Tok lisensen ifjor, 2023.
Gikk ut cocky, hvertfall maskinmessig, GSXR1000K9: portet topp, tynnere toppakning, Kent Cams, Yoshi eksos, ECU og ledningsnett og mange timer i benk, PWM, Brembo og KTEC rundt om.
Kjørte nesten bare på Rudskogen, (to ganger på Våler, en på vått/opptørkende). Deilig, bred, kuppert, ganske store grusfeller, og seksjoner med tøffe navn som, Angsten, Karusellen, og Slakteren, thrilling!
Tidene gikk min vei og cockylageret voks. Gixern gikk som "ett skolda troll" på flere treninger
Gixern og æ så gress, blå himmel og asfalt susende forbi.
Ble faen sittende delvis bom fast med høyre hånd mellom dekk og eksos mens bensinen pipla ut!!
(Kort hanske som hekta i lang bolt).
Vi ble liggende slik midt i bana mens bikes kom imot oss. Det gikk helt fint, og det gjorde det også på den lokale sykestua, klar i hue og ok nok, "kan kjøre" trur æ det sto. Biken missfornøyd med hengende ting og tang, skora opp til veggen og løse rester ved siden. Noen "tøffe"? svimerker i nakke og håndledd!
Neste dag verre, men kun muskulært.
Kollegaer bleik i nebbet.
Cockylageret mindre.
Klædda sammen kåpa med glassfiberremser og litt sånn passe med spraylakk her og der, samt henta gassvaier og noe mer hos Dag Steinar Sundby Racing oppe ved Jessheim, (en annen historie det, vedr betalingen
Ok, Gixern, æ og Cockylageret klart!
Ble flere fine treninger med ok tider også.
Så, Klubbløp...venting .. endelig klart for oss. Ut av pit, men... dråper..hmmmm...dura ivei, det var jo såpass få, tenkte æ... blir vel 3 runder, dykker ned og inn i Angsten, Helvette...bakjulsslipp på klamt underlag. Flyr over styret og, i høy fart, ikke så veldig høyt, men faen høyt nok ja, klask.. skuldra nedi og sklir lenge nok til å begynne på delelista. Og dette under Kvalik, for en dust!
Banen tømmes, og plukkbilen kommer. Rusler/hinker og furter til stua igjen. Ok nok, igjen
Var rester igjen i Cockylager og jeg furta nok ett par uker.
Gixern selges.
Sesong 2
Fin raceready R6-16 handles.
Starter sesongen med en klar intensjon om å LÆRE KOREKT svingteknikk, (legge inn og ned kroppen, ikke biken så myyye), og LÆRE seg KORREKT gassbruk opp og ut av sving.
Det går seg noe til, mest i venstresvinger, men....tidene er piano, bare piano. Morro læll, men litt skuffende. Dog, biken og jeg forblir akkurat like hel
Men...så kommer de store ulykkene, ikke med meg heldigvis...Cockylageret forsvinner som bensin på varm tørr asfalt.
R6 selges etterhvert til en hyggelig og forventningsfull fersk RR fører med vietnamesisk opphav.
Hilsen
"Longslide"
Legger ved noen bilder av mæ, Gixern og R6.
https://pasteboard.co/7R2yqFWLpVK7.jpg
https://pasteboard.co/az8zlYsSGWql.jpg
https://pasteboard.co/uIXHzh1rGfV5.jpg
https://pasteboard.co/rGfEmWpbDbnh.jpg
https://pasteboard.co/2S7zsDXBZrO4.jpg
https://pasteboard.co/WLRJs86skFW1.jpg
https://pasteboard.co/k06UMU4nwfYs.png
Redigert: viktig å legge til at ved skliet hvor Gixern og æ ble liggende i bana, kom det bikes imot oss, men i moderat fart og helt grei avstand, så Racecontrol, var, som vanlig, 100% våken.
Andre skliet endte Gixern og æ bak laaang asfalt ytterkant og langt inn i pukken og seksjonen ble nok gulflagga.