Japse V-Twin
Japse V-Twin
Sitter å vurderer om dagen om jeg skal gi f... i å kjøpe meg nyere bil, og helelr kjøpe meg sykkel. Hva finnes det av V-Twin utstyrte Japsesykler? Husker ikke navnene på alle disse, noen år siden jeg var orientert... Ikke ute etter customsykkel, men heller sportssykkel/nakensykkel med V-twin for lyden sin skyld. Enlighten me! priside 50-100.000,-
2001 KTM 250 SX
2002 KTM 250 EXC
1956 IZH 400 Custom
2002 KTM 250 EXC
1956 IZH 400 Custom
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Japse V-Twin

Honda vtr1000
Suzuki tl1000
Suzuki sv1000
Disse finnes i flere versjoner

If it ain't broke, I'll break it.
Re: Japse V-Twin
650 klassen;
Suzuki V-strom, kawasaki Versys og ER6, Honda Transalp.
Suzuki V-strom, kawasaki Versys og ER6, Honda Transalp.
- k3nt_
- Innlegg: 59
- Registrert: 13 mar 2010, 10:37
- Motorsykkelen din: Suzuki - SFV 650
- Bosted: Tigerstaden
Re: Japse V-Twin
Suzuki Gladius 650 har vel også V-Twin?Gammelgutt skrev:650 klassen;
Suzuki V-strom, kawasaki Versys og ER6, Honda Transalp.
Det er i hvertfall en nakensykkel.
Hilsen
K3nt_
Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...
K3nt_
Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Japse V-Twin
Suzuki Gladius 650 er en V-twin ja...og vi kjenner en...her inne...som har en SPLITTER NY en




- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39848
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Japse V-Twin
Hey, hey, hey, gode mann!! Versys og ER6 har ingenting med V-twin å gjøreGammelgutt skrev:650 klassen;
Suzuki V-strom, kawasaki Versys og ER6, Honda Transalp.

Disse to er, i likhet med TDM 900, tosylindrede rekkemotorer (eller linjetoere eller parallell-twin, om man vil...

Ellers finnes det jo et godt utvalg japanske cruisere med V-twin motorer, alt fra 800 kubikkere (kanskje 650 også...) til 2000 kubikkere...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Japse V-Twin
Sorry glemte Gladiusen, og tenkte bare to sylindre når jeg tenkte på Kawaene. 

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39848
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Japse V-Twin
Ooops...
Trådstarter er visst ikke interessert i customsykler. La ikke merke til det i farten jeg, gitt...

Trådstarter er visst ikke interessert i customsykler. La ikke merke til det i farten jeg, gitt...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Japse V-Twin

Vi har også Yamaha XZ550, sport/touring ble den kalt i si tid.
If it ain't broke, I'll break it.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39848
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Japse V-Twin
Og vi må vel ikke glemme denne, vel? Unektelig noe av det mest spesielle fra Japan hva gjelder V-twin:

http://www.yamaha-motor.no/produkter/mo ... /mt-01.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorbikestoday.com/reviews/ ... 1_test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.yamaha-motor.no/produkter/mo ... /mt-01.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorbikestoday.com/reviews/ ... 1_test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- hansraymond
- Innlegg: 636
- Registrert: 04 nov 2008, 09:29
- Motorsykkelen din: 88-HD Sportster, -83 Honda cb1100F,66-BSA, 87 Honda Supermagna, 93 Suzuki GS500e
- Bosted: Skedsmokorset
- Kontakt:
Re: Japse V-Twin
Her Raymond! Sportssykkel med V-twin!
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=22031054" onclick="window.open(this.href);return false;
blir den for kraftig finnes det ett mindre alternativ:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=22168372" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=22031054" onclick="window.open(this.href);return false;
blir den for kraftig finnes det ett mindre alternativ:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=22168372" onclick="window.open(this.href);return false;
Hans Raymond
Live to Ride Ride to Live!

Live to Ride Ride to Live!
Re: Japse V-Twin
Takk for tips! Ligger veldig i tenkeboksen her, får sove litt på saken... Den VTR 1000 var tøff! Hmmm
2001 KTM 250 SX
2002 KTM 250 EXC
1956 IZH 400 Custom
2002 KTM 250 EXC
1956 IZH 400 Custom
- Nordlendingen
- Innlegg: 150
- Registrert: 05 nov 2009, 17:45
- Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
- Bosted: Bodø
Re: Japse V-Twin
Altså en twin?ejs skrev:![]()
Kawaene er rekke 2
Mvh. Nordlendingen
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."
"ingen over, ingen ved siden.."
- Nordlendingen
- Innlegg: 150
- Registrert: 05 nov 2009, 17:45
- Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
- Bosted: Bodø
Re: Japse V-Twin
Ikke for å flisespikke, men er ikke paralltwin egentlig sånne motorer som f. eks. Triumph og BSA hadde på 60 og 70-tallet? Sånne hvor begge stempler gikk parallelt, noe som gjerne kreerte tøffe vibrasjoner? Eller var det "vertical twins"?AJ skrev:Hey, hey, hey, gode mann!! Versys og ER6 har ingenting med V-twin å gjøreGammelgutt skrev:650 klassen;
Suzuki V-strom, kawasaki Versys og ER6, Honda Transalp.![]()
Disse to er, i likhet med TDM 900, tosylindrede rekkemotorer (eller linjetoere eller parallell-twin, om man vil...;) )
Ellers finnes det jo et godt utvalg japanske cruisere med V-twin motorer, alt fra 800 kubikkere (kanskje 650 også...) til 2000 kubikkere...
Japanerne "kopierte" disse i bl.a. klassikerne Yamaha XS 650 og Kawa Z 750, bare at de var godt balanserte? Jeg kjøpte en ny Z 750 i 1976. Veldig bra mc, forøvrig.
mvh. Nordlendingen
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."
"ingen over, ingen ved siden.."
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39848
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Japse V-Twin
Twin, ja. Men ikke V-twinNordlendingen skrev:Altså en twin?ejs skrev:![]()
Kawaene er rekke 2
Mvh. Nordlendingen

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Japse V-Twin
V-Twin er ikke å kimse av! Kan jo anbefale å ta en titt på feks tl1000 r/s eller sv serien til Suzuki. SV1000 er jo ganske hissig og 650en er heller ikke håpløs - for ikke å snakke om rimelig i både innkjøp og forsikring (selv om det i stor grad er en solo-sykkel) :)
- k3nt_
- Innlegg: 59
- Registrert: 13 mar 2010, 10:37
- Motorsykkelen din: Suzuki - SFV 650
- Bosted: Tigerstaden
Re: Japse V-Twin
AJ skrev: Twin, ja. Men ikke V-twin
Hva er egentlig forskjellene? Hva er bra/dårlig med en V-twin opp mot "andre"?
Hilsen
K3nt_
Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...
K3nt_
Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...
- k3nt_
- Innlegg: 59
- Registrert: 13 mar 2010, 10:37
- Motorsykkelen din: Suzuki - SFV 650
- Bosted: Tigerstaden
Re: Japse V-Twin
Ikke alle i munnen på hverandre her...
Anyone?

Anyone?
Hilsen
K3nt_
Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...
K3nt_
Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39848
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Japse V-Twin
Det meste er bra med V-twin, men noe av det beste er godt dreiemoment/trekkraft der du trenger det, i mellomregisteret som gjerne harmonerer bra med norske hastigheter og topografi (stigninger, gjerne i kombinasjon med svingerk3nt_ skrev:AJ skrev: Twin, ja. Men ikke V-twin
Hva er egentlig forskjellene? Hva er bra/dårlig med en V-twin opp mot "andre"?

Lyden av V-twin er jo en av denne motortypens beste egenskaper, mens en ulempe kan være vibrasjoner.
Selv synes jeg en V-twin ser bedre ut enn en rekkefirer, men om det kvalifiserer for å gjøre V-twin bedre enn rekkefirer'n får andre bedømme...
Vel... det var de momentene jeg kom på i farten... Men det er helt sikkert mange andre meninger, synspunkter og ikke minst V-twin egenskaper som jeg ikke kjenner til.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Japse V-Twin
Det sies jo at det e mere moment i mellomregisteret på en V-twin
men æ vet ikke om æ e helt enig.Æ har hatt en Shadow 1100 og en
Hornet 900 og no en DL 1000,på papiret e Hornet og DL1000 ganske
lik i både hk og dreiemoment,etter sigende så skal det føles som det
e mere moment i DL1000 men æ mene bestemt at det va mye mere
krefter i Hornet'n på alle turtall.Rekkefirern til Honda e en fantastisk
motor,man høre at det e kvalitet
men æ vet ikke om æ e helt enig.Æ har hatt en Shadow 1100 og en
Hornet 900 og no en DL 1000,på papiret e Hornet og DL1000 ganske
lik i både hk og dreiemoment,etter sigende så skal det føles som det
e mere moment i DL1000 men æ mene bestemt at det va mye mere
krefter i Hornet'n på alle turtall.Rekkefirern til Honda e en fantastisk
motor,man høre at det e kvalitet
Re: Japse V-Twin
V-twin skal vel ha litt mer krefter i bunn og mellomregisteret, men lite på topp, og går ikke så høyt på turtelleren.
Har selv hatt SV650 S, og kan forsåvidt anbefale den. Lettkjørt og passelig med krefter. Fungerte fint med passasjer, men hadde nok gått for 1000 om du skal kjøre mye 2-up.
Personlig ville jeg nok valgt nakenversjonen pga. kjørestilling. Det var en av grunnen til at jeg byttet sykkel.
Har selv hatt SV650 S, og kan forsåvidt anbefale den. Lettkjørt og passelig med krefter. Fungerte fint med passasjer, men hadde nok gått for 1000 om du skal kjøre mye 2-up.
Personlig ville jeg nok valgt nakenversjonen pga. kjørestilling. Det var en av grunnen til at jeg byttet sykkel.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Japse V-Twin
Etter sigende så e det sånn men æ oppleve det ikke sånn.vevea skrev:V-twin skal vel ha litt mer krefter i bunn og mellomregisteret, men lite på topp, og går ikke så høyt på turtelleren.
.
Mere krefter i Horneten i bunn også
Re: Japse V-Twin
mvh Tonti
Pt. på Guzzi, Honda, Husqvarna, BSA, Triumph, Lambretta eller Apekattsykkel
"Slipp sykkelen fri - kommer'n tilbake var det antageligvis en highside"
Pt. på Guzzi, Honda, Husqvarna, BSA, Triumph, Lambretta eller Apekattsykkel
"Slipp sykkelen fri - kommer'n tilbake var det antageligvis en highside"
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39848
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Japse V-Twin
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.