Bli med på MCsiden-treffet 2024 på Örnäs camping i Sverige 23.-25.8.24 !

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar

Hvor mange tar turen til årets MCsiden.no forumtreff i Sverige?

Avstemmingen ble avsluttet den 16 aug 2024, 19:24

Jeg kommer! Har allerede bestilt overnatting!!
11
58%
Er fortsatt i tenkeboksen...
3
16%
Nei, kommer ikke.
5
26%

Stemmer totalt: 19

ErikW
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo

Re: Bli med på MCsiden-treffet 2024 på Örnäs camping i Sverige 23.-25.8.24 !

Legg inn av ErikW »

ErikW skrev: 22 aug 2024, 12:25 Hadde tenkt å kontakte deg @Bjerknez for å spontant kaste meg på med deg bortover på Lørdag, men ting endrer seg plutselig her. Min kjære bror, bestevenn og turkamerat fikk akutt hjertestopp under en rutine operasjon på Rikshospitaler her om dagen, så han ligger nå med hjertemaskin og i respirator og er veldig veldig dårlig, så må inn og være der fra Lørdag til Søndag. Dere får ha en flott tur alle mann.

Min kjære bror ble liggende 3 uker i respirator og jeg var der hver 3dje dag fra Skien til Rikshospitalet. Han våknet aldri, men jeg hadde håpet nesten hele tiden.
Hjerte og hodeskadene etter stoppen var store.
Mandag morgen ble vi ringt kl 6 på morgenen og bedt komme inn umiddelbart. Hans kone og de 2 barna og jeg kjørte raskt inn, men kl 18.30 ble han koblet fra alle maskiner og sovnet rolig og raskt inn med oss tilstede.
Begravelsen hadde vi i dag.
Om 2 mnd. Skulle han gå av på 67 og han og jeg hadde mye turplaner for tiden fremover.

2 uker før dette var vi på telt tur på Kallhovd for fiske og uken etter var på på Beitostølen for å lete etter grusveier. Jeg på min GS og han på sin 4 hjuling. Gode minner

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Uffda... dette var jo ike spesielt hyggelig lesning...

Uansett så forstår jeg jo selvsagt at blod er tykkere enn Bjerknez. Dessuten tror jeg hvis man ser bort fra det sosiale at du ikke glipp av så veldig mye. Åmål er ikke akkurat verdens navnle som nevnt og campingplassen holdt rett og slett ikke mål i forhold til pris. Det var som nevnt ikke en åpen respsjon der engang eller en kiosk av noe slag. Uteserveringen var også stengt og mange hadde problemer med hyttene sine.

Personlig sovner jeg der jeg legger meg, så jeg følte ikke dette spesielt på kroppen, men enkelte av oss har nok en noe høyere standard vil jeg tro.

Men det var trist å høre om din bror som gikk bort. Heldigvis får jeg aldri oppleve at søsken går bort, siden jeg ikke har noen. Det får vøre min magre trøst. Via hadde sikkert hatt det gøy om jeg hadde hatt søsken, men det vet man jo ikke. Det kunne vørt stikk motsatt også. Det høres nå vertfall it som om du lg dij bror hadde det fint sammen, å det er bra :)

Kondolerer.

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Kondolere @ErikW
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Dette var det vondt å lese @ErikW ...
Alle gode tanker til deg og familien forøvrig.

Livet kan være brutalt og filleriste oss så det river skikkelig mentalt og fysisk, dessverre...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

AJ skrev: 26 aug 2024, 09:01 Fikk nettopp en betalingspåminnelse fra Örnäs camping... :scratch
Noen andre som har fått det samme?

Betalte fakturan for lenge siden og husker at bl.a. rolf-arne kommentere den korte betalingsfristen.

Har svart på betalingspåminnelsen og bedt campingen sjekke sine regnskaper bedre. Så får vi vente å se hva de svarer....
For øvrig, fuckings Åmål :ills !!
For å avslutte denne kan jeg informerer om at jeg fikk tilbakeført beløpet jeg betalte av Storebrand, banken jeg har brukt i 40 år.
Satte veldig pris på jobben de gjorde her.

Iflg. Örnäs Casnping hadde betalingen blitt overført til at helt annet IBAN nr. enn hva de hadde.
Helt uforståelig for meg siden jeg klipte og limte, slik man gjerne gjør på PC da betalingen ble gjort.

Så viste det seg altså at betalingen hadde gått til en privatperson med et helt annet IBAN nr.
Jeg fant ut hvem dette var og sendte vedkommende to fysiske brev - et på norsk og et på Googleoversatt svensk - og ba vedkommende om overføre pengene han hadde mottatt til Örnäs Camping.
Hørte aldri noe fra vedkommende og fikk heller ingen av brevene i retur.
Og har siden heller ikke hørt noe fra Örnäs, så da tar jeg det for gitt at saken er løst. Ved at vedkommende som feilaktig fikk (svindlet til seg...?) pengene overførte disse campingen etter brevene jeg sendte eller at campingen tenkte at "ja, ja, shit happens... la oss legge denne saken bak oss...", vel vitende om den elendige standarden på hytta jeg leide.

Spurte for øvrig Örnäs Camping om det var noen forbindelse, nåværende eller tidligere ansettelseforhold. mellom personen som mottok pengene jeg sendte og campingen, noe de benektet.

Dermed ble det altså gratis opphold på meg på denne campingplassen :crazy: , som ikke akkurat imponerte meg med flere mangler i hytta jeg bodde, som nevnt i tidligere innlegg.

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Problemet med campingen for min delvar ikie de mangefulle hyttene egentlig. Har opplevd mange dårlige hytter rundt om som har manglet mye, kjenner at jeg ikke lar det gå for mye inn på meg.

Det mest irriterende for meg med denne campingen er at det ikke var noe som helst som var åpent å det var ingen folk på restauranten der til tross for at dem sa det skulle være åpent.

Åmål er vel også en by som ikke frister til gjentakelse. De fleste utestedene med ølservering stinket kebab og hadde gule furustoler. Vi fant til slutt et ålreit sted, men du verden så treigt den serveringen gikk.

Så totalintrykket bortsett fra hyggelige forumister var vel ikke veldig bra med tanke på stedet generelt. Jeg skjønner nå hvorfor dem har laget en kjent film om stedet med en ikke alt for flatterende tittel. En tittel jeg helt klart stiller meg bak.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 13 jan 2025, 22:58 Problemet med campingen for min delvar ikie de mangefulle hyttene egentlig. Har opplevd mange dårlige hytter rundt om som har manglet mye, kjenner at jeg ikke lar det gå for mye inn på meg.
For meg blir det veldig irriterende når jeg har bestilt hytte med kokemuligheter, noe som var tilfelle på Örnäs, ikke virker. Ingen av kokeplaterne virket. Dermed ingen mulighet for å lage varm mat. I tillegg defekt vannkoker.
Det er for dårlig.
Men nå er Örnäs historie for min og et sted jeg slapp å bruke penger på.

Svar