Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Re: Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Legg inn av Jompa »

Reduserer størrelsen til 60 eller 80 prosent.
Samsung Galaxy S20.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jompa skrev: 04 sep 2024, 16:40 Reduserer størrelsen til 60 eller 80 prosent.
Samsung Galaxy S20.
OK, takk :prf .

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Portrett bilde modus: Det jeg gjør … åpner bilde, velger rediger, aktiverer beskjæring og roterer bilde 360 grader, lagre. Ved behov beskjærer jeg bilde.

Hvis du derimot tar bilde i «landskap modus» dvs telefon ligger da slipper du å gjøre noe. Bilde legger seg riktig.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 04 sep 2024, 16:57 Portrett bilde modus: Det jeg gjør … åpner bilde, velger rediger, aktiverer beskjæring og roterer bilde 360 grader, lagre. Ved behov beskjærer jeg bilde.

Hvis du derimot tar bilde i «landskap modus» dvs telefon ligger da slipper du å gjøre noe. Bilde legger seg riktig.
Ok!
Godt tips til andre mobiltlf.brukere der, altså :thumleft .

Brukeravatar
Kenneth 81
Motorsykkelen din: Triumph Bonneville T120 (2023)

Legg inn av Kenneth 81 »

Jeg åpnet bildet i MS Paint og lagret det med nytt navn. Veldig kjekt å vite at det kan fikses på telefonen og. :D
Min "Bikers Logg":
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?t=16438

MC: Triumph Bonneville T120

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kenneth 81 skrev: 04 sep 2024, 18:25 Jeg åpnet bildet i MS Paint og lagret det med nytt navn. Veldig kjekt å vite at det kan fikses på telefonen og. :D
Veldig bra :thumleft !

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Fikk unnagjort ennå en kjøretime i går, denne gangen landeveiskjøring.

Merker fremdeles at det ble ett litt stort opphold i kjøringa over sommeren, men det gikk egentlig ganske greit allikevel. Fikk skryt for god plassering i veibanen gjennom omtrent hele økta. :twothumbs:

Fremdeles litt smårusk å luke ut for å få litt mer flyt, men ingen store feil eller tabber. Begynner å få trua på dette igjen nå. :D

Kun to kjøretimer igjen (mandag og tirsdag) før oppkjøring på torsdag. Tia går fort! :O

Planen for de siste kjøretimene er en blanding av kjøregården og landevei. Håper det sitter nå!
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Legg inn av Gammelsmurfen »

Så gøy da! Det går sikkert bra, det viktigste er nok å klare å slappe av spesielt under kjøregårdsøvelsene.
Se på det som en slags lek og prøv å nyt det (men jada, vet at det ikke er så lett i praksis), men skulle man stryke så er det jo ikke verdens undergang, man får jo flere sjanser.
Er jo greit å få landet det nå mens det ennå er sesong en stund.
BTW, leste mer i loggen din, må bare teste mitt visuelle minne... bildet i denne https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=433325#p433325 posten. De stolpene der og trerekka bak, er det på den store parkeringsplassen til Forsvaret ved Kjeller flyplass?

Lykke til på torsdag!

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Gammelsmurfen skrev: 07 sep 2024, 02:55 Så gøy da! Det går sikkert bra, det viktigste er nok å klare å slappe av spesielt under kjøregårdsøvelsene.
Se på det som en slags lek og prøv å nyt det (men jada, vet at det ikke er så lett i praksis), men skulle man stryke så er det jo ikke verdens undergang, man får jo flere sjanser.
Er jo greit å få landet det nå mens det ennå er sesong en stund.

Lykke til på torsdag!
Takker og bukker! Skal prøve å slappe av og nyte turen, ting går jo som regel bedre da enn når man overfokuserer og tenker for mye. :thumleft

Går det ikke så er det jo selvfølgelig bare å kjøre på videre til det går. Men hadde vært veldig deilig å få tatt noen turer alene på egen sykkel før sesongen gir seg! :D
Gammelsmurfen skrev: 07 sep 2024, 02:55 BTW, leste mer i loggen din, må bare teste mitt visuelle minne... bildet i denne https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=433325#p433325 posten. De stolpene der og trerekka bak, er det på den store parkeringsplassen til Forsvaret ved Kjeller flyplass?
Det stemmer! :twothumbs:
Min "Bikers Logg":

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Nest siste kjøretime ble gjennomført i går. Det ble stort sett kjøring i kjørgården denne gangen da det stort sett har vært der jeg har slitt mest.
Til en avveksling så kom jeg ut fra kjøregården med en god følelse! :D

De øvelsene jeg har plagdes mest med er unnamanøveren og krypekjøringa, så det var de jeg brukte mest tid på. Det gav god avkastning da særlig unnamanøveren satt veldig bra på slutten! Krypkjøringa er ikke helt 100%, men går veldig mye bedre enn hva den har gjort tidligere og godt nok for å stå med grei margin tror jeg. :thumleft

Svingen, stop i svingen og effektiv stans fra 50 går nå så bra at det nærmest kan kalles kosekjøring. :-)

Alt i alt en veldig god økt! Sjåførlæreren mener torsdagens oppkjøring bare kan komme, for nå skal det gå veldig greit! :D

Har en siste kjøretime i dag, da blir det først og fremst landeveien igjen og kanskje en liten tur i kjøregården på slutten. Satser på at ting går i boks nå! :twothumbs:
Min "Bikers Logg":

JoeHugin
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200N

Legg inn av JoeHugin »

Regnet vel ganske mye i går når du kjørte i kjøregården også? (Antar det var på Kjeller)

Er jo meldt knallvær frem til ca 14 på torsdag, så da bør jo oppkjøringen gå som smør med den oppladningen i går :-)

Blir en befrielse å kunne kjøre uten L på ryggen torsdag ettermiddag :D

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

JoeHugin skrev: 10 sep 2024, 08:55 Regnet vel ganske mye i går når du kjørte i kjøregården også? (Antar det var på Kjeller)

Er jo meldt knallvær frem til ca 14 på torsdag, så da bør jo oppkjøringen gå som smør med den oppladningen i går :-)

Blir en befrielse å kunne kjøre uten L på ryggen torsdag ettermiddag :D
Stemmer, var på Kjeller å kjørte. Var egentlig utrolig heldig med været (relativt sett), det styrtregnet både før og etter jeg var å kjørte. Var "bare" vanlig ganske lett regnvær når jeg kjørte. :lol

Jeg har oppkjøringen ti over 8 på torsdag og da ser jo værmeldingen ganske lovende ut. :D
Min "Bikers Logg":

JoeHugin
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200N

Legg inn av JoeHugin »

Det er jo perfekt - rekker mange timer med kjøring på fersk lapp før regnet kommer da :D

Brukeravatar
Kenneth 81

Legg inn av Kenneth 81 »

Oooog der var siste kjøretime (forhåpentligvis) unnagjort! :O

Landeveiskjøring i dag. God blanding av omtrent alt fra svingete landevei, litt småveier og bykjøring, og litt motorvei.

Synes det meste gikk ganske greit så tror jeg er klar for oppkjøringa på torsdag. :twothumbs:

Det som kunne trengt litt mer finpuss om jeg hadde hatt mulighet for en time til er kjøring i kryss. Jeg er nok fremdeles litt sent ute med å slakke ned og finne rett gir før krysset, så jeg får veldig mye å gjøre de siste meterne (bremse, gire ned, se at det er ledig, samtidig som å være klar til å stoppe om nødvendig). Og så blir jeg litt for redd for å kvele sykkelen så jeg triller ofte inn mot og inn i krysset med clutchen helt inne, noe som gjør at jeg gir meg selv en unødvendig jobb med å gå av clutchen og på gassen samtidig igjennom krysset... ](*,)

Det går strengt tatt greit nok på ett vis, men blir ikke så smidig som det kunne vært om jeg klarer å være flinkere til å få unna gir og sånt litt tidligere. Og så må jeg nok bli flinkere til å huske på at man tross alt kan kjøre ganske sakte i andregiret uten å kvele motoren... :lol
Min "Bikers Logg":

kjland
Motorsykkelen din: Suzuki DL1000 V-Strom 2008 modell

Legg inn av kjland »

Kenneth 81 skrev:Oooog der var siste kjøretime (forhåpentligvis) unnagjort! :O

Landeveiskjøring i dag. God blanding av omtrent alt fra svingete landevei, litt småveier og bykjøring, og litt motorvei.

Synes det meste gikk ganske greit så tror jeg er klar for oppkjøringa på torsdag. :twothumbs:

Det som kunne trengt litt mer finpuss om jeg hadde hatt mulighet for en time til er kjøring i kryss. Jeg er nok fremdeles litt sent ute med å slakke ned og finne rett gir før krysset, så jeg får veldig mye å gjøre de siste meterne (bremse, gire ned, se at det er ledig, samtidig som å være klar til å stoppe om nødvendig). Og så blir jeg litt for redd for å kvele sykkelen så jeg triller ofte inn mot og inn i krysset med clutchen helt inne, noe som gjør at jeg gir meg selv en unødvendig jobb med å gå av clutchen og på gassen samtidig igjennom krysset... ](*,)

Det går strengt tatt greit nok på ett vis, men blir ikke så smidig som det kunne vært om jeg klarer å være flinkere til å få unna gir og sånt litt tidligere. Og så må jeg nok bli flinkere til å huske på at man tross alt kan kjøre ganske sakte i andregiret uten å kvele motoren... :lol
Lykke til i morgen BildeBilde husk å puste Bilde

Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar