Best practice bekledning (Tyveri)

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
letsgetlost
Motorsykkelen din: Tiger 800

Best practice bekledning (Tyveri)

Legg inn av letsgetlost »

Hei,

Føler meg litt dum ved dette spørsmålet, men fikk lappen i år så jeg er fortsatt bare ungkalven ;)

Lurer på best practice i forhold til bekledning når man skal på kortere turer eller "inn til byen". Jeg tenker jo i utgangspunktet å bruke fullt utstyr hele tiden når jeg kjører, uansett strekning, men det er jo ikke like ålreit når man skal inn til byen da man ikke har lyst til å vandre rundt med full MC bekledning.

Jeg og dama fikk nettopp frastjålet MC-jakkene våre da vi hadde vært på en liten tur til en kompis og bestemte oss for å reise innom Oslo, vi hadde da fullt utstyr på og prøvde pakke så mye vi klarte i koffertene på sykkelen, men jakkene ble for store så la de på utsiden da det var lite hensiktsmessig å drasse på de rundt omkring i Oslo på denne varmen dagen. Vi parkerte meget sentralt på en dedikert MC parkering, så jeg skjønte jo at det ikke var optimalt å bare legge jakkene og hjelmen oppå motorsykklen, men da vi ikke hadde annet særlig valg så ble det løsningen. Da vi kom tilbake en time senere var jakkene borte, mens hjelmene var der enda.

Så hvordan gjør dere det når dere skal i sosiale lag eller inn i byen å styre med noen ærender el.

lazyboy
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: Best practice bekledning (Tyveri)

Legg inn av lazyboy »

Sikkerhetswire til hengerbrems, hengelås. Tre den igjennom jakkearmer og hakepartiet på hjelmen og fest til sykkelen.

Greddy
Motorsykkelen din: Yamaha MT-10 SP, Tracer 900 GT, XT1200ZE

Legg inn av Greddy »

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Greddy skrev: 31 aug 2024, 19:45 Jeg har noe lignende dette:

https://www.clasohlson.com/no/Abus-Comb ... /p/41-8049
Veldig bra tips, har bestilt en tilsvarende som kan justeres til 90 cm :thumleft

https://www.norskuniform.no/tilbehor-og ... nture.html
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Lagde en selv for mange år siden. Innkjøpt vaier og krympestrømpe og hengelås jeg hadde fra før. Kostet ikke rare greiene.
Har dog kun brukt denne en gang, på biltogstasjonen i München i Tyskland...:
wirelås310824.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Lego
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple RS

Legg inn av Lego »

letsgetlost skrev: 31 aug 2024, 19:10 Hei,

Føler meg litt dum ved dette spørsmålet, men fikk lappen i år så jeg er fortsatt bare ungkalven ;)

Lurer på best practice i forhold til bekledning når man skal på kortere turer eller "inn til byen". Jeg tenker jo i utgangspunktet å bruke fullt utstyr hele tiden når jeg kjører, uansett strekning(...)
Enig! "Dress for the slide, not for the ride"

kaLARSnikov
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro

Legg inn av kaLARSnikov »

Etterlater aldri ting løst på sykkelen med mindre jeg kommer til å befinne meg slik at sykkelen og utstyret er synlig til enhver tid.

Hvis jeg er på tur og skal innom et sted (alt fra spisested til kjøpesenter) så slenger jeg hjelm og hansker i toppboksen og resten har jeg bare på meg.

Brukeravatar
Forza750
Motorsykkelen din: Honda XRV 750 RD04 Africa Twin 1990

Legg inn av Forza750 »

Jeg bruker en over-shirt når jeg bare skal til byen eller på jobb.

Ser ut som en vanlig jakke, men er smekkfull av ettermontert level 2 beskyttelse.

Denne:
https://www.sportsbikeshop.co.uk/motorc ... rod/479359

Den er relativ tung, men jeg har den på meg/tar den av som en vanlig jakke/grov skjorte.

Bruker også forsterkete støvler, som ser ut som vanlige Converse støvler.

Disse:
https://www.tradeinn.com/motardinn/no/f ... lsrc=aw.ds

Er det så varmt at jakke ikke er et alternativ, eller det rett og slett er shorts vær, kjører jeg heller Cab eller annen bil.

Er jeg i Drammen eller Oslo, låser jeg sykkel og hjelm.

Bruken av sykkel er her helt annerledes enn når jeg legger ut på lengere tur. Aldri noe særlig fart, liten by med lite trafikk, super forsiktig når jeg putrer rundt.

På tur, da er det jakke med ennå bedre beskyttelse, bukser med forsterkning, motocross knebeskyttere, tjukkere hansker og store offroad støvler :prf

Svar