Hjelp meg å velge farge på Transalp!

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Stigah
Motorsykkelen din: Kawasaki Vulcan S & Honda 750 Transalp

Hjelp meg å velge farge på Transalp!

Legg inn av Stigah »

Hei!

Jeg skal kjøpe meg ny motorsykkel, og valget falt veldig raskt på 750 Transalp. Fra før har jeg en Kawasaki Vulcan S, militærgrønn.
Transalp kommer i tre forskjellige farger, hvit, grå og svart. Jeg har slått fra meg grå, og står nå igjen med hvit og svart.

Jeg har null problemer med å bestemme meg for valg av motorsykkel. Med én gang jeg så Transalpen, forsto jeg at dette var riktig sykkel for meg. Jeg var inne hos forhandleren på torsdag, og sa at jeg ønsket meg hvit sykkel.
Jeg var på vei inn til dem i går for å faktisk kjøpe sykkelen, men kjente at jeg ble skikkelig stresset og fikk angst-symptomer mens jeg satt i bilen: "Nå skal jeg inn der og skrive kontrakt, og så vet jeg ikke engang hvilken farge jeg vil ha!"

Etter å ha snakket litt frem og tilbake med en ekstremt hyggelig forhandler, falt valget på svart.

De har to motorsykler utstilt, grå og svart. Selgeren ville gi meg en god pris på den svarte sykkelen de har utsilt, men jeg måtte vente til i morgen. Nå nærmer morgendagen seg med stormskritt, og jeg begynner å bli usikker igjen. Var svart virkelig rette valget?

Jeg skal være ærlig og si at jeg liker den hvite African Twin, men jeg føler det er noe som er litt "off" med den hvite Transalpen, men jeg kan ikke helt sette fingeren på det. Gullfelgene er dog kjempelekre!

Jeg har spurt familie som ikke kjører MC, og de sier at jeg bør gå for svar. Jeg har spurt kompiser som kjører MC, og de sier hvit. Greit å få litt innspill, selv om det til syvende og sist faktisk bare er mitt valg. Men problemet er at jeg aldri kommer til å få meg en Transalp om jeg ikke føler meg ganske sikker på farge :crazy:

Eneste jeg finner litt negativ med den svarte er at den blir litt "blend", og at du ikke får særlig kontraster i fargevalget.

Hvilken farge ville du ha valgt?
23YM_XL750_TRANSALP_ROSS_WHITE_NH-196_RFQ-1.jpeg
23YM_XL750_TRANSALP_MAT_BALLISTIC_BLACK_METALLIC_NH-A86M_RFQ.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Stigah den 28 jul 2024, 21:10, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
FredrikE24
Motorsykkelen din: BMW K1200RS

Re: Hjelp meg å velge farge på Transalp!

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg liker best den hvite.

Spiff
Motorsykkelen din: Honda CRF1100 AT Adventure Sports 2022

Legg inn av Spiff »

Liker også den hvite best.

Megaoctane
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 850 2024

Legg inn av Megaoctane »

Liker den hvite jeg også. De gullfelgene 👌
hvor mye du sparer på å gå for den svarte?

DAE
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT

Legg inn av DAE »

Kjøp to, så har du å kjøre med om ein er på verksted😀

lazyboy
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Legg inn av lazyboy »

Den hvite er jo « orginalen» fin men minner meg om 80 tallet. Jeg hadde kjøpt den sorte.

Stigah

Legg inn av Stigah »

Jeg så en video på YouTube hvor de sa noe klokt som jeg skal bruke som et mantra: "I think whatever you have you kind of think maybe I should have the other one. Both of them look good at the end of the day" (https://youtu.be/k3uVuOwZiHI?t=461)

Det jeg liker mest med den hvite er gullfelgene. De er kjempelekre! Skulle gjerne hatt de felgene på den svarte sykkelen. Personlig tror jeg ikke at jeg er en som passer hvit sykkel.

Jeg liker den svarte, men er redd den blir litt "matt", og litt kontrastløs, og at det kan forveksles med en hvilken som helst annen sykkel.

Jeg får sove litt på det. Kontrakt skal underskrives i morgen!
Sist redigert av Stigah den 28 jul 2024, 22:10, redigert 1 gang totalt.

Stigah

Legg inn av Stigah »

DAE skrev: 28 jul 2024, 22:00 Kjøp to, så har du å kjøre med om ein er på verksted😀
Haha, ikke dumt forslag! :twothumbs: Kommer ikke til å selge Vulcanen, så da sitter jeg her med tre sykler plutselig.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Legg inn av Gammelsmurfen »

Om man liker retro look så er den hvite veldig inspirert av 600´n de hadde.
Den praktiske biten: Blå seter har en sterk tendens til å bli stygge av både sol og møkk.
Gullfelger er fint, har det på BMW´n min, men jeg er ikke så fan av hvite kjøretøy enten det er mc eller bil.
Så i dette tilfelle ville jeg gått for den svarte. BTW jeg har hatt Transalp 650, Honda har lite feil, de gamle V-Twin motorene var nesten uslitelige, passerte glatt 300 000 om de ble stelt med.

Brukeravatar
Nomade
Motorsykkelen din: Honda NC750XD

Legg inn av Nomade »

Svart uten tvil. Jeg synes den hvite ser for retro ut.

Stigah

Legg inn av Stigah »

Megaoctane skrev: 28 jul 2024, 21:16 hvor mye du sparer på å gå for den svarte?
Det finner jeg ut i morgen. De har grå og svart utstilt i butikken, og selger sa at han kunne gi meg et bra tilbud hvis jeg kjøpte den. Men han turte dog ikke å gi meg tilbud før sjefen var tilbake fra ferie

greina
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin

Legg inn av greina »

For den (meg) som ikke er så glad i å pusse eiker så hadde den svarte vært et soleklart valg. Kjedespray og (grus)veistøv er noe griseri så de er mer arbeid å holde pene. De ser bra ut, men jeg bruker heller tiden på å kjøre en å shine.

Brukeravatar
pingvin
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Legg inn av pingvin »

Hvit med gullfelger :thumleft Hadde Husqvarna veteran enduro med gullfelger, de (felgene) var visstnok produserte i Norge (Raufoss???).

Likte ikke utseende på nye Transalp først men vent meg til den så mye mer positiv nå :-)
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Helt klart hvit med fantastisk dekor scheme, også må du ha matchende hjelm eller helt hvit. Lykke til :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Greddy
Motorsykkelen din: Yamaha MT-10 SP, Tracer 900 GT, XT1200ZE

Legg inn av Greddy »

Svart for mer "rugged" look. Hvit hvis du vil konsumere memberberries.

Svar