De som var på jobb da jeg dukket opp på verkstedet i morges hev seg rundt og sa "dette fikser vi!". Delen var kommet, og det var en svær kladeis med ledninger, kontakter og selve holderen med bryter som sitter på styret. Ikke noe jeg kunne gjort selv uansett innsatsvilje der altså.
Jeg satte igjen sykkelen min, fikk en demosykkel som ligner min i bytte og et løfte om at den blir ferdig før jeg skal dra på onsdag, overtid eller ei. Det er virkelig super service!! Jeg er overveldet og glad over hvor løsningsorienterte og hjelpsomme de viste seg å være. Tommel opp!! :)
Garantifeil rett før ferien
-
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 9 GT 2023
- SveinHa
- Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
- Kontakt:
Re: Garantifeil rett før ferien
Supert, slik skal det være
Godt det ordnet seg.

-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Så bra at det ser ut til å ordne seg
!
Opplevde en lignende situasjon for noen år siden rett før en utenlandstur. Ingen feil på sykkelen, men låsene på de originale KTM sideveskene ble kranglete og ga til slutt etter slik at nøkkelen bare gikk rundt i låsen.
Heiv meg selv og veskene i bilen og dro til forhandler i Oslo og sa at "dette er vel et skudd i mørket, men eneste muligheten jeg kan tenke meg å få fikset disse låsene" og hadde ikke før fått sagt nettopp dette før "dette fikser vi" svaret kom.
Det var sjefen sjøl som gjorde slike fiksejobber, fikk jeg vite av sjefsønnen, og at han var ute på byen et ærend. Så om jeg kunne komme tilbake senere på kvelden straks jeg hadde mottatt en SMS om at låsene var fikset?
Ikkeno' problem, svarte jeg og dro hjem igjen med et lite håp om at problemet ville la seg løse. Skjønt helt sikker var jeg ikke...
Varte og rakk litt utover noe kveldstimer. Men så kom SMS'en og jeg dura innover igjen.
Og sjefsfikseren lurte på om jeg syntes det var greit å betale ham for en times arbeid for jobben.
Øh... ja, liksom
. Lykkelig over at låsene var reparert av en som gjorde det på overtid og som åpenbart hadde gjort jobben en del ganger tidligere.
Låsene var nemlig en stor svakhet på disse førstegenerasjons sideveskene til KTM adventuresykkene og jeg var ikke den eneste som fikk kjenne på denne produksjonssvakheten.
Fikk en nødvendig oppgradering senere, som mine vesker nå har.
Og siden har låsene fungert som de skal.

Opplevde en lignende situasjon for noen år siden rett før en utenlandstur. Ingen feil på sykkelen, men låsene på de originale KTM sideveskene ble kranglete og ga til slutt etter slik at nøkkelen bare gikk rundt i låsen.
Heiv meg selv og veskene i bilen og dro til forhandler i Oslo og sa at "dette er vel et skudd i mørket, men eneste muligheten jeg kan tenke meg å få fikset disse låsene" og hadde ikke før fått sagt nettopp dette før "dette fikser vi" svaret kom.
Det var sjefen sjøl som gjorde slike fiksejobber, fikk jeg vite av sjefsønnen, og at han var ute på byen et ærend. Så om jeg kunne komme tilbake senere på kvelden straks jeg hadde mottatt en SMS om at låsene var fikset?
Ikkeno' problem, svarte jeg og dro hjem igjen med et lite håp om at problemet ville la seg løse. Skjønt helt sikker var jeg ikke...

Varte og rakk litt utover noe kveldstimer. Men så kom SMS'en og jeg dura innover igjen.
Og sjefsfikseren lurte på om jeg syntes det var greit å betale ham for en times arbeid for jobben.
Øh... ja, liksom

Låsene var nemlig en stor svakhet på disse førstegenerasjons sideveskene til KTM adventuresykkene og jeg var ikke den eneste som fikk kjenne på denne produksjonssvakheten.
Fikk en nødvendig oppgradering senere, som mine vesker nå har.
Og siden har låsene fungert som de skal.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 9 GT 2023
Det er supert når ting ordner seg! Alle blir glade når ting funker og alle blir lei seg når det ikke gjør det. Det er godt det finnes folk som er villige til å strekke seg litt for andre, for å få ting til og for å fikse låsene til AJ :)
Jeg fikk en liten bonus på toppen; sjansen til å kjøre en annen sykkel et par dager, lenge nok til å bli litt kjent med den. Morsom opplevelse så langt!
Idag skal jeg pakke meg ferdig og glede meg til tur!
Jeg fikk en liten bonus på toppen; sjansen til å kjøre en annen sykkel et par dager, lenge nok til å bli litt kjent med den. Morsom opplevelse så langt!
Idag skal jeg pakke meg ferdig og glede meg til tur!

-
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 850 2024
Så bra at det ordnet seg. Hvilken forhandler er dette? Tommel opp for god service