Æ Gixern og R6

Forum for alle typer MC motorsport, på bane, off-road og grus- og vinterkjøring
Svar
Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 380
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Æ Gixern og R6

Legg inn av GSXR-Erling »

Pause fra RR

Tok lisensen ifjor, 2023.
Gikk ut cocky, hvertfall maskinmessig, GSXR1000K9: portet topp, tynnere toppakning, Kent Cams, Yoshi eksos, ECU og ledningsnett og mange timer i benk, PWM, Brembo og KTEC rundt om.

Kjørte nesten bare på Rudskogen, (to ganger på Våler, en på vått/opptørkende). Deilig, bred, kuppert, ganske store grusfeller, og seksjoner med tøffe navn som, Angsten, Karusellen, og Slakteren, thrilling!
Tidene gikk min vei og cockylageret voks. Gixern gikk som "ett skolda troll" på flere treninger 🤪...men.......passet etter pers, 1:38:009, kom ambulansen, fordi, lå med kneskrap, som vanlig, og tenkte "nå kan jeg gå mykt på med svak progressiv gass mot utgang og før man tømmer gir easy peacy mot Angsten. Næ!, bakjulsslipp nære tvert og lowside, "is"!
Gixern og æ så gress, blå himmel og asfalt susende forbi.
Ble faen sittende delvis bom fast med høyre hånd mellom dekk og eksos mens bensinen pipla ut!!🤬😤🥱
(Kort hanske som hekta i lang bolt).
Vi ble liggende slik midt i bana mens bikes kom imot oss. Det gikk helt fint, og det gjorde det også på den lokale sykestua, klar i hue og ok nok, "kan kjøre" trur æ det sto. Biken missfornøyd med hengende ting og tang, skora opp til veggen og løse rester ved siden. Noen "tøffe"? svimerker i nakke og håndledd!
Neste dag verre, men kun muskulært.
Kollegaer bleik i nebbet.
Cockylageret mindre.

Klædda sammen kåpa med glassfiberremser og litt sånn passe med spraylakk her og der, samt henta gassvaier og noe mer hos Dag Steinar Sundby Racing oppe ved Jessheim, (en annen historie det, vedr betalingen 😆 Fin, hyggelig og raus type, faren hans også!)

Ok, Gixern, æ og Cockylageret klart!
Ble flere fine treninger med ok tider også.
Så, Klubbløp...venting .. endelig klart for oss. Ut av pit, men... dråper..hmmmm...dura ivei, det var jo såpass få, tenkte æ... blir vel 3 runder, dykker ned og inn i Angsten, Helvette...bakjulsslipp på klamt underlag. Flyr over styret og, i høy fart, ikke så veldig høyt, men faen høyt nok ja, klask.. skuldra nedi og sklir lenge nok til å begynne på delelista. Og dette under Kvalik, for en dust!
Banen tømmes, og plukkbilen kommer. Rusler/hinker og furter til stua igjen. Ok nok, igjen
Var rester igjen i Cockylager og jeg furta nok ett par uker.
Gixern selges.

Sesong 2
Fin raceready R6-16 handles.
Starter sesongen med en klar intensjon om å LÆRE KOREKT svingteknikk, (legge inn og ned kroppen, ikke biken så myyye), og LÆRE seg KORREKT gassbruk opp og ut av sving.
Det går seg noe til, mest i venstresvinger, men....tidene er piano, bare piano. Morro læll, men litt skuffende. Dog, biken og jeg forblir akkurat like hel 😆


Men...så kommer de store ulykkene, ikke med meg heldigvis...Cockylageret forsvinner som bensin på varm tørr asfalt.
R6 selges etterhvert til en hyggelig og forventningsfull fersk RR fører med vietnamesisk opphav.

Hilsen
"Longslide"

Legger ved noen bilder av mæ, Gixern og R6.



https://pasteboard.co/7R2yqFWLpVK7.jpg

https://pasteboard.co/az8zlYsSGWql.jpg

https://pasteboard.co/uIXHzh1rGfV5.jpg

https://pasteboard.co/rGfEmWpbDbnh.jpg

https://pasteboard.co/2S7zsDXBZrO4.jpg

https://pasteboard.co/WLRJs86skFW1.jpg

https://pasteboard.co/k06UMU4nwfYs.png


Redigert: viktig å legge til at ved skliet hvor Gixern og æ ble liggende i bana, kom det bikes imot oss, men i moderat fart og helt grei avstand, så Racecontrol, var, som vanlig, 100% våken.
Andre skliet endte Gixern og æ bak laaang asfalt ytterkant og langt inn i pukken og seksjonen ble nok gulflagga.
Sist redigert av GSXR-Erling den 25 jul 2024, 12:09, redigert 2 ganger totalt.
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 380
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: Æ Gixern og R6

Legg inn av GSXR-Erling »

Mekkern var med og hjalp delvis syk og skadet Gixer👌 takk
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Æ Gixern og R6

Legg inn av mekkern »

Såååå……. Pause fra banekjøringa?🤔
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 380
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: Æ Gixern og R6

Legg inn av GSXR-Erling »

mekkern skrev: 23 jul 2024, 11:32 Såååå……. Pause fra banekjøringa?🤔
Jepp, noe pga episoder pga, hva skal man si..."varierende oppførsel på bana" på de rundt mæ (selvfølgelig😅) og man kommer noe væææl nært hverandre i høy fart, det er selvfølgelig ikke greit hvis man klinker sammen i 180. Da blei æ pissed...ikke morro. Episode 2 da kom det en "på tvers" rett foran Gixersnuta, noe mindre fart, men totalt uventa, og særlig der.
Endel slikt, samt de stygge ulykkene ved banekjøring i år.
Det er deler av min opplevelse av RR.
Men, de morro kveldene var veldig digg! 😸👍🏁
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 380
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: Æ Gixern og R6

Legg inn av GSXR-Erling »

Vær så snill å ikke stille spørsmålet, "gikk den ikke mer enn 180"? 😆
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Æ Gixern og R6

Legg inn av mekkern »

Nei det er klart marginene kan bli små når alle prøver å maxe.. og det kan fort bli smell da ja...
Kjenner meg selv såpass at jeg ikke skal strekke strikken for langt-bane eller ikke..har testet det en del for mange år siden og skal vi si det ble "for morro" så jeg visste det kom til å smelle noe jævlig.. :redface
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 380
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: Æ Gixern og R6

Legg inn av GSXR-Erling »

Greia er å nærme seg grensene med go og sikker stil og samtidig ikke ha tullkjøring rundt seg.

Eksempel på dårlig stil: skraper fothvilerne, sliter dekka veldig ut på kantene, går for hardt på gass ifht nedlegg.
Det med fothvilerskrap kan jo være noe pluss minus på, men sånn generelt.
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Æ Gixern og R6

Legg inn av mekkern »

GSXR-Erling skrev: 23 jul 2024, 20:31 Greia er å nærme seg grensene med go og sikker stil og samtidig ikke ha tullkjøring rundt seg.

Eksempel på dårlig stil: skraper fothvilerne, sliter dekka veldig ut på kantene, går for hardt på gass ifht nedlegg.
Det med fothvilerskrap kan jo være noe pluss minus på, men sånn generelt.
Kjøre mykt=kjøre fort
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 380
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: Æ Gixern og R6

Legg inn av GSXR-Erling »

Akkurat, mykt og planlagt, smoothe linjer, mykt på brems i init fasen, og det meste handler om grep etterhvert. Løse albuer, blikk markant til siden i knappe svinger, og la stort sett fronten være ubelastet så den kan gjøre jobben, altså nokså løst og ledig grep.
Tror æ har rett i at den vanligste feilen og første trynet i fjor da vi var roockier, skyldes feil gassbruk ifht nedleggsvinkel.
Man bør være nøye med oppvarming av dekka og korrekt lufttrykk, marginene minker masse ifht gategjøring.

Jan Dalegården er vel 64 om æ ikke tar helt feil, og han banker de aller fleste på Rudskogen, tøøøøft!!! 😸🏁
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Æ Gixern og R6

Legg inn av dypen »

Det å kjøre på bane er en opplevelse så lenge alle har avstand til hverandre som på organisert kjøring og trening. Har ingen løps erfaring fra konkurranse med motorsykkel men derimot med bil og når over 30 likesinnede møtes vokser horna.

På motorsykkel er du selvfølgelig mer utsatt for uhell og går du i bakken er vel det ensbetydende med en eller annen form for skade som gjør at du settes ut av spill både jobbmessig og motorsykkel kjøring på bane for en stund. Det skjer noe der også når de skal ut i konkurranse og det kjøres på limit over tid, ikke nødvendigvis din skyld men lett å bli involvert eller skadelidende.

Men du verden så moro det er :D
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 380
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: Æ Gixern og R6

Legg inn av GSXR-Erling »

dypen, enig.
RR er ikke plassen man skal ha fullt cockylager hele tiden, eller, jo kanskje, men man må bruke vett også. Det jeg synes er helt unødvendig, er, særlig på treninger, å sneie hverandre her og der og forbikjøring rett før sving hvor den forbikjørte må korrigere, ikke bra!
Tror mange..har litt for mye "sett på MotoGP" i seg og med bak kontrollene..
Kursing underveis første og andre sesong feks, hadde vært lurt. Og, da skal vi ikke stå med mye støy rundt oss 😆
Klasserom!
Stor tavle, tegne, forklare, repetere...vanlig innlærings metode det...og da, etterhvert, vil man bli en rutinert, trygg, rask, cool fører i en tilsvarende gruppe av Nice Bikes!
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

Svar