Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Audi Mannen
Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300

Re: Bjerknez' | sin lille furtebu...

Legg inn av Audi Mannen »

GSXR-Erling skrev: 07 okt 2024, 08:44 Hei...har fått åpnet HAN porten, kanskje du har tips til en rimelig og grei løsning for å få lest av forbruket i sanntid, fra mobilen og/eller en dings i huset?
Denne bruker jeg sammen med Zaptec vegglader: https://www.power.no/hage-og-fritid/bil ... lsrc=aw.ds

Kjøp, koble til og bruk gjennom Zaptec appen.
Finner den sikkert billigere andre plasser, men det var der den dukka opp først i søket.
Yamaha XJR 1300

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Audi Mannen skrev: 07 okt 2024, 14:23
GSXR-Erling skrev: 07 okt 2024, 08:44 Hei...har fått åpnet HAN porten, kanskje du har tips til en rimelig og grei løsning for å få lest av forbruket i sanntid, fra mobilen og/eller en dings i huset?
Denne bruker jeg sammen med Zaptec vegglader: https://www.power.no/hage-og-fritid/bil ... lsrc=aw.ds

Kjøp, koble til og bruk gjennom Zaptec appen.
Finner den sikkert billigere andre plasser, men det var der den dukka opp først i søket.
Ikke akkurat lovende anmeldelser og dne er dobbelt så dyr som Tibber Pulse...

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Elektriker skulle vært hos meg i dag, men dukket ikke opp.

Ringte dem og lurte på hva som skjedde når dem ikke dukket opp kl. 08:00 som dem skulle. Da svarte dem bare "Vi kommer i morgen..."

Ja sa jeg, men hvorfor kom dere ikke i dag? Vi hadde så mye å gjøre var svaret jeg fikk. Det er greit sa jeg, men kunne dere ikke sagt i fra? Jo, men det ble dessverre glemt...

Altså nok en gang ikke spesielt imponert over oppførselen til fagfolk. Jeg får håpe dem jobben dem gjør er bedre enn kundebehandlingen. Jeg liker dårlig og ikke kunne være hjemme mens håndverkere holder på. Det har aldri så langt ført til at jeg har fått det som jeg vil. Dem klarer alltid og missforstå noe med tanke på hvor kabelen skal gå etc.

Han som var der og la den forrige laderen la kabelen omtrent sikksakk nedover veggen. Kunne jaggu meg lagt den rettere selv.

Men jeg skal gi det en sjanse til. I morgen kommer dem mens jeg og madammen ikke er hjemme. jeg har kameraer rundt hele huset og garasjen, så jeg følger med :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Rettelse...

Jeg har vært fornøyd med EN håndverker å det var han som satt opp og monterte kjøkkenet vårt. En polakk som jobbet for et norskt firma. Dæven steike den jobben han gjorde var helt utrolig. Ikke en eneste feil og finne på hele kjøkkenet. Alle gummiknotter var på og alle dørene satt jevnt og fin. Helt perfekt.

Jeg ble såpass imponert at jeg ringte sjefen hans og skrøt han opp i skyene.

Men de andre håndverkerne som var der måtte man virkelig holde i ørene og eller følge med på. Dem gjorde jaggu meg mye rart...

Brukeravatar
GSXR-Erling
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Legg inn av GSXR-Erling »

Feil sie av fjorden før dæ, men her i Hvittingfoss, funker disse bra
https://www.altinstallasjon.no/
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.

DAE
Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT

Legg inn av DAE »

Er lov å klage på jobben om man ikkje er fornøyd, det som er bra er å klage før faktura er kommet, så er det ikkje pga pris man klager

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

DAE skrev: 07 okt 2024, 17:28 Er lov å klage på jobben om man ikkje er fornøyd, det som er bra er å klage før faktura er kommet, så er det ikkje pga pris man klager
Jeg har absolutt null tro på norske håndverkere. Vertfall hvis dem skal gjøre større jobber. Jeg tegner opp, tar bilder, forklarer på mail etc. å dem klarer og montere brytere på feil sted, borer hull på feil side av listen, skjøter taklister midt på langveggen, selv om veggens lengde er under 3 meter, glemmer å slå av strømmen til løse kabler som stikker ut i rommet, leverer feil LED driver (FIRE) ganger på rad, monterer list mellim stue og kjøkken feil ved å bore kun gjennom vinylen under, går inn med leirete støvler uten å legge noe under og riper opp parketten, glmmer å fuge forskjellige steder, Elektriker klarte ikke å bore hull til den ene spotten i taket på badet da det var en takstolpe i veien. Han spurte om jeg hadde et kortere hullbor. Jeg svarte "kan du ikke bore nedenifra og opp?" Jo... det går jo.... svarte han....

Det er så uteolig mange slike ting som skjer å her snakker jeg om annerkjente norske firmaer.

Så skjer det da i dag at elektriker plutselig ikke dukker opp og sier ikke ifra.... å er samtidig litt muggen når jeg nevner det...

Da kan du trygt si jeg er meget skeptisk i morgen når dem kommer å skal sette opp smarthus system. Gud bedre sier nå jeg... :lol jeg er nærmest bombesikker på at det er noe som ikke er som det skal eller noe som ikke funker når jeg kommer hjem...

Det handler ikke så mye om penger og at dek ikke ordner opp til slutt. Jeg vil bare at dem gjør en skikkelig jobb med en gang. Jeg betaler tross alt ut av nesa for jobben dem gjør. Oppsett av lader, ny kurs samt strekk av kabel intill 10 meter koster 18.000 kroner. Hos meg kreves det 10 meter ekstra kabel og et overspenningsvern som tillegg. Pris: 28.000(!). Det skal dem altså ha 10.000 kroner ekstra for.

Riktignok får jeg tilbake 10.000 Enova støtte fra Enova og dumkan banne på at dem vet dette og at dem tar en del av den kaka.

Toalmar
Motorsykkelen din: .

Legg inn av Toalmar »

Du trenger bare f eks Tibber Pulse, du behøver ikke strøm abb fra Tibber for og lese av forbruk i sanntid.
Har selv appen fra Tibber med aktivt strøm abb på hytta, men hjemme har jeg ikke aktivt strøm ebb fra Tibber, kun Pulse.
Får all info I appen for det
Tipper du finner en billig Tubber Pulse på finn.no

skal du derimot ha effektbalanserning for og slippe høy nettleie, må du ha abbonement hos Tibber for at dette skal være aktivt.

@Bjerknez Beklager og "stjele" tråden for og svare andre :sk?

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Ingen problem @Toalmar :)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Da har dem vertfall kommet og begynt arbeidet med å installere elbil lader og "FutureHome" :)

Så får vi se om alt funker og alt har gått etter planen når jeg kommer hjem...

Toalmar

Legg inn av Toalmar »

Da er vi spent på hvordan det går med lader, Futurehome og det andre

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Toalmar skrev: 08 okt 2024, 21:40 Da er vi spent på hvordan det går med lader, Futurehome og det andre
Monteringen av utstyr og trekking av kabler gikk fint. Derimot klarte han å klure det skikkelig til når han skulle sette opp Futurehome HUB'en. Så den funker ikke og jeg kan ikke resette den da han står som "eier". Så han må komme hit og fikse det.

Så ikke spesielt imponert så langt, selv om det sikkert fikser seg til slutt...

Toalmar

Legg inn av Toalmar »

Det var jo leit og høre, først dreit de seg ut med og ikke komme som avtalt, så klarte de ikke og få det opp og gå som de skulle.
Skjønner at du ikke er spesielt imponert ja. Synes de burde gi deg noe kompensasjon for dette.

Uansett så løser det seg så alt blir som forventet ila kort tid.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Toalmar skrev: 08 okt 2024, 22:40 Det var jo leit og høre, først dreit de seg ut med og ikke komme som avtalt, så klarte de ikke og få det opp og gå som de skulle.
Skjønner at du ikke er spesielt imponert ja. Synes de burde gi deg noe kompensasjon for dette.

Uansett så løser det seg så alt blir som forventet ila kort tid.
Fikser seg nok dette. Jeg er ikke overrasket over arbeid utført fra håndverkere. Det er sjeldent man blir positivt overrasket. Pengene blåser jeg litt i egentlig. Skulle bare ønske at summen man betaler står i stil til servicen. Blir litt prinsippsak for min del.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Da kommer han hjem til meg i morgen og monterer signalforsterker og ny HUB sensor, så da satser jeg på at det trolig ordner seg. Men overbevist er jeg så absolutt ikke :)

Svar