekopper blir for høye.

På bildet under ser du bilde av kjøkkenskapene. Du ser også noen få mummikopper i emalje og porselen der. I skapet lengst til venstre så har jeg diverse ølglass etc. som er et skap jeg har litt mer "gutteting" i de mitterste skapene blir det mer nøytralt og helt til venstre har hun disse store porselenkoppene sine.

IMG_0727.jpeg

Jeg håper det forklarte spørsmålet ditt, og hvis det er noe mer du lurer på, så må du ikke nøle. Spør i vei, så skal jeg svare på best mulige måte. :twothumbs:
Kan hende noen burde tipse din bedre halvdel om at ho burde oppbevare disse mummikoppene på et sikrere sted så ikke du roter dem bort. Dette er vist noe av det hotteste for samlere har jeg hørt, og verdien på disse stiger visst hver eneste dag..

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 25 jun 2024, 22:09
Bjerknez skrev: 25 jun 2024, 04:22

IMG_0727.jpeg

Kan hende noen burde tipse din bedre halvdel om at ho burde oppbevare disse mummikoppene på et sikrere sted så ikke du roter dem bort. Dette er vist noe av det hotteste for samlere har jeg hørt, og verdien på disse stiger visst hver eneste dag..
Det er kun enkelte av porselenkoppene som har en viss verdi. Emaljekoppene er ikke verdt stort.

Emaljekoppene er ganske ubrukelige. Ikke holder dem på varmen og dem blir veldig fort stygge. Har du noe var,t i koppen så brenner du deg og prøver du å bruke dem på bålet er dem ødelagt. Så ganske så ubrukelige.

Porselenkopp har man jo ikke med på tur. Man vil ikke ha med noe som kan knuses :)

lazyboy
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Legg inn av lazyboy »

Madammen og jeg bestemte oss brått fredag at vi skulle på tur ( les kona hadde bestemt) Et par 3 netter i telt og resten på sparket. Ingenting planlagt. Jeg sluttet på jobb kl 12 og kl 1400 var vi på veg. Helgen ble telt mygg og øl.og mye som ble tatt på strak arm😂 Nå er det lån av hytta til en kompis. Skulle jeg reist som deg hadde turen aldrig blitt noe av😱 Hadde fortsatt googla knuter, telt , liggeunderlag , prøvepakking osv.

Du fremstår ikke akkurat som rask i avtrekkeren😜

ps teltlivet suger. Det finnes plenty hytter og hoteller og velge i😀

Ps 2 allt går rett i veskesettet med lid bags

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 25 jun 2024, 23:00 Madammen og jeg bestemte oss brått fredag at vi skulle på tur ( les kona hadde bestemt) Et par 3 netter i telt og resten på sparket. Ingenting planlagt. Jeg sluttet på jobb kl 12 og kl 1400 var vi på veg. Helgen ble telt mygg og øl.og mye som ble tatt på strak arm😂 Nå er det lån av hytta til en kompis. Skulle jeg reist som deg hadde turen aldrig blitt noe av😱 Hadde fortsatt googla knuter, telt , liggeunderlag , prøvepakking osv.

Du fremstår ikke akkurat som rask i avtrekkeren😜

ps teltlivet suger. Det finnes plenty hytter og hoteller og velge i😀

Ps 2 allt går rett i veskesettet med lid bags
Hadde jeg reist som deg måtte jeg tydeligvis mått tatt med kjærringa og kjempet mot mygg. Isteden planlegger jeg en tur med en kompis som bor på den andre siden av landet. Det er mye som skal klaffe siden vi begge jobber og har andre ting å gjøre i hverdagen.

Mens jeg venter på at ferien starter så har jeg god tid til planlegging og dermed gjøre turen så suksessfull som mulig. Myggen har jeg fikset med myggjager. Ja, vi har med en hver. Hvordan vet jeg at den virker? Fordi jeg har testet den. Hvordan vet jeg at teltet er tett? Fordi jeg har testet det.

Teltlivet ditt suger fordi du forhastet deg, tok med kjærringa og glemte myggjager. Det får meg til å lure på hvem av oss som er sløvest i avtrekkeren. :lol

Jeg tror camping kan bli suksess hvis man faktisk tar noen forholdsregler :thumleft

Brukeravatar
FredrikE24
Motorsykkelen din: BMW K1200RS

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg bare tuller litt med deg Bjerknez, men jeg er meget tilfreds med svaret jeg fikk!

Kona har en del turutstyr også sier du, det vil jeg påstå du har også nå. Har du sjekket om hun har noe du har kjøpt fra før? Kjekt å ha to av alt også, holder med deg i det :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 25 jun 2024, 23:44 Jeg bare tuller litt med deg Bjerknez, men jeg er meget tilfreds med svaret jeg fikk!

Kona har en del turutstyr også sier du, det vil jeg påstå du har også nå. Har du sjekket om hun har noe du har kjøpt fra før? Kjekt å ha to av alt også, holder med deg i det :knegg
Jeg skjønner at du tuller :knegg

Ja, ho har en slik kaffekjele, men den er full av sot da hun har brukt den på bålet. Jeg kjøpte også en egen kaffekjele av samme type, men fant ut at den tok for kye plass. Så jeg kjøpte en sammenleggbar en. Så kaffekjeler har vi faktisk tre av.... :knegg

Ellers så er det ikke så mye campingutstyr vi har dobbelt av. Bortsett fra "popup" teltet som hun kjøpte på Biltema for 10 år siden. Det ville jeg ikke sovet i om jeg fikk betalt for det. Kostet 199 kroner mener jeg å huske. Så har vi to soveposer fra før, men disse er slike billigposer som tar uhorvelig med plass. Fiberposer med +6 comfort rating til 500 kr. Så derfor ble det ny dunpose på meg også. Ellers så tror jeg nok ikke vi har så mye dobbelt.

Selvsagt kunne jeg tatt med meg en slik turkopp i tre som hun har, men jeg var såpass gærn at jeg klinket til med en ny'en. Kall det gjerne stormannsgalskap, men noen ganger tar jeg den bare helt ut liksom :lol

lazyboy

Legg inn av lazyboy »

Termacell ligger i toppkofferten . Tadeg en tur til Trysil så snakkes vi etterpå. Tror du er i overkant optimist ang virkningsgraden av den. Teltet mitt er forøvrig fra jula. Tipper jeg drukner i det om det begynner og regne. Tarpen derimot holder nok vannet borte👍

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 26 jun 2024, 00:41 Termacell ligger i toppkofferten . Tadeg en tur til Trysil så snakkes vi etterpå. Tror du er i overkant optimist ang virkningsgraden av den. Teltet mitt er forøvrig fra jula. Tipper jeg drukner i det om det begynner og regne. Tarpen derimot holder nok vannet borte👍
Hvorfor tar du med deg kjærringa på teltur til Trysil i hui og hast med et telt fra Jula og en Termacell som du ikke får til å funke? Jeg skjønner godt hvorfor telturen din ikke var vellykket. Hadde du ikke myggnetting i teltet? Viste du ikke at det var mye mygg der? Så du på muligheter for diverse nettinger du kan tre over hodet? Å hvorfor testet du ikke teltet i regnvær før du dro?

Litt planlegging neste gang så er du i mål :lol

Å hvorfor i alle dager skal jeg legge ferien min til Trysil?

Et kjapt søk kunne kanskje forhindret Trysil som destinasjon i telt?
https://www.trysil.com/A/Destinasjon-Tr ... insektliv/

lazyboy

Legg inn av lazyboy »

Det var kjærringa som tok med meg😀
Trysil pga av noen gode fiskevann👍

Hadde ikke regn, men mygg og knott er det vanskelig og komme unna ( Selv med fungerende termacell)

Turen var topp den , ble både romantikk og promille🤣. Tiil og med fisken stilte villig opp.Men dette teltlivet er og blir primitivt uansett i min bok😜.

Kødder mest med deg fordi du legger veldig mye i noen dager utenfor den trygge heimen😀.

Med litt sunn fornuft ved pakking og åpent sinn blir stort sett alle turer fine.

Ønsker deg en riktig god tur og håper du for testet ut alle duppedittene 👍

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 26 jun 2024, 19:14 Det var kjærringa som tok med meg😀
Trysil pga av noen gode fiskevann👍

Hadde ikke regn, men mygg og knott er det vanskelig og komme unna ( Selv med fungerende termacell)

Turen var topp den , ble både romantikk og promille🤣. Tiil og med fisken stilte villig opp.Men dette teltlivet er og blir primitivt uansett i min bok😜.

Kødder mest med deg fordi du legger veldig mye i noen dager utenfor den trygge heimen😀.

Med litt sunn fornuft ved pakking og åpent sinn blir stort sett alle turer fine.

Ønsker deg en riktig god tur og håper du for testet ut alle duppedittene 👍
Jeg er klar over at det for andre kan virke forvirrende eller kanskje provoserende?, å flashe innkjøp av utstyr og skrive om erfaringer rundt utstyret etc. samt generelt bruke mye spalteplass på forberedelser for så og overnatte kun noen få netter i friluft.

For meg er veien dit samt planleggingen også en artig greie. Jeg planlegger ikke samt handler utstyr fordi jeg føler jeg MÅ. Jeg gjør det fordi det er gøy.

Jeg har sovet ute under åpen himmel jeg rett i lyngen i soveposen i rundt 10 grader. Går helt fint det. Litt mygg var det midt inne i Aremark mellom Halden og Ørje og vi lå rett ved en stor myr med vann. Jeg snurpet igjen påsan og etter noen pils sov jeg som en stein. Våknet opp med et litte myggstikk i panna å det var vel det. Det eneste jag hadde med av campingutstyr var soveposen. En av de turene jeg husker aller best. En veldig fin tur, selv om den slett ikke var langt hjemmefra. Ca. 3 mil.

Men i år har jeg lagt litt sport i selve planleggingen. Jeg skal teste ut campinglivet med langt mer comfort. Vi har nemlig planlagt at vi kanskje må bli værende i samme campen et par døgn. Da er det greit å unne seg litt komfort. Det aller viktigste i tillegg til et vanntett telt er en tarp mener jeg. Tarpen kan settes opp som tak utenfor teltåpningen så man hele tiden har et tørt område med ståplass samt et sted og fyre bål og eller bar sitte og slappe av eller legge seg på luftmadrassen i påsan.

Det er ikke så fryktelig mye jeg har kjøpt. Jeg har på ingen måte tatt av økonomisk her. Jeg har handlet campingutstyr for maks 5.000 kroner å jeg har kjøpt det mest nødvendige for å gjøre det enklest mulig for meg selv. Jeg har heller ikke handlet high end utstyr. Teltet er et lavpristelt fra Fjellsport til 1500 kroner og sovepåsan i dun kostet 1700 kroner. Liggeunderlaget 700 kroner samt noe smånips som kaffekjele, bestikk etc. Ny primus måtte jeg ha da min gamle hadde røket. Denne kommer jeg til å reparere en vakker dag, så jeg kan selge den nye jeg kjøpte igjen. :thumleft

Uansett småpenger i den atore sammenhengen. Legg til at jeg trolig sparer inn 2-3.000 kr. I overnatting så har jeg i realiteten bruket veldig lite penger. Blir det en slik tur til neste år også, så er utstyret tjent inn. :)

Brukeravatar
TallMan
Motorsykkelen din: KTM 1190 Adventure 2015

Legg inn av TallMan »

Gøy lesing! Jeg er som deg, jeg KOSER meg med planlegging av tur, pakking og å se på utstyr. Knuter og. Turene har det vært dårlig med denne sesongen og i fjor, da all tid har gått til husfiksing. Da er det godt å bruke litt tid på widforss, hekta på tur og magasinet.no!

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Var mye kjekt å kjøpe på disse to sidene :D

www.widforss.no

www.magasinet.no
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Fjellsport.no er kin favorittbutikk. Veldig mye tilbud der. Spesielt på liggeunderlag, soveposer og telt etc. kan anbefale Urberg teltet. Han jeg dro samens med hadde Sydvang light teltet. Noe mindre enn mitt men han var veldig fornøyd med det. Koster jo bare en drøy tusenlapp også. Mitt er i vertfall testet i heavy regn også oger flere timer, inkludert vind. Helt tett :)

Svar