Jeg skal kjøpe meg ny motorsykkel, og valget falt veldig raskt på 750 Transalp. Fra før har jeg en Kawasaki Vulcan S, militærgrønn.
Transalp kommer i tre forskjellige farger, hvit, grå og svart. Jeg har slått fra meg grå, og står nå igjen med hvit og svart.
Jeg har null problemer med å bestemme meg for valg av motorsykkel. Med én gang jeg så Transalpen, forsto jeg at dette var riktig sykkel for meg. Jeg var inne hos forhandleren på torsdag, og sa at jeg ønsket meg hvit sykkel.
Jeg var på vei inn til dem i går for å faktisk kjøpe sykkelen, men kjente at jeg ble skikkelig stresset og fikk angst-symptomer mens jeg satt i bilen: "Nå skal jeg inn der og skrive kontrakt, og så vet jeg ikke engang hvilken farge jeg vil ha!"
Etter å ha snakket litt frem og tilbake med en ekstremt hyggelig forhandler, falt valget på svart.
De har to motorsykler utstilt, grå og svart. Selgeren ville gi meg en god pris på den svarte sykkelen de har utsilt, men jeg måtte vente til i morgen. Nå nærmer morgendagen seg med stormskritt, og jeg begynner å bli usikker igjen. Var svart virkelig rette valget?
Jeg skal være ærlig og si at jeg liker den hvite African Twin, men jeg føler det er noe som er litt "off" med den hvite Transalpen, men jeg kan ikke helt sette fingeren på det. Gullfelgene er dog kjempelekre!
Jeg har spurt familie som ikke kjører MC, og de sier at jeg bør gå for svar. Jeg har spurt kompiser som kjører MC, og de sier hvit. Greit å få litt innspill, selv om det til syvende og sist faktisk bare er mitt valg. Men problemet er at jeg aldri kommer til å få meg en Transalp om jeg ikke føler meg ganske sikker på farge

Eneste jeg finner litt negativ med den svarte er at den blir litt "blend", og at du ikke får særlig kontraster i fargevalget.
Hvilken farge ville du ha valgt?