Føler meg litt dum ved dette spørsmålet, men fikk lappen i år så jeg er fortsatt bare ungkalven

Lurer på best practice i forhold til bekledning når man skal på kortere turer eller "inn til byen". Jeg tenker jo i utgangspunktet å bruke fullt utstyr hele tiden når jeg kjører, uansett strekning, men det er jo ikke like ålreit når man skal inn til byen da man ikke har lyst til å vandre rundt med full MC bekledning.
Jeg og dama fikk nettopp frastjålet MC-jakkene våre da vi hadde vært på en liten tur til en kompis og bestemte oss for å reise innom Oslo, vi hadde da fullt utstyr på og prøvde pakke så mye vi klarte i koffertene på sykkelen, men jakkene ble for store så la de på utsiden da det var lite hensiktsmessig å drasse på de rundt omkring i Oslo på denne varmen dagen. Vi parkerte meget sentralt på en dedikert MC parkering, så jeg skjønte jo at det ikke var optimalt å bare legge jakkene og hjelmen oppå motorsykklen, men da vi ikke hadde annet særlig valg så ble det løsningen. Da vi kom tilbake en time senere var jakkene borte, mens hjelmene var der enda.
Så hvordan gjør dere det når dere skal i sosiale lag eller inn i byen å styre med noen ærender el.