Utstyrsvurdering etter turen:
Toppboksen fra GIVI: vanntett og påvirker ikke kjøreegenskapene nevneverdig. Merker jo såvidt at sykkelen er tyngre lastet og at tyngdepunket endrer seg. Ikke mye, men merkbart.
Sideveskene fra GIVI: Romslige og utvidbare og stabile når man får festet de optimalt med borrelåsreimene. Vanntette inntil et visst nivå, men ingen vits med å vente med å sette på regntrekkene, som fungerer som de skal. Kjapt og enkelt å få på plass.
GIVI Corium tankveske: Samme som sideveskene.
Held Monsum kjele/regndress: Helt suveren, ikke en regndråpe på kjøredressen innafor
Held Rodney kjørehansker: Sommerhansker uten fôr... Sier seg selv... Men ikke vanskelige å tre på hendene igjen etter kjørerpausene.
Seventy Degrees kjørestøvler: Trakk til seg vann som gammaldags trekkpapir (for de som vet hva det er... ;)f ) og dermed helt ukvalifisert til å være "waterproof", slik produsenten gjør.
Premier åpningshjelm: Støysvak og fin (med ørepropper) og god sikt gjennom en bred visiråpning. Ingen regnvannlekkasjer.
Moto Guzzi V7 850 Special, 2021 100-årsjubileumsmodell: Ingen problemer, gikk som en høykvalitets sveitserklokke hver gang og hadde selvfølgelig ingen problemer med å følge trafikken. Heller det motsatte, utålmodighet med enkelte trafikanter, som det enkelt var å legge bak seg på de aller fleste stedene...
Snittforbruk på denne turen med toppboks og sidevesker: 0,39 l/m. Som jeg må si er innafor for en luftavkjølt 850 kubikker som denne.
Sykkel har helt bestått langturtesten med glans - også denne gangen, i tidvis ganske ruskete vær.
Alt i alt en flott tur jeg vil minnes med glede, både hva gjelder MC jeg valgte og ikke minst kjøreselskapet
@Tore L som takket til tilbudet om å bli med på denne for meg høyst minneverdige turen denne sesongen