DAE skrev: 07 okt 2024, 17:28
Er lov å klage på jobben om man ikkje er fornøyd, det som er bra er å klage før faktura er kommet, så er det ikkje pga pris man klager
Jeg har absolutt null tro på norske håndverkere. Vertfall hvis dem skal gjøre større jobber. Jeg tegner opp, tar bilder, forklarer på mail etc. å dem klarer og montere brytere på feil sted, borer hull på feil side av listen, skjøter taklister midt på langveggen, selv om veggens lengde er under 3 meter, glemmer å slå av strømmen til løse kabler som stikker ut i rommet, leverer feil LED driver (FIRE) ganger på rad, monterer list mellim stue og kjøkken feil ved å bore kun gjennom vinylen under, går inn med leirete støvler uten å legge noe under og riper opp parketten, glmmer å fuge forskjellige steder, Elektriker klarte ikke å bore hull til den ene spotten i taket på badet da det var en takstolpe i veien. Han spurte om jeg hadde et kortere hullbor. Jeg svarte "kan du ikke bore nedenifra og opp?" Jo... det går jo.... svarte han....
Det er så uteolig mange slike ting som skjer å her snakker jeg om annerkjente norske firmaer.
Så skjer det da i dag at elektriker plutselig ikke dukker opp og sier ikke ifra.... å er samtidig litt muggen når jeg nevner det...
Da kan du trygt si jeg er meget skeptisk i morgen når dem kommer å skal sette opp smarthus system. Gud bedre sier nå jeg...

jeg er nærmest bombesikker på at det er noe som ikke er som det skal eller noe som ikke funker når jeg kommer hjem...
Det handler ikke så mye om penger og at dek ikke ordner opp til slutt. Jeg vil bare at dem gjør en skikkelig jobb med en gang. Jeg betaler tross alt ut av nesa for jobben dem gjør. Oppsett av lader, ny kurs samt strekk av kabel intill 10 meter koster 18.000 kroner. Hos meg kreves det 10 meter ekstra kabel og et overspenningsvern som tillegg. Pris: 28.000(!). Det skal dem altså ha 10.000 kroner ekstra for.
Riktignok får jeg tilbake 10.000 Enova støtte fra Enova og dumkan banne på at dem vet dette og at dem tar en del av den kaka.