Det ble jaggu meg en liten tur i finværet i dag og!
Tenkte å farte litt rundt en times tid, men skal man tro på klokka så ble det nærmere to timer og ett kvarter fra start til slutt.
Siden det skulle være en kort tur så satte jeg ikke på noe sporing eller plottet noen rute på forhånd, men fritt etter hukommelsen så gikk det omtrent slik:
Hjemmefra opp i retning Skedsmokorset før jeg tok til venstre i første rundkjøring retning Tæruddalen på Solbergveien. Svingete og fin vei som Bonnien trives veldig godt på. Fulgte veien til krysset på Kirkeveien nær Nitedal kirke og tok til høyre retning Slattum. Der tok jeg til høyre på Hadelandsveien og fulgte den til Rotnes hvor jeg tok av på Gamleveien. Gamleveien synes jeg er ei fin rute å kjøre med bil, med sykkel er den direkte hærlig!

Svingete med fin utsikt omtrent hver meter! Rett og slett godt humør med asfalt på.
Jeg holdt meg på Gamleveien fram til den møter Hadelandsveien, da tok jeg til høyre på Hadelandsveien og fulgte den videre nordover. Innså at det begynte å bli lite bensin igjen på tanken, så svingte av på Varpet kontrollstasjon for å høre med Google hvor nærmeste kilde dinosaurjuice var å finne. Satte så kursen mot Shell på Harestua. Fulgte Hadelandsveien på østsiden av Havestuvatnet frem til bensinstasjonen. For øvrig også en veldig fin vei å kjøre, relativt tett på vannet mesteparten av veien.
Ca. 11 liter senere satte jeg kursen videre mot Grua før jeg forvillet meg inn på E16 retning Gardermoen. Tok et lite stopp på Leirsjøen rasteplass:
20240918_144216.jpg
før jeg kjørte videre mot Nannestad. Derifra gikk veien langs de vante småveiene tilbake mot Skedsmokorset igjen. Alt i alt ca. 130km tilbakelagt på to timer og ett kvarter.
Sykkelen har endelig rundet 480km, noe som ifølge innkjøringsprosedyren betyr at jeg endelig kan dra turtelleren opp til 5000rpm (kontra maks 4000rpm før). Det har to konsekvenser: For det første slipper jeg å gire så fort når jeg akselererer ut på 80-soner eller raskere, og for det andre så får jeg brukt mer av kreftene. Selv uten bånn gass, så går det som ett skudd! Fra momenttoppen på 3500 rpm og opp til 5000rpm i både andre og tredjegir tilbakelegges på sånn ca. "med en gang!" med ett stort glis om kjeften! Den motoren der er rett og slett morsom!
Til sammen så har sykkelen gått ca. 520 km siden den ble skrudd sammen. 37 av de før jeg fikk den. Noen få titalls på tur hjem fra AMD og på første prøveturen via Sørumsand. Mesteparten (ca 450km) siden forrige fredag!

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.