En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC

Legg inn av AJ »

MortenL skrev: 28 mai 2023, 18:55 Var et par gørrstilige triumph-er til salgs i Lillehammer (mener jeg) tidligere, som også kun hadde stått til pynt i stua. Språket i annonsene var veldig likt det du linker til, AJ. :scratch
Hm... en smule suspekt, kanskje :-k
Ja det var annonsetekst og språket jeg reagerte på også.
Mest sannsynlig en utlending...

Og selvfølgelig ganske rart at selger ikke har lagt ut et stuebilde av "møbelet"... :roll

Brukeravatar
Canutus
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Kontakt:

Legg inn av Canutus »

Her er vel en som våkner med litt fylleangst.... :redface :O

https://www.auksjonen.no/auksjon/2018_K ... RT_/342309

EDIT:
Ja, nå er alle bud fra 3/12 slettet, så budgiver 7 og 8 kan puste lettet ut :D
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Canutus den 04 des 2023, 12:08, redigert 1 gang totalt.

Greddy
Motorsykkelen din: Yamaha MT-10 SP, Tracer 900 GT, XT1200ZE

Legg inn av Greddy »

Hvor mye ligger de på Finn?

Edit: tipper han skulle bare by 90 tusen kr men det ble for mye nuller. Faktisk to nuller for mye

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Ja her må det ha gått skikkelig i ball :lol
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Rha
Motorsykkelen din: yamaha mt09 tracer 2017

Legg inn av Rha »

Hmm, bindende bud?
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....

Brukeravatar
rolf-arne
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Kontakt:

Legg inn av rolf-arne »

Bud er justert, pr nå under minste pris 59000,

Men spørsmålet er er den verdt den prisen, uten nøkler, med 2 utslitte dekk..

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

rolf-arne skrev: 05 des 2023, 20:17 Bud er justert, pr nå under minste pris 59000,

Men spørsmålet er er den verdt den prisen, uten nøkler, med 2 utslitte dekk..

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Mener disse syklene er laget uten tenningslås. Samme som Husabergsyklene jeg fikk låne rett som det var da Husabergimportøren holdt til her i distriktet.

Brukeravatar
dypen

Legg inn av dypen »

Det skjer ofte i annonser på finn.no hvor ikke registreringsnummer er riktig og da kommer ikke informasjon opp på linkene til vegvesen.no og brreg.no eller registreringsnummer ikke er lagt til i annonsen og da uteblir linkene. På mc er gjenganger at det legges til en 0 i regnummer etter bokstavkombinasjon (har sett dette på bil annonser også) og før tallene for å unngå at linkene virker eks DA09999 men da er linkene der fysisk.

På finn.no sine annonser har du noen «bokser» som kan hukes av for å få opp info på annonsen som igjen kommer igjen som valg du kan huke av under søk på annonser, det unnlates å huke av men skriver i tekstform svar eller bare huke av noen. Det kan i noen tilfelle opplyses at «Service serviceprogram er fulgt.» på følgende kilometer 980, 6800, og 10300 men ikke huket av boksen.

Eksempel «Kjente feil, mangler eller synlige skader?», «Er det gjort større reparasjoner?», «Er eller har motoren vært trimmet?» og «Har heftelser/gjeld?»

Eksempel «Tilstand, selges med godkjent tilstandsrapport.» og «Service serviceprogram er fulgt.«

Skal jeg huke av disse boksene MÅ min info stemme da det forplikter, du huker ikke av for «Ingen heftelser» hvis det er heftelse. Men mange skriver «Service serviceprogram er fulgt.» og oppgir på følgende kilometer men unnlater å nevne at det er flere år mellom hver. Mange huker av i boksen og mange huker ikke av hvor begge deler er feil.

Noen annonser både i tekstform og proffe bilder er helt klart valgene bevist valg for å fremstå mest attraktiv men ikke vise de negative sidene.

Er det bevist, samvittighet, uvitenhet eller andre agendaer som gjør disse valgene?
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

kaLARSnikov
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro

Legg inn av kaLARSnikov »

dypen skrev: 15 aug 2024, 07:52 Er det bevist, samvittighet, uvitenhet eller andre agendaer som gjør disse valgene?
Jeg har alltid vært veldig tilhenger av Hanlons barberblad: Aldri tilskriv til ondskap der dumhet er tilstrekkelig forklaring. Dette henger nok sammen med min høyst uhøytidelige teori om at forholdet mellom "dumme" mennesker og umoralske/onde mennesker i verden heller overveldene mot førstnevnte. Mao. tipper jeg det er hovedsakelig uvitenhet i de tilfellene hvor det er diverse feil i Finn-annonser.

Har for øvrig sett lite av annonser hvor registreringsnummeret på sykkelen ikke er lagt inn eller er feil, og på de få hvor det kanskje ikke er lagt inn så er det alikevel synlig på bilder slik at jeg kan finne den informasjonen jeg søker.

"Utstyrslista" bryr jeg meg sjeldent nevneverdig om. Med mindre noe fremkommer av bilder eller selve annonseteksten så går jeg ut i fra at det ikke er der. Ser en god del legger ut bilder av stemplet servicehefte og da er det jo liten tvil, eller så ramser de opp relevante servicer og kilometerstander i annonseteksten. I de tilfellene ingen av disse skjer så går jeg ev. ut i fra at service ikke er fulgt spesielt nøye eller i det hele tatt.

Skal også nevnes at eventuelle feil i annonsen ikke frifinner selger for ansvar: https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/arti ... ilannonser

Men jeg kan jo se for meg at det kan være enkelte scenarioer hvor kjøper alikevel vil kunne tildeles noe skyld dersom det er helt åpenbare ting som man burde skjønt uavhengig av hva som er oppgitt i annonse.

Brukeravatar
MGR1
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997

Legg inn av MGR1 »

En ting som er irriterende er at Finn klasker på omreg.avgift på totalsummen. Det medfører at annonsen ikke dukker opp i et søk med begrenset beløp oppad. F.eks. søket er begrenset til 60', sykkelen koster 60', men med omreg så blir det over 60. Jeg har aldri skjønt hvorfor de gjør dette. Selgeren skal jo ikke ha omreg.avgiften.

Brukeravatar
SveinHa
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Kontakt:

Legg inn av SveinHa »

MGR1 skrev: 15 aug 2024, 08:47Selgeren skal jo ikke ha omreg.avgiften.
Skjønner for så vidt meningen med det da det er den prisen kjøper skal betale men like fullt fordømt irritetende og unødvendig. Mye bedre slik de hadde det tidligere der omreg.kost kom opp automatisk i annonsen.

Det går an å skrive til finn og ønske seg det...
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
Audi Mannen
Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300

Legg inn av Audi Mannen »

MGR1 skrev: 15 aug 2024, 08:47 En ting som er irriterende er at Finn klasker på omreg.avgift på totalsummen. Det medfører at annonsen ikke dukker opp i et søk med begrenset beløp oppad. F.eks. søket er begrenset til 60', sykkelen koster 60', men med omreg så blir det over 60. Jeg har aldri skjønt hvorfor de gjør dette. Selgeren skal jo ikke ha omreg.avgiften.
Godt poeng der. Det er irriterende. For min del legger jeg alltid inn en grense over det jeg setter som makspris jeg ønsker å betale. Det er jo alltid rom for å prute eller kanskje strekke seg litt til hvis noe veldig bra dukker opp.
Har jeg satt makspris på 80K så legger jeg inn 90 i filteret.
Yamaha XJR 1300

kaLARSnikov
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro

Legg inn av kaLARSnikov »

Audi Mannen skrev: 15 aug 2024, 11:04
MGR1 skrev: 15 aug 2024, 08:47 En ting som er irriterende er at Finn klasker på omreg.avgift på totalsummen. Det medfører at annonsen ikke dukker opp i et søk med begrenset beløp oppad. F.eks. søket er begrenset til 60', sykkelen koster 60', men med omreg så blir det over 60. Jeg har aldri skjønt hvorfor de gjør dette. Selgeren skal jo ikke ha omreg.avgiften.
Godt poeng der. Det er irriterende. For min del legger jeg alltid inn en grense over det jeg setter som makspris jeg ønsker å betale. Det er jo alltid rom for å prute eller kanskje strekke seg litt til hvis noe veldig bra dukker opp.
Det er samme metodikk jeg har brukt, med den tankegangen om at dersom jeg egentlig har satt et tak på f.eks. 50k så kan det jo hende at det er noe kjempeinteressant til 52k og et par tusen fra eller til spiller da liten rolle.

Ellers syns jeg det er fullstendig logisk at omregistreringsavgiften er med for det er jo like fullt noe jeg må betale når jeg kjøper.

Brukeravatar
Audi Mannen
Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300

Legg inn av Audi Mannen »

kaLARSnikov skrev: 15 aug 2024, 11:16
Audi Mannen skrev: 15 aug 2024, 11:04
Det er samme metodikk jeg har brukt, med den tankegangen om at dersom jeg egentlig har satt et tak på f.eks. 50k så kan det jo hende at det er noe kjempeinteressant til 52k og et par tusen fra eller til spiller da liten rolle.

Ellers syns jeg det er fullstendig logisk at omregistreringsavgiften er med for det er jo like fullt noe jeg må betale når jeg kjøper.
Enig.
Yamaha XJR 1300

Brukeravatar
dypen

Legg inn av dypen »

Hva går igjen i annonser på finn.no og FB uavhengig av salgspris, alt fra 15k til 300k … «Selger min …… da den blir alt for lite brukt.»

Svar