Gammelsmurfen skrev: 06 aug 2024, 00:07
Nydelige bilder @pingvin!
Har selv vært på vestlandet (Hardanger inkludert) siden lørdag, slapp unna det ustabile været her hjemme

Bra de er ferdig med å oppgradere lysene i de gamle kraftutbyggingstunellene mellom Hol og Aurland.
Leste en artikkel som ikke var fersk om hvem som hadde vunnet anbudet osv. så jeg visste at de skulle oppgraderes, på høy tid egentlig.
De lampene som hang i midten på de var jo bare en vits, så vidt de glødet og fjellveggene svarte og våte så alt lys ble jo slukt.
Eng med deg at de var skikkelig ekle, spesielt med MC.
Ikke der man kjører inn med sotet visir
Takker
Tror LED lys har endret ting, mye lys for penga, lite vedlikehold og lav strømregning,
Superlønnsomt med LED-belysning i tunneler.
Og som du er inne på, nesten like viktig, at veggene er malt hvite, dette også hjelper veldig
Litt tilbake til Scrambleren. Har stått i mot lysten til å trimme men er litt i ferd med å resignere. Føler litt at kjører med brekket på, kjenner på sykkelen at her er det mer potensiale. Mye rart kan gjøre men planen (som fort kan endres) er:
1.
Beholde katalysator (de-kat header er veldig vanlig). Fordi unngår hassel om blir sjekket, tenker ikke minst på om på tur i Europa. Blir veldig varm (så karalysatoren ble flyttet fra header til potta i '22) men plager meg lite, kjører stort sett med skikkelig bukse, står sjelden i kø og bor i Norge.
2.
Beholde OE filter. Mange bytter til DNA filter men lest litt om de som hatt dårlig erfaring med slike filtre.
3.
Zard slip-on (gategodkjent)(bilde). Liker egentlig utseendet på originalpottene men litt frekkere utseendet. En del type shot-gun men synes blir litt spinkle på sykkelen og tror veldig støyete. Ikke noe carbon-tip og bare børstet overflate. Ca. 10.000NOK
4.
Mapping av DNK Tuneworks. DNK får mye positive tilbakemeldinger (men de som eier Triumph Scrambler 1200 FB siden så mulig de luker ut kritiske poster?). TuneECU så kan i teorien fikse selv men visstnok blitt vanskelig så sender ECU til US (selv om ikke liker det så godt). Ca. 3.000NOK
Men her kan jeg ombestemme meg mange ganger før bestemmer meg...