Noen holder mobiltelefon over rattet som er mitt i synsfeltet i håp om å få med både det på telefon og trafikken, andre igjen holder telefon på rattet, noen holder telefonen mitt i bilen og det verste jeg ser hvis noe av dette er verst er de som har mobiltelefon i fanget eller veldig lavt slik at de ser ned noe jeg opplever ofte med møtende trafikk.
Resultatet er vinglete sakte kjøring som ikke følger øvrig trafikk til stor irritasjon … noe som også skjer i både venstre og høyre fil på motorvei, følger ikke med i lyskryss og blir stående til hele stolpen er grønn, vingler frem og tilbake i veien og på mindre veier uten gulstripe brukes hele veien og speil har vi ikke … noe som gjør forbikjøring med mc til risikosport og frarådes inntil vedkommende mot alle odds ser at det er trafikk som kommer bak.
Du har en annen kategori bilførere også, de som sitter på rattet mitt i frontruta men det kan vi ta en annen gang

Bot på kr 10200,- er det ingen som bryr seg om. Noen her som tror dette påvirker ulykkesstatistikken og tiden alle bruker for å komme frem til avtaler, jobb etc …
Dersom du bruker mobiltelefonen eller touchskjermen ulovlig når du kjører bil, risikerer du bøter fra 10 200 kroner og oppover. I tillegg kan du få tre prikker i førerkortet. Hovedregelen i forskriften om bruk av mobiltelefon i bilen, er at du som fører av bilen ikke må bruke håndholdt mobiltelefon når du kjører.