Twin, ja. Men ikke V-twinNordlendingen skrev:Altså en twin?ejs skrev:
Kawaene er rekke 2
Mvh. Nordlendingen
Japse V-Twin
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Japse V-Twin
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Japse V-Twin
V-Twin er ikke å kimse av! Kan jo anbefale å ta en titt på feks tl1000 r/s eller sv serien til Suzuki. SV1000 er jo ganske hissig og 650en er heller ikke håpløs - for ikke å snakke om rimelig i både innkjøp og forsikring (selv om det i stor grad er en solo-sykkel) :)
- k3nt_
- Innlegg: 59
- Registrert: 13 mar 2010, 10:37
- Motorsykkelen din: Suzuki - SFV 650
- Sted: Tigerstaden
Re: Japse V-Twin
AJ skrev: Twin, ja. Men ikke V-twin
Hva er egentlig forskjellene? Hva er bra/dårlig med en V-twin opp mot "andre"?
Hilsen
K3nt_
Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...
K3nt_
Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...
- k3nt_
- Innlegg: 59
- Registrert: 13 mar 2010, 10:37
- Motorsykkelen din: Suzuki - SFV 650
- Sted: Tigerstaden
Re: Japse V-Twin
Ikke alle i munnen på hverandre her...
Anyone?
Anyone?
Hilsen
K3nt_
Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...
K3nt_
Mot idiotene kjemper selv gudene forgjeves!
Sofakings...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Japse V-Twin
Det meste er bra med V-twin, men noe av det beste er godt dreiemoment/trekkraft der du trenger det, i mellomregisteret som gjerne harmonerer bra med norske hastigheter og topografi (stigninger, gjerne i kombinasjon med svinger ...).k3nt_ skrev:AJ skrev: Twin, ja. Men ikke V-twin
Hva er egentlig forskjellene? Hva er bra/dårlig med en V-twin opp mot "andre"?
Lyden av V-twin er jo en av denne motortypens beste egenskaper, mens en ulempe kan være vibrasjoner.
Selv synes jeg en V-twin ser bedre ut enn en rekkefirer, men om det kvalifiserer for å gjøre V-twin bedre enn rekkefirer'n får andre bedømme...
Vel... det var de momentene jeg kom på i farten... Men det er helt sikkert mange andre meninger, synspunkter og ikke minst V-twin egenskaper som jeg ikke kjenner til.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Japse V-Twin
Det sies jo at det e mere moment i mellomregisteret på en V-twin
men æ vet ikke om æ e helt enig.Æ har hatt en Shadow 1100 og en
Hornet 900 og no en DL 1000,på papiret e Hornet og DL1000 ganske
lik i både hk og dreiemoment,etter sigende så skal det føles som det
e mere moment i DL1000 men æ mene bestemt at det va mye mere
krefter i Hornet'n på alle turtall.Rekkefirern til Honda e en fantastisk
motor,man høre at det e kvalitet
men æ vet ikke om æ e helt enig.Æ har hatt en Shadow 1100 og en
Hornet 900 og no en DL 1000,på papiret e Hornet og DL1000 ganske
lik i både hk og dreiemoment,etter sigende så skal det føles som det
e mere moment i DL1000 men æ mene bestemt at det va mye mere
krefter i Hornet'n på alle turtall.Rekkefirern til Honda e en fantastisk
motor,man høre at det e kvalitet
Re: Japse V-Twin
V-twin skal vel ha litt mer krefter i bunn og mellomregisteret, men lite på topp, og går ikke så høyt på turtelleren.
Har selv hatt SV650 S, og kan forsåvidt anbefale den. Lettkjørt og passelig med krefter. Fungerte fint med passasjer, men hadde nok gått for 1000 om du skal kjøre mye 2-up.
Personlig ville jeg nok valgt nakenversjonen pga. kjørestilling. Det var en av grunnen til at jeg byttet sykkel.
Har selv hatt SV650 S, og kan forsåvidt anbefale den. Lettkjørt og passelig med krefter. Fungerte fint med passasjer, men hadde nok gått for 1000 om du skal kjøre mye 2-up.
Personlig ville jeg nok valgt nakenversjonen pga. kjørestilling. Det var en av grunnen til at jeg byttet sykkel.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Japse V-Twin
Etter sigende så e det sånn men æ oppleve det ikke sånn.vevea skrev:V-twin skal vel ha litt mer krefter i bunn og mellomregisteret, men lite på topp, og går ikke så høyt på turtelleren.
.
Mere krefter i Horneten i bunn også
Re: Japse V-Twin
Honda CX 500
mvh Tonti
Pt. på Guzzi, Honda, Husqvarna, BSA, Triumph, Lambretta eller Apekattsykkel
"Slipp sykkelen fri - kommer'n tilbake var det antageligvis en highside"
Pt. på Guzzi, Honda, Husqvarna, BSA, Triumph, Lambretta eller Apekattsykkel
"Slipp sykkelen fri - kommer'n tilbake var det antageligvis en highside"
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Japse V-Twin
tonti skrev:Honda CX 500
Ikke helt ulik din egen Moto Guzzi, denne
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering